Pakilo vanduo, krito medžiai, skendo turtas: ekspertas paaiškino, ką privalai padaryti jau dabar

Pranešimas spaudai , 2025-06-06, 07:14
0
Pakilo vanduo, krito medžiai, skendo turtas: ekspertas paaiškino, ką privalai padaryti jau dabar

Per Lietuvą praūžusi pirmoji šių metų vasaros audra gyventojams priminė, kokia netikėta gali būti stichija. Pasak draudikų, po tokių įvykių įprastai registruojama kelis kartus daugiau žalų nei įprastą dieną.

„Visas audros padarinių mastas atsiskleis per ateinančias dienas. Kol kas matome pranešimus apie pakilusį vandens lygį, apsemtas gatves – iš mūsų praktikos, vanduo gali padaryti tūkstantinių nuostolių“, – sako ne gyvybės draudimo bendrovės „Compensa Vienna Insurance Group“ Žalų departamento vadovas Mindaugas Balinskas.

Draudimo ekspertas primena, ką svarbiausia padaryti, jei jūsų turtas nukentėjo audros metu:

Fiksuokite žalą. Apžiūrėkite savo turtą ir užfiksuokite visus matomus pažeidimus nuotraukose ar vaizdo įrašuose. Nepamirškite užfiksuoti ne tik apdrausto ir sugadinto turto, bet ir kitų aplink matomų stichijos padarinių: išverstų ar nulaužtų medžių, vėjo išblaškytų daiktų ar apgadintų dalių, o užtvindymo atveju – buvusio vandens lygio. Tai pagreitins nuostolių įvertinimą ir žalos išmokėjimo procesą.

Jei ant jūsų turto užvirto medis, augęs ne jūsų sklype, turėtumėte kreiptis į sklypo savininką dėl medžio pašalinimo. Jei medis augo valstybei priklausančioje teritorijoje (pvz., miške), reikėtų kreiptis į atsakingą girininkiją.

Informuokite draudiką. Įprastai draudikai prašo apie patirtą žalą pranešti per 3 darbo dienas nuo įvykio – net jei ji atrodo nedidelė arba pastebėta tik po kelių dienų. Visgi audrų ar kitų stichinių nelaimių metu išauga pranešimų srautas, todėl draudimo bendrovė situaciją vertina individualiai ir į šį reikalavimą žiūri lanksčiau.

Apie žalą galima pranešti ne tik telefonu, bet ir el. paštu, savitarnos sistemoje arba užpildžius formą draudimo bendrovės internetiniame puslapyje. Elektroninės priemonės dažnai leidžia tai padaryti greičiau ir patogiau. Kuo anksčiau pateiksite informaciją, tuo greičiau draudikas galės pradėti žalos vertinimą ir padėti atkurti turto būklę.

Jei laukiate vertintojo, nesiimkite remonto darbų. Tai negalioja atvejams, kai būtina užkirsti kelią didesniems nuostoliams.

Jei patalpos buvo užlietos, reikėtų iš jų pašalinti vandenį, pradėti džiovinimą ir gerai vėdinti, kad būtų sumažinta pelėsio rizika. Tam gali būti naudojami ir oro sausintuvai ar kiti drėgmės surinkimo įrenginiai.

Pažeistas vietas rekomenduojama laikinai uždengti ar įrengti apsaugines užtvaras – taip apsisaugosite nuo tolimesnio vandens ar vėjo poveikio. Svarbu šiuos veiksmus atlikti nedelsiant, nes jie ne tik padeda sumažinti bendrą žalą, bet ir palengvina žalos vertinimo procesą – draudimo bendrovė vertina, ar buvo imtasi priemonių apsaugoti turtą nuo didesnių nuostolių.

Pasak M. Balinsko, tokie įvykiai taip pat yra gera proga įvertinti, ar turtas tinkamai apsaugotas.

„Stiprus vėjas ir liūtys atskleidžia, kurios konstrukcijos yra silpniausiai pritvirtintos, per kur prasiskverbia vanduo ar kurie medžiai kelia pavojų. Net jei audra šįkart nepadarė nuostolių, tai gera proga įsivertinti silpnąsias turto vietas, atlikti būtinus tvarkymo darbus ir peržiūrėti, ar turimas draudimas apima visus aktualius rizikos atvejus – ypač vandens patekimą pro išorines konstrukcijas. Matome, kad audros metai iš metų stiprėja, o jų nuostoliai – auga, todėl tinkamai pasiruošti tampa itin svarbu“, – sako draudimo ekspertas.

Dėl pernai vasarą kilusių gamtos reiškinių ir stichijų „Compensa Vienna Insurance Group“ savo klientams atlygino daugiau nei 600 tūkst. eurų nuostolių.

Ar patiko šis įrašas?
 
Temos: Orai

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas