Prisijunkite
Prisijunkite
Technologijų milžinė „Google“ dar kartą atsidūrė teisinio dėmesio centre, šįkart dėl jos veiklos Europoje. Po 2017 metais priimto Europos Komisijos sprendimo, kuriuo bendrovei buvo skirta 2,42 mlrd. eurų bauda už antimonopolinių taisyklių pažeidimą, prasidėjo naujas etapas.
„Google“ pastaruoju metu turi vis daugiau teisinių problemų. Naujos bylos kyla dėl kaltinimų, kad „Google“ dirbtinai proteguodama savo kainų palyginimo paslaugą „Google Shopping“, išstūmė konkurentus iš rinkos.
Tai reiškia, kad daugelis mažesnių arba nepriklausomų kainų palyginimo svetainių nebegalėjo konkuruoti sąžiningomis sąlygomis, jų paslaugos buvo nustumiamos į paieškos rezultatų paraštes, tuo tarpu „Google Shopping“ buvo sistemingai rodoma viršuje.
Pradinį impulsą visai šiai bylų lavinai davė 2017 metais Europos Komisijos priimtas sprendimas. Jame buvo konstatuota, kad „Google“ savo paieškos sistemoje nesąžiningai teikė pirmenybę nuosavai kainų palyginimo paslaugai, taip pažeisdama Europos Sąjungos konkurencijos teisę.
Tada skirta daugiau nei 2,4 mlrd. eurų bauda buvo laikoma precedento neturinčia, tačiau ji tebuvo pradžia. Agentūros „Bloomberg“ duomenimis, šiuo metu jau yra fiksuotos bent 12 atskirų civilinių bylų, iškeltų prieš „Google“ net septyniose Europos šalyse.
Iš jų devynių žinoma ieškinių vertė jau viršija 12 mlrd. eurų, o tai yra gerokai daugiau nei pati pirminė Komisijos skirta bauda. Skaičius auga, o analitikai prognozuoja, kad tokių bylų skaičius gali tik didėti.
Kas kreipiasi į teismus ir kodėl?
Ieškovų pusėje – internetinės prekybos platformos, kainų palyginimo svetainės, technologijų įmonės ir įvairios skaitmeninės paslaugos, kurios teigia patyrusios realią žalą. Anot jų, „Google“ praktika ne tik sumažino jų matomumą paieškos rezultatuose, bet ir apribojo vartotojų galimybes pamatyti kitų tiekėjų pasiūlymus, o tai tiesiogiai atsiliepė pardavimams ir verslo augimui.
Bylos grindžiamos tuo, kad konkurencijos ribojimas nėra vien „vidinis reikalas“ tarp technologijų kompanijų, o tai paveikė šimtus tūkstančių verslų ir milijonus vartotojų visoje Europoje.
Dauguma ieškinių siekia prisiteisti nuostolius, patirtus per pastaruosius kelerius metus, nuo tada, kai „Google“ pradėjo naudoti savo sistemą „Google Shopping“ dominuojančiose pozicijose.
„Google“ pozicija: nieko blogo nedarėme
Technologijų gigantė laikosi griežtos pozicijos. „Google“ atstovų teigimu, viskas buvo vykdoma laikantis įstatymų. JAV bendrovė nuosekliai neigia kaltinimus ir naujuosius ieškinius vadina nepagrįstais. Bendrovė tvirtina, kad jos paieškos rezultatai visada buvo orientuoti į naudotojo patirtį ir atitiko kokybės kriterijus.
Nors 2017 metais Europos Komisija pripažino pažeidimą, „Google“ to sprendimo nepamiršo, bendrovė jau seniai yra pateikusi skundą Europos Sąjungos teismui. Jei „Google“ pavyks įrodyti, kad Komisijos sprendimas buvo neteisėtas, tai reikštų smūgį visai ieškinių bangai. Tačiau kol kas, visos bylos nagrinėjamos atskirai, ir kiekviena jų gali turėti skirtingą baigtį.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti