Pigiau jau būtų nebegali? Mažai žinomas gamintojas siūlo neįtikėtinai pigų elektromobilį

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Pigiau jau būtų nebegali? Mažai žinomas gamintojas siūlo neįtikėtinai pigų elektromobilį

Didžiausia kliūtis daugeliui norinčiųjų įsigyti elektromobilį vis dar yra kaina. Naujos technologijos brangios, o baterijų gamyba reikalauja daug išteklių. Dėl to elektriniai modeliai dažnai kainuoja daugiau nei panašūs benzininiai automobiliai.

Malaizijos gamintojas „Perodua“ pristatė „QV E“, pirmą šalies prekės ženklo elektromobilį. Jo pradinė kaina atrodo stebėtinai patraukli, todėl modelis iškart sulaukė dėmesio. Tačiau pirkėjams svarbu įsigilinti į sąlygas, kurios šią kainą paaiškina.

Pagrindinis skirtumas tas, kad automobilis parduodamas be baterijos nuosavybės. Vietoj to pirkėjas pasirašo ilgalaikę baterijos nuomos sutartį ir moka mėnesinį mokestį. Tokia schema mažina pradines išlaidas, bet išskaido jas į tolimesnius metus.

Kaina ir nuomos modelis?

„QV E“ yra nedidelis miesto krosoveris, kurio kaina siekia apie 16 600 eurų. Tai panašu į tokio pat dydžio įprastą automobilį su vidaus degimo varikliu. Žema kaina pasiekiama todėl, kad joje neįskaičiuota brangiausia dalis.

Baterija nuomojama devyneriems metams, o už ją mokama kas mėnesį apie 57 eurus. Per visą sutarties laikotarpį tai sudaro dar maždaug 6 177 eurus. Toks sprendimas primena kitų gamintojų bandymus mažinti įėjimo kainą.

Techniniai duomenys kasdienai

Automobilis turi vieną priekyje montuojamą elektrinį variklį, kuris išvysto 201 arklio galią ir 285 niutonmetrų sukimo momentą. Tai leidžia iki 100 kilometrų per valandą įsibėgėti per 7,5 sekundės. Greičio užtenka miestui ir greitkeliui.

Nuomojama baterija yra 52,5 kilovatvalandės talpos ličio geležies fosfato paketas, tiekiamas CATL. Gamintojas žada 445 kilometrų nuotolį pagal NEDC ciklą, kuris paprastai rodo optimistiškesnius skaičius. Griežtesniais matavimais reali rida būtų mažesnė.

V2L funkcija ir praktinis patogumas

„QV E“ turi „vehicle to load“ funkciją, leidžiančią automobiliui veikti kaip dideliam išoriniam akumuliatoriui. Prie jo galima prijungti nešiojamą kompiuterį, įrankius ar stovyklavimo įrangą. Tai naudinga kelionėse ir situacijose, kai reikia atsarginės energijos.

Toks sprendimas suteikia automobiliui platesnę paskirtį nei vien transportas. Jis gali tapti patikimu pagalbininku lauke dirbantiems žmonėms ar mėgstantiems gamtą. Elektromobilio vertė čia matuojama ne tik rida, bet ir galimybe dalintis energija.

Gamybos planai ir rinkos reikšmė

„Perodua į QV E“ kūrimą investavo apie 171 mln. eurų ir bendradarbiavo su „Magna Steyr“ inžinieriais. Gamyba startuos netrukus, iš pradžių planuojama surinkti apie 500 automobilių per mėnesį. Iki 2026 metų trečiojo ketvirčio tikimasi pasiekti 3 000 vienetų.

Lėtas startas leidžia gamintojui pastebėti ir taisyti kokybės problemas dar prieš masinį išleidimą. Tai svarbus žingsnis Malaizijos automobilių pramonei, o nuomos modelis gali pritraukti naujų pirkėjų. Vis dėlto kiekvienas turės nuspręsti, ar ilgametė baterijos nuoma jam priimtina.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas