Prisijunkite
Prisijunkite
Norint greitai ir patogiai surasti informaciją internete, dauguma mūsų neabejodami renkasi „Google“ paieškos sistemą. Ji tapo įprasta ir dažniausiai naudojama skaitmeninio pasaulio kasdienybės dalimi.
Per daugelį metų „Google“ nuolat atnaujino savo sprendimus, kad paieška būtų ne tik išsamesnė, bet ir patogesnė kiekvienam naudotojui. Vis dėlto, paieškos galimybės, kurias ilgą laiką laikėme savaime suprantamomis ir nemokamomis, gali keistis. „Google“ svarsto galimybę apmokestinti generatyviniu dirbtiniu intelektu paremtą paieškos funkciją.
Nors kol kas ši funkcija prieinama be papildomų mokesčių, situacija gali pasikeisti artimiausiu metu – apie tai praneša „Financial Times“. Sprendimas dar nėra galutinis, tačiau jau dabar aišku, kad „Google“ inžinierių komanda aktyviai dirba kurdama technologinius sprendimus, kurie leistų pradėti tokios paslaugos apmokestinimą.
Jei tai įvyktų, naudotojams, norintiems gauti detalesnius, dirbtiniu intelektu praturtintus atsakymus, tektų už šią galimybę susimokėti.
Paieška taps dviejų greičių?
Viena iš svarstomų galimybių yra ta, kad kai kuriuos pažangesnius dirbtinio intelekto įrankius susieti su jau egzistuojančiomis mokamomis prenumeratomis, tokiomis kaip „Google One“, kurios jau dabar leidžia naudotis „Gemini“ funkcijomis „Gmail“, „Google Docs“ ir kitose „Workspace“ platformose.
Tai reikštų, kad generatyvinis DI taptų išskirtiniu įrankiu tik mokantiems naudotojams. Tuo pačiu „Google“ ramina. Teigiama, kad klasikinė paieška, kurią pažįsta daugelis, ir toliau išliks nemokama.
Kitaip tariant, pagrindinė funkcija niekur nedings, tačiau norint išnaudoti DI pilnu pajėgumu, reikės piniginės.
Šis pokytis nėra atsitiktinis. Pastaruoju metu „Google“ patiria didžiulį spaudimą dėl „OpenAI“ „ChatGPT“ ir „Microsoft Copilot“ populiarumo. Nors grėsmė „Google“ dominavimui kol kas nėra apčiuopiama, tai akivaizdus ženklas, kad pasauliniai įpročiai pamažu keičiasi.
Vartotojai vis dažniau ieško ne tik nuorodų į svetaines, bet ir tiesioginių atsakymų, analizių ar net kūrybinio turinio, būtent tai generatyvinis DI gali pasiūlyti iš karto.
Jei „ChatGPT“ arba kiti DI varikliai pradėtų realiai keisti įprastą „Google“ paiešką, tai neabejotinai paveiktų didžiausią šios įmonės pajamų šaltinį – reklamą. Būtent todėl „Google“ ne tik ieško technologinių sprendimų, bet ir planuoja, kaip iš to generuoti pajamas.
Kodėl tai neišvengiama?
Dirbtinis intelektas yra resursų reikalaujantis įrankis. Norint palaikyti tikslius atsakymus, nuolat atnaujinamus modelius ir veikiančią infrastruktūrą, reikia ne tik duomenų, bet ir reikšmingų finansinių investicijų.
Generatyvinis DI tiesiog brangiai kainuoja, nuo serverių apkrovų iki sudėtingų skaičiavimų realiu laiku. Tad logiška, kad kaip ir „OpenAI“ su „ChatGPT Plus“, taip ir „Microsoft Copilot“, „Google“ svarsto mokamą modelį.
Vartotojams tai gali reikšti papildomą mokestį, tačiau mainais – spartesnę, išsamesnę ir tikslesnę paiešką.
Ką turėtų žinoti vartotojai?
Nors šiuo metu dar galima nemokamai naudotis DI paieška, ateityje ši privilegija gali būti skirta tik tiems, kurie nuspręs investuoti į prenumeratą. Tad vertėtų apsvarstyti, ar jūsų kasdieniams poreikiams tokia DI funkcija išties reikalinga, ar pakanka klasikinės paieškos.
Sprendimas dėl apmokestinimo yra aiškus ženklas, kad skaitmeninė erdvė keičiasi. Iš paieškos sistemų vis dažniau tikimasi ne tik informacijos, bet ir supratimo. Ir atrodo, kad tai jau nebe ateitis, o realybė, kuri netrukus taps dar ir mokama.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti