Prisijunkite
Viktoras Baliulis
Paskelbta
Prisijunkite
Viktoras Baliulis
Paskelbta
Amerikiečių žvalgybinis lėktuvas „U-2 Dragon Lady“ šiemet pažymėjo net 70 metų sukaktį nuo pirmojo pakilimo, tačiau šis jubiliejus pažymėtas ne tik tortu su žvakutėmis, bet ir įspūdingu rekordu. Ilgą laiką mistika apipintas orlaivis, kuris vis dar saugo JAV dangų ir stebi priešiškų valstybių teritorijas, dar kartą įrodė, kad amžius jam tik skaičius.
Minėdamas sukaktį, „U-2 Dragon Lady“ kilo į skrydį virš legendinės „Area 51“ bazės Nevadoje ir pasiekė 21 tūkst. metrų aukštį. Tai neeilinis pasiekimas net šių dienų aviacijoje. Tiesa, JAV oro pajėgos tiksliai neatskleidė, kokius rekordus pavyko užfiksuoti.
Vis dėlto žinoma, kad buvo kalbama apie „naują ištvermės rekordą atitinkamai kategorijai ir klasei“, o ekspertai spėja, kad galėjo būti pagerintas laikas, per kurį lėktuvas pasiekia maksimalų aukštį, ar net pasiekta didesnė nei įprastai kruizinė greitį.
Nors „U-2“ jau septintą dešimtmetį laikosi ore, jis nuolat atnaujinamas, kad prisitaikytų prie šiuolaikinių šnipinėjimo poreikių. Pastaraisiais metais geopolitinė situacija paaštrėjo. JAV, Rusijos ir Kinijos įtampa verčia technologijas evoliucionuoti greičiau nei bet kada anksčiau.
Todėl šie lėktuvai vis dar labai reikalingi. Dar neseniai, 2024 metais, šis orlaivis atliko svarbų vaidmenį stebint virš JAV pasirodžiusį kinišką šnipinėjimo balioną. Viena iš „U-2“ kamerų net užfiksavo savotišką asmenukę.
Viename kadre matyti tiek pats lėktuvas, tiek stebimas objektas. Tai tapo itin išplitusiu kadru internete. Galiausiai, remiantis šiuo žvalgybiniu vaizdu, balionas buvo numuštas.
DRAGON 70 (U-2) wkg ATLANTA CENTER on UHF explaining they are trying to set an endurance and altitude for category and class of aircraft. 😎
— Thenewarea51 (@thenewarea51) August 1, 2025
OTD 70 years ago, Anthony LeVier made the first flight of the Lockheed U-2 at Groom Lake on August 1st, 1955.
It’s too bad their ADSB is… pic.twitter.com/cvF0BHWiWA
Lėktuvas, dar Šaltojo karo laikais naudotas CŽV misijose, šiandien vis dar aktyviai pasitelkiamas, ypač NATO operacijose. Nepaisant to, kad turime palydovus ir dronus, „U-2“ išlieka nepakeičiamas – geba skristi daugiau nei 27 tūkstančių metrų aukštyje, rinkdamas duomenis dieną, naktį ir bet kokiomis oro sąlygomis.
Jo surinkta informacija realiu laiku perduodama į vadavietes. Pastaruoju metu „U-2 Dragon Lady“ pastebėtas virš Danijos, kai stebėjo rytinę Baltijos jūros dalį – Karaliaučiaus sritį, Rusiją, Baltarusiją ir Suomiją.
Šie skrydžiai buvo susiję su bandymais nustatyti, ar Rusija bando trikdyti GPS signalus Baltijos regione – tokie incidentai jau fiksuoti.
Nors legendinio lėktuvo galimybės stebina, jis nėra lengvai valdomas. Internete galima rasti vaizdo įrašų, kuriuose matyti, kaip sudėtinga jį nutupdyti. Lėktuvo važiuoklė labiau primena sklandytuvų, kad būtų sumažintas svoris, o ilgi sparnai reikalauja papildomų atramų, jog nebūtų pažeisti nusileidimo metu.
Nenuostabu, kad po kiekvieno skrydžio neretai prireikia remonto. „U-2 Dragon Lady“ ir toliau išlieka skraidančia legenda – technologija, kuri, atrodytų, turėjo būti seniai pakeista naujesniais įrenginiais, vis dar pirmauja tikslumu, galimybėmis ir ištverme. Skrydis po 70 metų ne tik įrodo jo gyvybingumą, bet ir primena, kad kai kurios inovacijos pranoksta net laiką.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti