Galite gauti net 400 eurų baudą: suklusti turėtų kiekvienas vairuotojas, toks pažeidimas kainuos daug

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Galite gauti net 400 eurų baudą: suklusti turėtų kiekvienas vairuotojas, toks pažeidimas kainuos daug

Kiekvienas vairuotojas žino, kad ištisinė linija, skirianti eismo juostas, reiškia draudimą ją kirsti. Tai aiškus signalas, jog tokioje vietoje lenkti negalima, nes tai gali būti pavojinga tiek pačiam vairuotojui, tiek kitiems eismo dalyviams. Tačiau praktikoje ne visi laikosi šio įspėjimo. Dėl to kai kuriose Europos šalyse nuspręsta ieškoti papildomų priemonių vairuotojų drausminimui.

Viena iš naujų iniciatyvų yra raudonos spalvos ištisinė linija, kurios paskirtis ne tik atskirti eismo kryptis, bet ir aiškiai perspėti apie padidintą pavojų. Šios idėjos atsiradimas susijęs su problemomis vienoje iš Ispanijos magistralių, jungiančių Kártamos ir Marbeljos miestus. 

Tai kelias, kuris iš pradžių, kai buvo atidarytas, nebuvo laikomas itin apkrautu. Planuota, kad per parą juo važiuos apie septynis tūkstančius automobilių. Tačiau laikui bėgant situacija pasikeitė, šiandien eismo intensyvumas viršija dvidešimt tūkstančių transporto priemonių per dieną. Didžiausią iššūkį čia kelia ne tik automobilių kiekis, bet ir tai, kad didelę dalį transporto sudaro sunkvežimiai. 

Dėl to lengvųjų automobilių vairuotojai dažnai bando lenkti netinkamose vietose, nepaisydami saugumo. Paprasta balta ištisinė linija nebesustabdo šių veiksmų, todėl buvo imtasi netradicinio sprendimo, raudonos linijos.

Psichologinis poveikis ir vairuotojų elgesys

Raudonos spalvos pasirinkimas neatsitiktinis. Ji visuomenės sąmonėje jau seniai asocijuojasi su pavojumi, draudimu, perspėjimu. Būtent tai ir norėta pabrėžti šiuo žingsniu. Vietovėje prie Coín miesto, keturių kilometrų ruože, kelio viduryje nubrėžta stora raudona linija. 

Jos tikslas yra vizualiai ir emociškai paveikti vairuotojus, priminti jiems, kad šioje vietoje net menkiausia klaida gali baigtis skaudžiai. Raudona linija nėra vienintelis žingsnis, kuriuo siekiama pagerinti saugumą pavojinguose ruožuose. 

Vėlesniu etapu numatyta įrengti švieslentes, kurios rodytų artėjančių transporto priemonių greitį ir primintų vairuotojams apie leistiną greičio ribą. Taip pat svarstoma galimybė montuoti greičio matuoklius tose vietose, kur dažniausiai pažeidžiami eismo taisyklių reikalavimai.

Kokia bauda laukia už raudonos linijos kirtimą?

Skirtingose šalyse taikomos labai skirtingos sankcijos už taisyklių pažeidimą. Pavyzdžiui, Lietuvoje ar Lenkijoje už paprastos dvigubos ištisinės linijos kirtimą skiriama palyginti švelni bauda. Lietuvoje ištisinės linijos kirtimas ir įvažiavimas į priešpriešinio eismo juostą pažeidžiant Kelių eismo taisyklių reikalavimus užtraukia 60–90 eurų baudą. 

Taip pat gali būti atimta teisė vairuoti nuo vieno iki trijų mėnesių. Tiesa, tokiu manevru kelyje sukėlus pavojingą situaciją bauda siekia nuo 170 iki 230 eurų. Tuo metu Ispanijoje pažeidimas, kai kertama raudona linija, vertinamas kur kas griežčiau. Vairuotojui gali būti skirta net keturių šimtų eurų bauda.

Tokio dydžio baudos nėra vien tik atsitiktinis griežtinimas. Tai apgalvota strategija, siekiant apsaugoti gyvybes. Neatsakingas elgesys kelyje, ypač tokiose vietose, kur dažni eismo įvykiai, kelia pavojų ne tik patiems pažeidėjams, bet ir kitiems eismo dalyviams. Todėl drausminimo priemonės tampa griežtesnės, kai nepadeda įprasti ženklai.

Ką būtina žinoti vairuotojams?

Verta prisiminti, kad pati ištisinė linija dar nebūtinai reiškia draudimą lenkti. Ji nurodo, kad jos kirsti negalima, bet jei lenkimas atliekamas neperžengiant šios linijos, tai nebūtinai yra pažeidimas. Tačiau jei kartu su linija stovi ženklas, draudžiantis lenkimą, situacija pasikeičia. 

Toks ženklas dažniausiai žymimas kaip ženklas su automobiliu ir įstriža juosta. Už tokio lenkimo draudimo pažeidimą skiriama kur kas griežtesnė bauda 250 eurų. Šie pavyzdžiai rodo, kaip svarbu ne tik laikytis nurodymų, bet ir suvokti, ką jie reiškia. Paprastas žvilgsnis į kelią ne visada pasako viską. 

Vairuotojas turi būti sąmoningas ir atsakingas, nes nuo jo sprendimų priklauso ne tik jo paties, bet ir kitų žmonių saugumas. Kol kas ši iniciatyva taikoma tik tam tikruose Ispanijos keliuose, tačiau tikėtina, kad matant jos efektyvumą, ji gali būti įdiegta ir kitose šalyse. 

Jei ši priemonė padeda sumažinti avarijų skaičių ir paveikia vairuotojų elgesį, gali būti, kad ateityje tokią raudoną liniją pamatysime ir kitur Europoje. Vis daugiau eismo saugumo specialistų pripažįsta, kad vizualiniai ir psichologiniai signalai turi didelį poveikį, o ne tik formalūs įspėjimai ar techniniai ženklai.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas