Kur Lietuvoje galima studijuoti marketingą? Įvardijo programas, kuriose ugdomos marketingo kompetencijos

Pranešimas spaudai , 2025-06-06, 06:29
0
Kur Lietuvoje galima studijuoti marketingą? Įvardijo programas, kuriose ugdomos marketingo kompetencijos

Lietuvos marketingo asociacija (LiMA), kaip ir kasmet, surinko su marketingu, komunikacija, reklama, viešaisiais ryšiais ir kūrybinėmis industrijomis susijusių Lietuvos aukštųjų mokyklų studijų programų sąrašą, kuriose marketingas sudaro pakankamai reikšmingą dėstomo turinio dalį bei suskirstė programas pagal tai, kiek ir kokių marketingui svarbių kompetencijų jos suteikia.

„Marketingo kompetencijų poreikis darbo rinkoje toliau sparčiai auga, o mes dažnai sulaukiame būsimų studentų klausimų, kokias studijas rinktis siekiant karjeros marketinge. Kad pasirinkimas būtų grįstas objektyvia informacija, LiMA ekspertai atnaujino ir išplėtė universitetų bei kolegijų programų sąrašą, kuriame aiškiai matyti, kokias konkrečias marketingui svarbias kompetencijas ugdo kiekviena programa“, – sako Lietuvos marketingo asociacijos direktorė Alvydė Palaimaitė.

„Renkantis būsimas studijas svarbu atkreipti dėmesį į tai, kokios krypties ar specializacijos laipsnį programa suteikia. Tai leidžia suprasti, ar marketingas yra programos ašis, ar tik viena iš jos sudedamųjų dalių. Taip pat galima numanyti, ar programoje dominuos minkštosios kompetencijos (kūrybiškumas, žinutės konstravimas, medijų valdymas), ar kietosios (marketingo atsiperkamumas bei efektyvumo valdymas, marketingo technologijos, skaitmeninis marketingas)”, – sako už švietimo sritį atsakinga LiMA valdybos narė Indrė Pikturnienė.

Marketingo krypties programos

Pirmoji grupė išskirtų studijų programų yra tos, kurias baigus suteikiamas marketingo krypties laipsnis. Šiose programose būtent marketingas yra pagrindinis studijų objektas. Jose studentai paprastai mokosi tiek strateginio, tiek taktinio marketingo, įvairių vertės kūrimo elementų – nuo produkto inovacijų, prekės ženklo valdymo, komunikacijos iki kainodaros bei pardavimų valdymo.

Šios kategorijos studijų programose bus studijuojami skirtingi tiksliniai segmentai ar marketingo objektai: B2B, B2C, paslaugų marketingas, tarptautinis marketingas ir pan. Tokiose programose rengiami baigiamieji darbai yra glaudžiai susiję su aktualia marketingo tematika, todėl absolventai gali pagrįstai teigti, kad įgijo plačių marketingo žinių su gilia specializacija vienoje marketingo srityje.

Vadybos ir verslo programos su stipriu marketingo komponentu

Antroji atrinktų programų grupė – tai verslo arba vadybos krypties studijos, kuriose marketingas sudaro reikšmingą studijų turinio dalį. Šiose programose marketingas derinamas su verslumo, finansų, inovacijų, valdymo ir vadybos temomis. Nors marketingas studijuojamas tik kaip viena iš keleto svarbių įmonės veiklos funkcijų, tokia integracija leidžia studentams įgyti ne tik marketingo žinių, bet ir plačiau perprasti verslo kontekstą.

Renkantis programas, suteikiančias verslumo ar vadybos laipsnį, bet būtinai siekiantiems susipažinti ir su marketingu, reikėtų atkreipti dėmesį į konkrečius studijų dalykus (modulius), tai yra, studijų planą. Kai kuriose tokio tipo programose marketingas dėstomas vos viename kurse (tokios programos nėra įtrauktos į LiMA sudarytą sąrašą), tačiau yra programų, į kurias įtraukti net trys-keturi ar net daugiau marketingo kursų. Paprastai akcentas į marketingą atsispindi pačiame programos pavadinime.

Komunikacijos krypties studijos su stipriu marketingo komponentu

Trečiąją grupę sudaro komunikacijos krypties studijų programos, kuriose ugdomos kompetencijos aktualios tiems, kurie siekia karjeros turinio kūrimo, vizualinės komunikacijos, viešųjų ryšių ar reklamos srityse. Nors šios programos nesuteikia rinkodaros laipsnio, jose galima įgyti tvirtų pagrindų marketingo karjerai. Jei pasirinkta karjeros kryptis yra turinio kūrimas ir sklaida, tokios programos yra geras startas gauti stiprius pagrindus.

Renkantis programas, kurios suteikia komunikacijos krypties laipsnį, svarbu įvertinti konkrečius studijų dalykus – ar jie orientuoti į komunikaciją su verslo ar vartotojų auditorijomis bei ar aprėpia komercinės komunikacijos rūšis, tokias kaip reklama, ryšiai su visuomene, skaitmeninis turinys.

„Programos, kurios yra įtrauktos į šias 3 grupes, gali būti puikus pasirinkimas būsimiems marketingo specialistams. Būtent tokias programas, išanalizavę studijų planus, į sąrašą atrinko LiMA ekspertai. Tuo tarpu programos, kurios orientuotos į politines, socialines ar žurnalistines temas, medijų ir visuomenės sąveiką nėra tiesiogiai susijusios su marketingu”,  – atkreipia dėmesį I. Pikturnienė.

Informatikos studijų programos, skirtos marketingui

Išskirtinė, kol kas maža, bet auganti grupė – tai informatikos mokslų studijų programos, kurių turinys orientuotas į marketingo poreikius.

Lietuvoje kol kas identifikuotos tik dvi tokios programos, kurios jungia technologines ir IT projektų žinias su marketingo mąstysena – vartotojo pažinimu ir kelione, UI/UX, konversijų optimizavimu, SEO ir pan. Nemažai informatikos mokslų absolventų ilgainiui pradeda specializuotis elektroninėje komercijoje, svetainių kūrime, automatizavime.

Šios programos iš karto suteikia koncentruotas marketingo veiklai svarbias IT specialisto žinias, todėl tai tiesus kelias norintiems išmanyti marketingo technologijas (angl. MarTech) jau studijų metu. 

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas