Paskutinės dienos prieš Kalėdas: pirkinių krepšeliai brangsta, o lietuviai vis dar perka kaip pašėlę

Pranešimas spaudai
Paskelbta

Paskutinės dienos prieš Kalėdas: pirkinių krepšeliai brangsta, o lietuviai vis dar perka kaip pašėlę

Kalendoriui iki Kalėdų skaičiuojant paskutiniąsias dienas, dalis Lietuvos gyventojų dar bando suspėti pasirūpinti šventinėmis dovanomis. Tačiau elektroninės komercijos ekspertai tikina: net jei ir pavyks įsigyti prekes dar dabar, jos nebūtinai laiku pasieks užsakovus. 

Vis dėlto, jie pastebi, kad šiųmetinė prekyba išlieka aktyvi, kaip ir „Juodojo penktadienio“ metu, rašoma „Omnisend“ pranešime žiniasklaidai.

„Žinoma, JAV būtent „Juodojo penktadienio“ laikotarpis – kur kas intensyvesnis nei prieškalėdinis. Europoje – priešingai: mes neturime tokių specifinių prekybinių tradicijų, tad gruodžio mėnuo, ypač metų pabaiga, pas mus ir kitur regione būna pats aktyviausias“, – sako „Omnisend“ rinkodaros projektų vadovė Karolina Petraškienė.

Ji papildo, kad didžiausioje pasaulio rinkoje JAV šiemet el. parduotuvių pardavimai lapkritį–gruodį augo kone dešimtadaliu (9,1 proc.) – nuo 10,8 mlrd. JAV dolerių iki 11,8 mlrd. JAV dolerių.

„Juodojo penktadienio“ išpardavimai parodė, kad net ir kylant kainoms, gyventojai JAV pirko daug ir išleido 30 proc. daugiau nei pernai. Vidutinė krepšelio vertė augo nuo 164 JAV dolerių iki 215 JAV dolerių. Todėl galima prognozuoti, jog ir Lietuvoje žmonės taip pat išlaidaus, o krepšeliai – brangs“, – teigia K. Petraškienė.

Prekybą paskatina ir „13-as atlyginimas“

Kaip komentuoja rinkodaros ekspertė, kalėdiniai ir metų pabaigos išpardavimai – įprastas dalykas Lietuvoje. Ji pastebi ir tai, kad šalyje populiarėja prekyba „Juodojo penktadienio“ metu, dėl ko verslai stengiasi vis labiau atliepti pirkėjų lūkesčius.

„Tačiau visada atsiranda žmonių, kurie praleidžia lapkričio išpardavimus ir leidžia pinigus paskutinėmis savaitėmis ar dienomis prieš Kalėdas. Tai formuoja nemažą pirkimų bangą šalyje: apie tai galima suprasti vien iš spūsčių prie prekybos centrų. Be to, dalis žmonių metų pabaigoje gauna premijas, „13-uosius atlyginimus“ ir juos išleidžia buičiai gerinti, ne pirmos būtinybės prekėms ir, be abejo, vaikams palepinti“, – sako specialistė.

Ji taip pat prideda, kad prieškalėdinę prekybą skatina ir patys pardavėjai, taikydami įvairius kainodaros bei kitus sprendimus. „Pavyzdžiui, el. prekybininkai gali siūlyti nemokamą pristatymą, jei prekių krepšelis pasieks tam tikrą sumą. Kitas galimas variantas – daugiapakopė nuolaidų sistema: perkant dvi prekes, taikoma 20 proc. nuolaida, perkant tris – 30 proc. ir taip toliau. Galiausiai, žmonės vertina sutaupytą laiką apsiperkant ir gaunant prekes su nemokamu pristatymu.“

Vis dėlto, pasak K. Petraškienės, daugiausiai pasipelnys tie prekybininkai, kurie gebės labiausiai atliepti pirkėjų lūkesčius, vienas kurių – užtikrinti užsakytų prekių pristatymą iki Kalėdų.

