Ne motociklas, bet ir ne motoroleris: BMW pristatė elektrinį „parkourerį“ CE 02

„BMW Motorrad“ tęsia kelionę elektrinio mobilumo link: Vokietijos motociklų gamintojas pristatė antrąjį savo visiškai elektra varomą modelį CE 02 miesto džiunglėms tyrinėti. Taip pat pasiūlė projekcinius akinius motociklininkams.

Ne motociklas, bet ir ne motoroleris: BMW pristatė elektrinį „parkourerį“ CE 02

„CE 02 nėra motoroleris, bet nėra ir motociklas – gamintojai jį praminė „eParkoureriu“. Prancūziškas žodis „parkour“ reiškia kliūčių ruožą, bet šiandien šis žodis labiau suprantamas kaip sportinio tipo veikla, kurioje bėgikams kliūčių ruožu tampa visa miesto infrastruktūra. Motociklo paskirtį ir galimybes jau iš pirmo žvilgsnio išduoda progresyvus dizainas bei neįprastos proporcijos, todėl jis labai tiks tiems vairuotojams, kurie nori patogiai manevruoti miesto džiunglėse“, – sako BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

CE 02 stilius – minimalistinis ir praktiškas, tačiau juodas rėmas, ratai, priekinis sparnas, granito pilkos spalvos variklio dangtis ir aukso spalva dažytos šakės suteikia kontrastingą išvaizdą. Dideli ratai ir ilga bazė tarp jų suteikia modeliui tvirtumo, užtikrina stabilumą važiuojant per bet kokią dangą, tačiau nepakenkia nedidelio motociklo vikrumui. „BMW Motorrad“ yra svarbu geros valdymo savybės ir inžinieriai tai užtikrino išlaikydami mažą 132 kg svorį galingesnėje versijoje, ir 119 kg – silpnesnėje versijoje. Žaismingą charakterį motociklui suteikia ir vos 750 mm aukštyje įtaisyta sėdynė.

Kalbant apie važiuoklę, naujasis BMW CE 02 turi standų dvigubų kilpų rėmą, pagamintą iš vamzdinio plieno. Priekyje – hidraulinės amortizuojamos teleskopinės šakės, o gale naudojama vienpusė svirtis. Plačios padangos sumontuotos ant lengvojo lydinio ratlankių, o diskiniai stabdžiai užtikrina galingą stabdymo jėgą. Standartiškai ant priekinio rato montuojama ir „BMW Motorrad“ ABS sistema.

Tinka ir paaugliams

BMW CE 02 bus gaminamas dviejų variantų, kuriuos galės vairuoti ir paaugliai. Vienas bus Am kategorijos, kitas – A1. Pirmasis, kurį Lietuvoje galės vairuoti A1 kategorijos vairuotojo pažymėjimą išsilaikę asmenys nuo 15 metų arba bet kas, turintis B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, turės 4 kW maksimalią galią pasiekiantį variklį, jo greitis pagal įstatymus bus apribotas iki 45 km/val. Galingesnis, A1 kategorijos CE 02 turės 11 kW elektros motorą, kuris dėl didelio ir akimirksniu pateikiamo sukimo momento itin greitai spurtuos nuo šviesoforo ir galės įsibėgėti iki 95 km/val. Viena įkrova nuvažiuojamas atstumas beveik 100 km, o tai leis neapsiriboti miestu ir pakeliauti už jo ribų.

Naujasis CE 02 turi du važiavimo režimus – „Flow“ ir „Surf“. Pirmasis užtikrina optimalius nustatymus ramiam riedėjimui su eismo srautu mieste, o „Surf“ pasiūlo daugiau dinamikos užmiestyje. Renkantis „Highline“ versiją atsiranda ir trečiasis, „Flash“ režimas, paaštrinantis sportiško važiavimo patirtį greitesniu atsaku į akseleratoriaus rankenėlės pasukimą.

„eParkoureris“ standartiškai komplektuojamas su 0,9 kW įkrovikliu, su kuriuo iš buitinio kištukinio lizdo motociklą bus galima įkrauti greitai bei patogiai. „Highline“ versijoje siūlomas ir greitas 1,5 kW galios įkroviklis.

Visi reikalingi rodmenys, tarp kurių važiavimo greitis ar baterijos įkrova yra aiškiai pateikiami TFT skydelyje. USB-C jungtis neleis išsikrauti jūsų išmaniajam telefonui, kurį, naudojant programėlę „BMW Motorrad Connected“, bus galima prijungti prie motociklo. Tuomet jūs telefone galėsite matyti numatomą įkrovimo pabaigą ar baterijos likutį bet kuriuo metu iš bet kurios vietos.

Oficiali BMW atstovė Lietuvoje „Krasta Auto“ praneša, kad šio modelio gamyba bus pradėta šių metų žiemą. Numatoma, kad elektrinio motorolerio kaina prasidės nuo 9 190 eurų, išankstiniai užsakymai priimami jau dabar.

Paleisti kelio iš akių nebereikės

„BMW Motorrad“ inovacijos elektriniais naujo tipo motociklais neapsiriboja. Vokiečių kompanija nesenai pristatė tai, kas dar prieš kelis metus atrodė kaip mokslinė fantastika. Tai – išmanieji projekciniai akiniai „ConnectedRide Smartglasses“. Jie motociklininkams suteikia projekcinio ekrano technologiją, kuri jau puikiai pažįstama automobilių vairuotojams. Akinių stikliuke vairuotojui tiesiai priešais akis pateikiama visa aktuali informacija realiu metu: navigacijos rodmenys, greitis ar pavara, jei važiuojama vidaus degimo variklį turinčiu motociklu. Šios technologijos kūrėjai teigia, kad tai užtikrins saugesnes keliones, nes vairuotojui nebereikės nuleisti akių nuo kelio.

„BMW Motorrad ConnectedRide Smartglasses“ yra prijungiamos prie telefono per „Bluetooth“ ir programėlę. Projekcijos pozicija yra nustatoma prieš važiuojant, taip pat gali būti koreguojama multifunkciniu valdikliu ant rankenų.

Išmanieji akiniai yra pritaikomi prie įvairių tipų šalmų bei veido formų ir užtikrina patogų dėvėjimą net ir ilgose kelionėse. Ličio jonų baterija akiniams leidžia veikti iki dešimties valandų. „BMW Motorrad“ siūlo du komplektus UVA/UVB lęšių. Pirmasis komplektas yra 85 proc. permatomas ir gali būti naudojamas su šalmais, kurie turi tamsintus skydelius. Antrasis – tonuotas ir išmaniuosius akinius paverčia idealiais akiniais nuo saulės.

BMW

0 komentarų

Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas