Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Sumokėjo už vaizdą pro langą, bet gavo sieną: pirkėjų kantrybė trūko, pažėrė kaltinimų oro linijoms
Jungtinių Valstijų oro linijų bendrovės „Delta Air Lines“ ir „United Airlines“ atsidūrė teisminiame ginče su savo klientais. Keli keleiviai nusprendė kreiptis į teismą, nes, kaip teigia, buvo suklaidinti perkant bilietus. Jie sumokėjo papildomai už vietas prie lango tikėdamiesi skrydžio metu grožėtis vaizdais, tačiau paaiškėjo, kad jų kėdės buvo prie vientisos sienos be jokio lango.
Ši istorija sukėlė didelį atgarsį ir paskatino platesnę diskusiją apie sąžiningą informacijos pateikimą keleiviams. Kaip pranešė naujienų agentūra Reuters, keleiviai kaltina abi oro linijų bendroves tuo, kad jos už papildomą mokestį siūlė vietas, kurios esą yra prie lango.
Tačiau kai kurie orlaiviai, tokie kaip „Boeing 737“ ar „Airbus A321“, dėl savo specifinės konstrukcijos turi sėdynes be langų. Nors keleiviams vietų žemėlapiuose jos buvo nurodomos kaip esančios prie lango, realybėje tai buvo tik tuščia siena. Dėl šios priežasties keleiviai jaučiasi apgauti ir reikalauja kompensacijos.
Vienas iš keleivių advokatų, Carteris Greenbaumas iš „GO Law“ kontoros, pareiškė, kad pirkdamas vietą prie lango vartotojas turi visišką teisę tikėtis, kad toks langas iš tiesų bus. Tačiau, kaip pabrėžė advokatas, keleiviams metų metus buvo pardavinėjamos vietos, kurios neatitiko aprašymo, o klientai tik vėliau, jau skrydžio metu, sužinodavo, kad sumokėjo papildomai už paprastą sėdynę prie sienos.
Teismai San Fransiske ir Niujorke
Abi bylos nagrinėjamos federaliniuose teismuose San Fransiske ir Niujorke. Skunduose pabrėžiama, kad „Delta“ ir „United“ nesuteikia keleiviams aiškios informacijos apie tai, jog tam tikros vietos neturi langų. Kaip palyginimą keleiviai pateikia kitas bendroves, pavyzdžiui, „Alaska Airlines“, kurios pateikia aiškesnius vietų žemėlapius ir leidžia keleiviams žinoti, ką tiksliai jie perka.
Skunduose taip pat nurodoma, jog keleiviai nebūtų rinkęsi šių vietų, jei būtų žinoję apie tikrąją situaciją. Pasak ieškovų, pasirinkimą motyvavo būtent noras sėdėti prie lango ir mėgautis skrydžio vaizdais, o už tai jie sumokėjo ne vieną dešimtį ar net šimtą dolerių.
Oro linijų atsakomybė
Advokatas Greenbaumas pabrėžia, kad oro linijos negali išvengti atsakomybės, net jei tokia informacija galėtų būti prieinama iš kitų šaltinių. Pasak jo, bendrovės neturi teisės klaidinti klientų dėl siūlomų paslaugų pobūdžio ir negali vėliau teigti, jog keleivis pats turėjo žinoti, kad informacija yra netiksli. Advokato teigimu, keleiviai papildomai moka už vietas prie lango būtent dėl vaizdų, kuriuos galėtų matyti, todėl tokia praktika laikytina nesąžininga.
Keleivių interesus ginanti advokatų kontora kviečia visus nukentėjusius prisijungti prie kolektyvinio ieškinio. Specialiai sukurtoje svetainėje „Top Class Actions“ skelbiama informacija, kad keleiviai gali užpildyti formą ir sužinoti, ar jie taip pat gali prisidėti prie bylos. Ten pabrėžiama, kad tokių atvejų, kai vieta prie lango pasirodo esančiu tik sėdėjimu prie sienos, pasitaiko ne taip jau retai, todėl keleiviai nėra vieniši.
Keleivių patirtys ir galimos pasekmės
Šis atvejis atskleidžia, kokią didelę reikšmę turi detalės aviacijos versle. Daugelis keleivių renkasi vietą pagal patogumą, galimybę greičiau išlipti ar būtent pagal lango buvimą. Tai tampa ne tik patogumo klausimu, bet ir papildomų pinigų reikalaujančia paslauga. Jei oro linijos sąmoningai pateikia klaidinančią informaciją, jos gali būti priverstos kompensuoti klientams patirtą žalą.
Ši byla gali turėti platesnį poveikį visam aviacijos sektoriui. Jei keleiviai laimės, oro linijos bus priverstos aiškiau žymėti sėdynių išdėstymą ir atsisakyti praktikos, kai už papildomą mokestį siūlomos vietos neatitinka aprašymo. Tai būtų signalas visoms bendrovėms, kad skaidrumas yra būtinas, o klaidinanti reklama nebus toleruojama.
„Delta Air Lines“ ir „United Airlines“ laukia sudėtingas teismo procesas, kuris gali nulemti ne tik jų įvaizdį, bet ir finansinę atsakomybę. Keleiviai tikisi, kad jų balsas bus išgirstas, o tokios situacijos ateityje nebesikartos. Šis ginčas aiškiai parodo, jog net ir mažos detalės, tokios kaip lango buvimas ar nebuvimas, tampa svarbiu patirties elementu, už kurį žmonės yra pasirengę mokėti papildomai. Skaidrumas ir sąžiningumas tokiu atveju tampa ne tik moraline, bet ir teisine pareiga.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti