Dakario ralio šturmanas S.Jurgelėnas: „Kartais reikia pristabdyti ar pasirinkti vidutinį tempą, kad būtų išvengta klaidų“

Dakaro ralis tuo ir žavus, kad niekada nežinai, ko laukti, o šiųmečiame staigmenų turėtų netrūkti.

Dakario ralio šturmanas S.Jurgelėnas: „Kartais reikia pristabdyti ar pasirinkti vidutinį tempą, kad būtų išvengta klaidų“

Bent jau tuo tiki verslininkas ir ilgametis Dakaro ralio šturmanas Saulius Jurgelėnas, smalsuolius, norinčius pasiklausyti dar negirdėtų istorijų, sausio 6-ąją, šeštadienį, 13 valandą kviečiantis į Vilniaus „Automuziejų“, kuriame vyksta paroda „Dakaro istorijos“, rašoma muziejaus pranešime žiniasklaidai.

Susitikimas su puikiai sunkiausias pasaulyje bekelės varžybas išmanančiu S. Jurgelėnu įvyks kaip tik tada, kai šiųmetis iššūkis bus tik ką prasidėjęs. 2024-ųjų ralis startuoja sausio 5-ąją, tad renginyje drauge su žinovu bus galima įvertinti, kas išryškėjo nusėdus pirmųjų greičio ruožų dulkėms.

Kalbėdamas apie laukiančius iššūkius, S. Jurgelėnas, kurio karjeroje yra ne vienas įveiktas Dakaras su tokiais lenktynininkais, kaip Benediktas Vanagas ar Vaidotas Žala, neslepia, kad 2023-ųjų varžybose organizatorių pusėn skriejo prakeiksmai iš greičio ruožų, ir gali būti, jog ir šiemet šito varžybų „elemento“ netrūks.

„Praėjusiame Dakaro ralyje buvo daug dinamikos ir varžybų dalyviams reikėjo derinti savo tempą prie greičio ruožų. Kartais reikėjo atiduoti visą save ir lėkti kiek gali, o kartais – pristabdyti ar pasirinkti vidutinį tempą, kad būtų išvengta klaidų, Klaidos akmenynuose – ne tik prakirsti ratai ar sugadinta technika, tai ir prarastas laikas atkasinėjant automobilį ar nesėkmingas šuolis per kopą. Organizatorius keikė tie, kurie prisitaikyti nesugebėjo. Ir šių metų Dakaras nebus labai kitoks, – tikina pašnekovas. – Visgi yra paruošta keletas siurprizų ir staigmenų.“

Kur laukia įdomybės?

Nagus, S. Jurgelėno vertinimu, Dakaras gali parodyti dar pačioje pradžioje, mat pirmosiomis ralio dienomis dalyvių laukia ir akmeningos atkarpos, ir gana nemažai smėlio. Tad tie, kurie bus išsiilgę varžybų ir jau pačioje pradžioje nesuvaldys noro parodyti visas savo galimybes, gali sulaukti nemalonių siurprizų.

„Ypač tai aktualu tiems, kurie per praėjusius metus ne taip intensyviai ruošėsi ir sportavo. Neretai stovint prie starto linijos atrodo, kad viskas įveikiama ir viskas įmanoma, bet tokios mintys gali pasibaigti klaidomis“, – kalba S. Jurgelėnas.

Dar viena vieta, kurioje gali laukti neplanuotos staigmenos, yra vadinamasis Tuščiasis ketvirtis (Rub al Chalio dykuma), kuriame dalyviams reikės įveikti naujo formato greičio ruožą, padalintą į dvi dalis. Anot pašnekovo, kiek sunku bus dalyviams, priklauso nuo organizatorių užmojų.

„Ten tikrai aukštos kopos, „piktas“ smėlis ir labai nesunku patekti į vadinamąją „kišenę“, kai kopos šlaitai statūs, o apačioje – purus smėlis. Kiek Dakaras buvo pasiekęs tuos kraštus, tiek buvo akivaizdu, kad susitvarkyti su aukštomis ir klastingomis kopomis nelengva, ypač silpnesniems dalyviams“, – pasakoja S. Jurgelėnas.

Įdomu ir tai, kad šioje vietoje motociklininkai ir keturratininkai bus atskirti nuo automobilių ir sunkvežimių vairuotojų. Tai reiškia, kad laukia arši kova ir ypač nelengva bus tiems, kurie startuos pirmi ir turės „atidaryti kelią“.

„Gali būti įdomių momentų ir iš navigacinės, ir iš pasirinktos taktikos pusės. Net neabejoju, kad retas kuris norės „atidarinėti“ trasą, palikti vėžes, nes šios vietos tikrai nebus smagios“, – svarsto žinovas.

Galiausiai, „desertas“ laukia Dakaro ralio pabaigoje, kai bus bandoma išsikovoti paskutines sekundes, padidinti arba sumažinti pranašumą ir išspausti viską, kas tik įmanoma. Ralio pabaigai organizatoriai numatė greičio ruožus, kuriuose – nemažai akmenų.

„Jeigu iki tos dienos dar ir bus likę padangų atsargų, visi žinome, kad greičio ruože atsarginių ratų skaičius ribotas. Todėl reikės sugebėti važiuoti taip atsargiai, kad pavyktų finišą pasiekti bent ant dviejų ar keturių ratų. Pabaiga tikrai nebus lengvas pasivaikščiojimas“, – kalba S. Jurgelėnas.

Atkreipė dėmesį į orus

Visi Lietuvos ekipažai jau pasiekė Saudo Arabiją ir nors atrodo, kad dykumoje yra nuolatos sausa ir karšta, S. Jurgelėnas pastebi, kad orai šioje šalyje krečia išdaigas.

„Metų pabaigoje kai kuriuose Saudo Arabijos regionuose praūžė liūtys, kai kur buvo nemažai sniego ir krušos. Ką tai duoda? Ogi sušlapęs smėlis yra lengviau pravažiuojamas ir kai kurie greičio ruožai, kurie organizatorių suplanuoti kaip sunkūs, nebūtinai tokie ir bus“, – šypsosi pašnekovas.

Ir atvirkščiai: jeigu visos Dakaro ralio dienos bus be kritulių, laukia dalis greičio ruožų, kuriuose smarkiai kils dulkės. Jose, pasakoja S. Jurgelėnas, važiuoti ne tik nemalonu, bet ir rizikinga, kai tenka lenkti lėtesnius dalyvius.

„Dakare visada galima tikėtis geriausio, bet dažniau nutinka blogesni dalykai. Neatsiejama šio sporto dalis yra technikos gedimai ir tikrai bus su jais susiduriančių dalyvių. Tikrai bus apmaudu tiems, kuriems teks nelaimingas loterijos bilietas, bet reikia suvokti, kad per šias dvi savaites turimą techniką būtina tausoti“, – sako ekspertas.

Pasak S. Jurgelėno, stebėti Dakaro ralį bus įdomu ir dėl didelio naujokų iš Lietuvos desanto. Jiems, sako Dakaro šturmanas, reikia linkėti sėkmės ir išminties, o Dakaro senbuviai neabejotinai jaus vidinį spaudimą pagerinti savo ankstesnius pasiekimus.

Tai yra pranešimas spaudai, o jo turinys nebūtinai atitinka redakcijos nuomonę, požiūrį ar įsitikinimus. Už pranešimo turinį mūsų portalo administracija neatsako.

0 komentarų

Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas