Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Brangiausias tiltas Italijos istorijoje: rekordinės vertės tiltas skirtas ne tik turizmui, jį priskiria net gynybos investicijoms
Italijos vyriausybė patvirtino ilgai svarstytą projektą, kuris žada tapti vienu įspūdingiausių inžinerinių pasiekimų pasaulyje. Šalis nusprendė pradėti statybas tilto, kuris sujungs Siciliją su žemynine Italijos dalimi, tiksliau Kalabrija.
Tiltas, kurio vertė siekia daugiau nei trylika milijardų eurų, taps ilgiausiu kabančiu tiltu pasaulyje, o jo ilgis sieks tris su puse kilometro. Šis projektas ne tik pakeis transporto galimybes, bet ir taps strateginiu infrastruktūros objektu, svarbiu tiek ekonomikos plėtrai, tiek nacionaliniam saugumui.
Tiltas per Mesinos sąsiaurį buvo svarstomas ne vieną dešimtmetį. Italijos politikai nuo seno diskutavo apie galimybę sujungti Siciliją su likusia šalimi tiesioginiu sausumos ryšiu. Iki šiol šią užduotį atliko keltai, kurie kelia automobilius ir traukinius iš vienos sąsiaurio pusės į kitą. Kelionė automobiliu per sąsiaurį užtrunka mažiausiai valandą, traukiniu, net dvi.
Planuojamas tiltas padės šį laiką sutrumpinti iki dešimties minučių automobiliams ir penkiolikos minučių traukiniams. Tai reikšmingai pagerins mobilumą ir palengvins kasdienį susisiekimą.
Tiltą palaikanti Italijos vyriausybė, vadovaujama premjerės Giorgios Meloni, pabrėžia, kad tai bus svarbus ekonominis postūmis šalies pietų regionams. Kalabrija ir Sicilija jau daugelį metų laikomi ekonomiškai silpnesniais nei šiauriniai Italijos regionai.
Statybos projektas sukurs tūkstančius darbo vietų, paskatins investicijas, o ilgalaikėje perspektyvoje prisidės prie turizmo augimo ir verslo aktyvumo abiejuose krantuose. Pasak premjerės, tai bus įrodymas, kad Italija geba įgyvendinti drąsius projektus ir demonstruoti techninę pažangą.
Kontroversijos dėl kainos ir saugumo
Nepaisant plataus palaikymo valdančiojoje koalicijoje, projektas sulaukė ir kritikos. Pirmiausia abejonių kelia didžiulės išlaidos, ypač atsižvelgiant į Italijos valstybės skolos mastą. Kritikai įspėja, kad toks brangus infrastruktūros objektas gali būti nepakeliama našta biudžetui.
Be to, Sicilijos teisėsauga išreiškė susirūpinimą, kad projektas gali tapti patraukliu objektu organizuotoms nusikalstamoms grupuotėms, kurios galėtų siekti pasipelnyti iš statybų ar viešųjų pirkimų.
Vienas iš netikėtų šio projekto aspektų yra jo potencialus priskyrimas prie gynybinių investicijų. Italijos valdžia siekia, kad dalis tilto statybų kaštų būtų įskaičiuoti į šalies gynybos išlaidas. Taip būtų galima padidinti bendrą gynybos biudžetą iki penkių procentų nuo bendrojo vidaus produkto.
Toks sprendimas būtų pateisinamas tuo, kad Sicilijoje veikia NATO bazė, o infrastruktūra galėtų būti panaudota ir kariniais tikslais. Tačiau šiuo klausimu vis dar kyla diskusijų, nes ne visi Europos Sąjungos pareigūnai pritaria tokiam požiūriui. Europos institucijos skeptiškai žiūri į bandymus priskirti infrastruktūros projektus kariniams tikslams.
Turizmo potencialas ir patogesnis susisiekimas
Be ekonominio ir strateginio poveikio, tiltas gali turėti teigiamos įtakos turizmui. Ypač tai aktualu keliautojams, kurie nenori skristi lėktuvu ir renkasi žemynines keliones. Naujas tiltas leis greičiau ir patogiau pasiekti Siciliją automobiliu ar traukiniu.
Tai gali padidinti atvykstančių turistų skaičių ir paskatinti vietinio turizmo augimą. Infrastruktūra taps dar viena priežastimi aplankyti pietinius Italijos regionus, kurie garsėja istorija, gamta ir virtuve.
Pasak Italijos vyriausybės, statybos darbai gali prasidėti jau šį rudenį. Vicepremjeras Matteo Salvini nurodė, kad pradžia gali būti rugsėjo ar spalio mėnesį. Numatoma, kad statybos bus baigtos iki du tūkstančiai trisdešimt antrųjų metų. Tai reikštų, kad per mažiau nei dešimtmetį Italija galėtų tapti pirmąja šalimi, pastatysiančia ilgiausią kabančio tipo tiltą pasaulyje. Šis projektas ne tik keis Italijos veidą, bet ir taps šiuolaikinės inžinerijos pasiekimų simboliu.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti