Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Kritinis perspėjimas visiems „Swedbank“ klientams: paslaugų kainos augs, pasakė, ką daryti klientams
Vienas iš didžiausių šalies komercinių bankų „Swedbank“ nuo lapkričio pradžios peržiūri savo paslaugų kainoraštį. Skelbiama, kad kai kurios paslaugos ne tik brangs, bet ir taps mokamos, nors iki šiol buvo nemokamos.
Dėl pokyčių klientams teks daugiau mokėti už kortelių administravimą, grynųjų pinigų operacijas, tarptautinius pavedimus ir net pažymas. Kai kurios iš jų kainuos iki 30 eurų.
Verta prisiminti, kad šiemet bankas jau padidino ir būsto paskolų turėtojams privalomą turto draudimo įmoką. Kodėl tai vyksta ir ką reikėtų žinoti banko klientams?
Kodėl „Swedbank“ brangina paslaugas?
Lietuvos banko teigimu, tokie kainų pokyčiai – įprasta praktika, kurią lemia rinkos sąlygos, konkurencija ar nauji reguliaciniai reikalavimai. Vienas iš galimų priežasčių – šiemet įsigalioję pokyčiai dėl pagrindinės mokėjimo sąskaitos krepšelio, sumažinę bankų gaunamas pajamas.
Be to, būsto paskolų maržos pastebimai susitraukė, pavyzdžiui, 2020 metų vasarą jos siekė apie 2,4 proc., o 2023 metų spalį – vos 1,5 proc.
Kas brangs nuo lapkričio mėnesio?
Pokyčių nuo lapkričio bus daug ir įvairių. Kviečiame pažvelgti į svarbiausius pakeitimus, kurie palies daugelį „Swedbank“ klientų:
Kredito kortelės – klasikinei kortelei administravimo mokestis didės nuo 1,44 iki 2 eurų per mėnesį, o auksinei – nuo 3,47 iki 5 eurų.
Grynųjų išgryninimas – už mėnesio limitą viršijančią sumą „Swedbank“ ar partnerių bankomatuose mokestis kils nuo 0,5 proc. (min. 0,5 euro) iki 1 proc. (min. 1 euro). „Perlo“ terminaluose taikomas analogiškas pokytis.
Paslaugų planai – „Patogu“ planas, nuo lapkričio vadinsis „Bazinis“, pabrangs nuo 1,3 iki 1,7 euro.
Pažymos – sąskaitos likučio pažyma, jei norite gauti ją per 5 darbo dienas, kainuos 10 eurų (vietoje buvusių 5,75). Jei reikia skubiai – per 1 dieną – mokėsite 30 eurų, daugiau nei dvigubai daugiau. Paskolos pažymos taip pat brangs.
Tarptautiniai pavedimai – mokėjimai iš rizikingų šalių bus gerokai brangesni: SHA/BEN tipo mokestis sieks beveik 36 eurus, OUR tipo – iki 30 eurų. Paprasti ir skubūs pavedimai į šias šalis gali kainuoti iki 105 eurų, priklausomai nuo kanalo.
Kitos paslaugos – pabrangs SEPA pavedimo atšaukimas, SWIFT pranešimų kopijos, pavedimų tyrimai, XML užklausos ir kt.
Turto draudimo įmokų augimas
Nors šis kainų šuolis galėjo praslysti nepastebėtas, būsto paskolą turintys klientai jau šiemet susidūrė su didesnėmis privalomojo turto draudimo įmokomis.
„Swedbank P&C Insurance AS“ atstovas Laimonas Garbenčius nurodo, kad tai nulėmė trys pagrindiniai veiksniai:
Išaugusios statybos sąnaudos (medžiagos, darbai),
Didesnis klimato poveikis (audros, liūtys, potvyniai),
Infliacija ir auganti NT vertė.
Skaičiuojama, kad vidutinė draudimo išmoka per kelis metus išaugo daugiau nei 40 proc., o vien dėl gamtos stichijų beveik dvigubai.
Nepaisant to, bankas tvirtina, kad siūlo konkurencingas sąlygas, o klientai gali rinktis ir kitą draudiką.
Ką apie tai sako Lietuvos bankas?
Lietuvos bankas primena, jog komerciniai bankai patys nustato savo įkainius, tačiau vartotojai nėra pririšti prie vieno teikėjo. Pavyzdžiui, nuo 2025 metų sausio socialiai remtiniems gyventojams pagrindinės sąskaitos mokestis sieks tik 0,5 euro, o visiems – 1 eurą.
Šie įkainiai galios bent trejus metus. Banko atstovė Viktorija Dičpinigaitienė ragina gyventojus nebijoti keisti banko, net jei turima paskola – visus formalumus sutvarkys naujas paslaugų teikėjas.
Be to, vartotojams patariama lyginti skirtingų įstaigų pasiūlymus, jų yra daugiau nei 100, įvairiausi bankai, kredito unijos, mokėjimo platformos, elektroninių pinigų įstaigos.
Verta pastebėti, kad pokyčių šiemet neišvengė ir kiti. Pavyzdžiui, SEB bankas sumažino pagrindinės sąskaitos plano „Minimalus“ mokestį iki 1 euro. Tuo tarpu, „Luminor“ padidino valiutos keitimo mokestį „Visa Debit“ kortelei bei brangino kodų generatorių.
Ką daryti „Swedbank“ klientams?
Jei esate „Swedbank“ klientas, dabar pats laikas peržiūrėti savo paslaugų planą ir pagalvoti apie alternatyvas:
Įvertinkite, kokių paslaugų tikrai reikia.
Pasidomėkite kitų bankų ar unijų pasiūlymais.
Atsisakykite brangių tarptautinių operacijų, jei galima.
Patikrinkite, ar nėra pigesnio turto draudimo varianto.
Kainų pokyčiai neišvengiami, bet jūsų finansinė našta gali sumažėti, jei elgsitės sąmoningai ir pasinaudosite savo teise rinktis.
Rašydama apie astrologiją ir gyvenimo naujienas, siekiu kurti turinį, kuris įkvepia, guodžia ir priverčia susimąstyti. Mano tekstuose susilieja meilė žvaigždėms, domėjimasis žmogaus vidiniu pasauliu ir noras dalintis įžvalgomis apie kasdienybę, tiek dangišką, tiek žemišką.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti