Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Tai pakeis automobilių rinką visiems laikams: Kaip Volkswagen padarė tai, ko niekas nesitikėjo
Tai pakeis automobilių rinką visiems laikams: Kaip Volkswagen padarė tai, ko niekas nesitikėjo
Europa, kuri ilgus metus stebėjo amerikiečių ir japonų dominavimą elektromobilumo srityje, šiandien mato visiškai kitokį vaizdą. Vokietijos automobilių pramonė, ilgai kovojusi su įvaizdžio praradimu ir lėtesniu perėjimu prie elektromobilių, pagaliau atsitiesė – ir padarė tai taip įspūdingai, kad net senieji rinkos lyderiai vos spėja gaudyti kvapą. „Volkswagen“ ne tik sugrįžo į žaidimą, bet ir uždavė ritmą visai Europos elektromobilių rinkai. Tai nebe atsitiktinis šuolis, o disciplinuotos, nuoseklios ir strateginės penkerių metų elektrifikacijos politikos rezultatas, leidęs vokiečiams šiemet tiesiog nušluoti konkurentus nuo kelio.
Nauja era: „Volkswagen“ užima lyderio poziciją Europoje
Vokietija šiuo metu yra ne tik didžiausia Europos automobilių rinka – tai ir vieta, kur šiemet susiformavo nauja elektromobilumo tvarka. Vien tik šioje šalyje per metus parduota daugiau nei 113 tūkstančių elektrinių „Volkswagen“, o tai reiškia stulbinantį, 134,9 proc. augimą. Tuo pat metu KBA – Federalinė transporto priemonių tarnyba – fiksuoja dar vieną rekordą: 2025 m. spalį Vokietijoje užregistruoti 52 425 elektromobiliai, net 48 proc. daugiau nei prieš metus. Tai lėmė, kad elektra varomi automobiliai dabar sudaro net 21 proc. visų registracijų, o kadaise šlovintas dyzelis tesurenka vos 12,2 proc. ir atsilieka net nuo įkraunamų hibridų.
Tokie skaičiai anaiptol nėra tik statistika. Jie byloja apie spartų vartotojų mentaliteto pokytį ir istorinio masto lūžį. Pramonė, kuri dar 2020 m. turėjo stebėti, kaip „Renault Zoe“ Vokietijoje užima pirmą vietą, o „Nissan Leaf“ tampa europiečių numylėtiniu, dabar pati diktuoja elektromobilių etaloną.
Tesla era: pabaiga, kurios niekas nesitikėjo?
2021–2024 m. Europa buvo neabejotinos „Tesla“ karalystės teritorija. Model 3 ir vėliau Model Y ne tik dominavo pardavimuose – jie tapo technologinio pranašumo simboliu. Visi žinojo: „Tesla“ važiuoja toliau, naudoja mažiau energijos ir, regis, juokiasi konkurentams į veidą.
Tačiau 2025-ieji atnešė įspūdingą lūžį. Tą padarė ne tik vokiečių technologinė pažanga, bet ir vienas itin netikėtas veiksnys – Elono Musko reputaciniai katastrofiški žingsniai. Jo vieša parama kraštutinėms politinėms kryptims ir nesėkmingas flirtas su Donaldo Trumpo administracija, lydimas simpatijų AFD partijai, smarkiai paveikė europiečių požiūrį į „Tesla“. Dalis pirkėjų tiesiog nebepajėgė tapatintis su prekės ženklu, kuris taip staigiai neteko savo „švaraus“ įvaizdžio.
Rezultatas – „Tesla“ registracijos Vokietijoje smuko iki vos 6 tūkst. vienetų, o vietą, kuri anksčiau atrodė rezervuota amerikiečiams, užėmė vokiečių elektromobiliai. Rinkoje, kurioje prestižas ir inžinerinė kokybė vertinami taip pat aukštai kaip nuvažiuojamas atstumas, tai tapo lemiamu postūmiu.
Vokietijos gamintojai ne tik susigrąžino rinką – jie ją perrašė
Vos po penkerių metų intensyvios elektrifikacijos vokiečių automobilių gigantai gali pasigirti rezultatu, kuris dar 2020 m. atrodė utopinis. „Volkswagen“ grupė po trijų šių metų ketvirčių turi beveik 20 proc. Europos elektromobilių rinkos – tiek daug neturėjo joks gamintojas nuo ankstyvosios Teslos dominavimo pradžios.
Į priekį šuoliuoja ir kiti vietos gamintojai:
BMW – daugiau nei 61 tūkst. registracijų (+32,5 %),
Mercedes – 55,8 tūkst. (nedidelis smukimas, –0,5 %),
Cupra – net +133 %,
Škoda – +155 %, praktiškai padvigubinusi rezultatus.
Tai rodo ne tik vartotojų nuotaikų pokytį, bet ir tai, kad vokiečių gamintojai į rinką grįžo su modernia, plačia ir visus segmentus užpildančia elektromobilių gama.
Spalio sensacija: vokiečiai užėmė 7 iš 10 populiariausių elektromobilių pozicijų
2025 m. spalio mėnesio populiariausių elektromobilių Vokietijoje dešimtukas atrodo tarsi iš VAG konsorciumo pristatymo renginio:
Škoda Elroq – 3 320
Volkswagen ID.7 – 3 193
Volkswagen ID.3 – 3 074
Škoda Enyaq – 2 586
Volkswagen ID.4 / ID.5 – 2 522
BMW X1 – 1 925
Seat Tavascan – 1 779
MINI Mini – 1 542
Mercedes CLA – 1 383
Seat Born – 1 344
Tokio dominavimo Vokietija neregėjo daugiau nei dešimtmetį. Net trys vietinių koncernų automobilių grupės užima visą dešimtuką, o vienintelės ne vokiškos šaknys šiame sąraše – MINI britiška kilmė, nors prekės ženklas, kaip žinoma, priklauso BMW.
Kur dingo kinai?
Dar visai neseniai buvo baiminamasi, kad Kinijos gamintojai įsiverš į Europos rinką ir ją užkariaus agresyviomis kainomis. Tačiau Europos Sąjungos sprendimas įvesti aukštus muitus kiniškiems elektromobiliams smarkiai pakoregavo konkurencinę situaciją. Šiandien Kinijos modeliai praktiškai nebeturi realių šansų kovoti dėl pirkėjų dėmesio.
Europa grįžta prie šaknų: elektromobilis = vokiškas automobilis
Galima sakyti, kad 2025-ieji tapo simboliniu sugrįžimu prie tradicijos – kai Vokietija ne tik diktuoja taisykles savo rinkoje, bet ir formuoja visos Europos automobilių tendencijas. „Volkswagen“, „BMW“, „Mercedes“, „Cupra“, „Škoda“ – tai prekės ženklai, kurie šiandien rašo naują elektromobilumo istoriją. Ir jei dabartinės tendencijos išliks, iki metų pabaigos Vokietijos gamintojai gali užimti visas populiariausių elektromobilių pozicijas, taip galutinai patvirtindami savo triumfą.
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.