Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Rusijoje prasidėjo ekonominė panika: didžiausias Kremliaus košmaras virsta realybe, situacija katastrofinė
Rusijos karas prieš Ukrainą, prasidėjęs 2022 metų vasarį, ne tik pakeitė geopolitinę padėtį Europoje, bet ir smarkiai paveikė pačios Rusijos ekonomiką. Dėl Vakarų įvestų sankcijų, prekybos apribojimų ir logistikos trikdžių šalies finansinė sistema susiduria su vis gilesniais iššūkiais.
Pramonės šakos, anksčiau laikytos stabilumo garantu, pradeda byrėti, o didžiausią smūgį gauna tie sektoriai, kurių veikla tiesiogiai priklauso nuo tarptautinės prekybos ir infrastruktūros plėtros.
Vienas ryškiausių šios krizės pavyzdžių „Rusijos geležinkeliai“, kuriems jau trečius metus iš eilės tenka susidurti su nuolat mažėjančiais krovinių gabenimo mastais ir kritusia pelno marža.
Rusijos Federacija vis giliau grimzta į ekonomines problemas. Remiantis Ukrainos užsienio žvalgybos tarnybos viešai pateikta informacija, didelių finansinių nuostolių ir ilgalaikį krovinių gabenimo apimčių nuosmukį patiria „Rusijos geležinkeliai“.
Ši neigiama tendencija tęsiasi jau trečius metus iš eilės. Žvalgybos duomenimis, 2025 metų pirmąjį pusmetį įmonės finansinė padėtis pastebimai pablogėjo. Bendras krovinių gabenimo apimtis, lyginant su ankstesniais metais, sumažėjo 7,3 proc., tačiau kai kuriose srityse nuosmukis dar ryškesnis.
Grūdų transportavimas krito net 35,6 proc., pramoninių krovinių – 19,4 proc., o statybinių medžiagų – 17 proc. Įmonės grynasis pelnas sumenko net 95 proc. ir dabar siekia vos 33,9 mln. JAV dolerių.
Prognozuojama, kad iki metų pabaigos „Rusijos geležinkeliai“ praras apie 1,1 mlrd. dolerių pajamų. Ekspertai pabrėžia, kad atnaujintas finansinis planas atrodo visiškai atitrūkęs nuo realybės, ypač turint omenyje didėjantį skolų krūvį ir mažėjančią pelningumo maržą.
Dėl pinigų stygiaus įmonė apribojo investicijas ir sustabdė infrastruktūros projektus, skirtus eksporto pajėgumams į Kinijos pusę plėsti. Nuo liepos mėnesio darbuotojai priversti kas mėnesį imti dvi laisvas dienas be atlyginimo, tokia priemonė laikoma priverstiniu būdu mažinti darbo sąnaudas.
Papildomą nerimą Kremliui kelia faktas, kad „Rusijos geležinkelių“ vidaus saugumo tarnyboje dirba apie 30 tūkst. ginkluotų darbuotojų. Krizė dar labiau aštrėja korupcijos skandalų fone. Žvalgybos duomenimis, įmonės vadovai pasisavino dideles pinigų sumas.
Vien rugpjūčio 2 dieną buvo sulaikytas energetikos direktorius Valentinas Saņko, įtariamas daugiau nei 18,5 mln. dolerių pasisavinimu.
Nors „Rusijos geležinkeliai“ išlieka strategiškai svarbūs šalies ekonomikai, analitikai įspėja – valstybės parama greičiausiai bus nepakankama, nes biudžeto deficitas auga ir tampa vis sunkiau valdomas.
Panašios problemos ryškėja ir kitose srityse. Rusijos energetikos ministerija neseniai oficialiai pripažino gilią krizę anglies pramonėje. Per kelis pastaruosius mėnesius uždarytos arba sustabdytos jau 51 anglies kasyklos.
Birželio pradžioje darbą nutraukė Kuzbase esanti „Spiridonovskaja“ kasykla, kurioje dirbo apie 900 žmonių. Apskritai tūkstančiai šio sektoriaus darbuotojų Rusijoje liko be darbo.
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.