„Jei verslai nori išvengti nesklandumų dėl prekių grąžinimo, klientų pykčių, skambučių į klientų aptarnavimo centrus perkrovos, būtina pasirūpinti tinkama pirmine komunikacija. Patartina aiškiai informuoti pirkėjus apie galimus prekių pristatymo terminus, kitas sąlygas ir jų laikytis. Daug problemų iškart išspręstų aiški žinutė, kada yra paskutinė diena, kai galima užsakyti prekes ir gauti jas iki Kalėdų, ir tai būtina iškomunikuoti visur: internetiniame puslapyje, naujienlaiškiuose, socialiniuose tinkluose ir kt. Nenumokite į tai ranka, nes viskas, kas pasieks klientus po Kalėdų, jau bus nebereikalinga“, – pataria „Omnisend“ atstovė.

Prekybininkai turi atsižvelgti į kartų kaitą ir vertybes

Nors prieškalėdinė prekyba netrukus pasieks savo lūžio tašką, rinkodaros ekspertai jau pastebi tam tikrus pokyčius prekyboje. Vienas tokių – augantis dėmesys socialinei atsakomybei.

Anot K. Petraškienės, kasmet daugėja Z kartos – gimusių 1997–2010 metais – pirkėjų, taip pat daugiau Alfa kartos – gimusių po 2010 metų – perka internete. Jos teigimu, jaunuoliai žino, ko nori, tad atitinkamai ieško rūpimų prekių.

„Kiekvienais metais tvarumo, gamtos išsaugojimo temos darosi vis svarbesnės. Todėl jaunosios kartos pirkėjai skiria dėmesio ne tik prekėms, bet ir jų pakuotėms, gamintojų bei prekybininkų požiūriui į socialinę atsakomybę. Be to, žmonės vis labiau pastebi vertybinius prekių ženklų pasisakymus, skiriamą paramą karo niokojamai Ukrainai. Vis dėlto, sunkiai tikėtina, kad verslai masiškai priims tokią komunikacinę poziciją“, – teigia el. prekybos žinovė.

Ji taip pat pastebi, jog kur kas daugiau galių įgyja dirbtinio intelekto (DI) palaikoma internetinė paieška. Anot specialistės, smarkiai patobulėjus DI paieškai, pirkėjams tapo kur kas lengviau surasti geriausius pasiūlymus, tad konkurencija elektroninėje komercijoje – tik auga, o noras atsirasti tarp DI rekomendacijų skatina originalius rinkodaros sprendimus.

„Verslams jau darosi sunku konkuruoti vien tik mažomis kainomis, tad teks ieškoti įvairių būdų pasiūlyti aukštą vertę. Prekybininkams taip pat pravartu strategiškai pasižiūrėti į internetinės paieškos pokyčius ir skirti daugiau išteklių aukštesniam jų internetinių parduotuvių pozicionavimui „ChatGPT“, „Gemini“ ir kitose DI sistemose. Įdomu tai, kad šiuo atveju būtent mažesni prekybininkai galėjo išlošti jau šiemet: jiems, skirtingai nei didžiosioms įmonėms, lengviau greitai priimti teisingą strategiją, kuri padės užsitikrinti didesnius pardavimus“, – pabrėžia „Omnisend“ rinkodaros projektų vadovė K. Petraškienė.

„Omnisend“ – Lietuvoje įkurtas technologijų startuolis, sėkmingai veikiantis be išorinių investicijų. Įmonė jau trečius metus iš eilės yra įtraukta į sparčiausiai augančių Europos įmonių reitingą, sudaromą „Financial Times“. Bendrovės augimą skatina ne tik finansiniai rezultatai, bet ir stipri, brandi kultūra, kurioje darbuotojų gerovė tampa realia praktika, o ne pažadu.

Šiuo metu „Omnisend“ komandą sudaro daugiau nei 250 žmonių, dirbančių Vilniuje, Kaune ir Čarlstone (JAV). Bendrovė sėkmingai vysto tarptautinę el. pašto ir SMS rinkodaros platformą, kuria naudojasi daugiau nei 150 tūkst. el. komercijos verslų visame pasaulyje.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas