Kodėl aviakompanijų draudimas gali jus nuvilti ir kaip banko kortelė gali išgelbėti jūsų atostogas

Pranešimas spaudai
Paskelbta

Kodėl aviakompanijų draudimas gali jus nuvilti ir kaip banko kortelė gali išgelbėti jūsų atostogas

Gyventojai ne visuomet žino, kuo skiriasi oro linijų siūloma draudimo apsauga nuo banko kortelėse integruoto kelionių draudimo – o šie skirtumai gali būti reikšmingi tiek tuo, kokias situacijas draudimas dengia, tiek kompensacijų dydžiu, pastebi „Citadele“ banko plėtros vadovas Romas Čereška.

Atostogų sezonui įsibėgėjus, daugelis keliautojų renkasi patogų būdą planuoti išvykas – internetu įsigyja ne tik lėktuvo bilietus, bet ir kartu siūlomą kelionių draudimą. Vis dėlto, pasak „Citadele“ banko plėtros vadovo R. Čereškos, toks draudimas neretai sukuria klaidingą saugumo jausmą, nes dažniausiai oro linijos siūlo tik bazinio lygio draudimą, kuris padengia pagrindinius kelionės nesklandumus – skrydžių vėlavimą, bagažo praradimą ar atšauktus skrydžius. Tuo metu banko kortelėse integruotas kelionių draudimas apima platesnę apsaugą, galiojančią visos kelionės metu.

„Bankų siūlomas kelionių draudimas dažnai būna įtrauktas į kortelės naudų paketą – ypač jei tai kreditinė kortelė. Skirtingai nei minimalus aviakompanijų draudimas, kortelėse esantis draudimas galioja visame pasaulyje, apima ne tik kortelės savininką, bet ir kartu keliaujančius šeimos narius. Svarbiausia – jis apima ir sveikatos rizikas, kurios keliaujant gali kainuoti tūkstančius“, – pažymi R. Čereška.

Anot jo, kai kurių bankų siūlomas draudimas padengia skubią medicininę pagalbą, hospitalizaciją, gydymą, transportavimą į gydymo įstaigą, repatriaciją į gimtąją šalį ir net brangias operacijas. Jei keliautojas susižaloja, suserga ar patenka į nelaimę, jam pagalba suteikiama visame pasaulyje – draudimo partneriai koordinuoja gydymo eigą, o paslaugos dažnai apmokamos tiesiogiai gydymo įstaigoms, todėl klientui nereikia viskuo rūpintis pačiam.

„Draudimo išmokų limitai bankų kortelėse dažnai yra gerokai aukštesni nei aviakompanijų siūlomuose sprendimuose. Pavyzdžiui, jei oro linijų draudimas už pamestą bagažą siūlo iki kelių šimtų eurų kompensaciją, bankų draudimas gali padengti ir kelis kartus didesnę žalą“, – sako R. Čereška.

Dažniausiai kreipiasi dėl pablogėjusios sveikatos

„Citadele“ duomenys rodo, kad dažniausiai keliautojai pagalbos kreipiasi dėl sveikatos sutrikimų – apsinuodijimų, saulės nudegimų, infekcijų ar net įprastų peršalimų. Taip pat neretai fiksuojamos traumos, patirtos paslydus, sportuojant ar maudantis. Pagalbos keliautojams prireikia ir dėl bagažo vėlavimo ar pažeidimo atvejų.

„Jei lagaminas pasimeta ir keliautoją pasiekia tik po dviejų dienų, draudimas kompensuoja būtiniausių prekių įsigijimą – nuo higienos priemonių iki drabužių. Tuo atveju, jei bagažas sugadinamas ar pavagiamas, yra padengiamas remonto ar naujo daikto įsigijimo išlaidas, atsižvelgiant į žalos mastą“, – aiškina banko atstovas.

Pasak pašnekovo, nors vasara dažnai laikoma ramesniu sezonu, būtent šiltuoju laikotarpiu tam tikrų įvykių dažnis išauga.

„Kai keliaujama su vaikais ar senjorais, vasarą fiksuojame iki 3–5 proc. daugiau nelaimingų atsitikimų nei kitu metu. Dažniausiai tai – saulės nudegimai, skrandžio negalavimai ar lengvos traumos. Didesnį įvykių šuolį stebime ir žiemą, ypač slidinėjimo sezonu, kai traumų rizika išauga net 10 proc.“, – pastebi R. Čereška.

Ką daryti prireikus pagalbos?

Pasak banko atstovo, netikėto įvykio kelionėje atveju svarbiausia išlikti ramiems ir kuo skubiau susisiekti su draudimo asistavimo įmone. Jos kontaktai nurodyti banko interneto svetainėje ir draudimo dokumentuose. Banko partneriai padeda surasti artimiausią gydymo įstaigą, pataria, kaip elgtis konkrečioje situacijoje, ir koordinuoja visą procesą nuo pradžios iki pabaigos.

R. Čereška taip pat primena apie rekomendaciją kelionės metu už paslaugas ir prekes atsiskaityti kortele.

„Jei kelionėje prireikė medicininės pagalbos ir teko patirti išlaidų, būtina saugoti visus gydymo įstaigos išrašus. O jei paslaugas teko apmokėti savo lėšomis – rinkti ir visus čekius. Rekomenduojame atsiskaityti kortele, nes tai ne tik palengvina išlaidų pagrindimą, bet ir sumažina riziką pamesti dokumentus“, – sako jis.

Tuo atveju, jei kelionės metu sugadinamas ar prarandamas bagažas, itin svarbu tai užfiksuoti oro uoste – tik oficialus patvirtinimas leis pradėti žalos kompensavimo procesą. Taip pat verta dar prieš išvykimą nusifotografuoti lagaminą – tai gali būti tinkamas įrodymas, kad daiktas buvo nesugadintas. 

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas