Prisijunkite
Pranešimas spaudai
Paskelbta
Prisijunkite
Pranešimas spaudai
Paskelbta
Harvardo universiteto ir dirbtinio intelekto (DI) bendrovės „OpenAI“ mokslininkų paskelbtas tyrimas, kurio metu buvo išanalizuota net 1,1 mln. „ChatGPT“ pokalbių, atskleidė netikėtą tendenciją: net 73 proc. „ChatGPT“ vartotojų užklausų 2025 metais yra nesusijusios su darbu.
Palyginimui, 2024 m. birželį šis skaičius siekė 53 proc. Tai reiškia, kad DI asistentai tapo ne tik produktyvumo įrankiu, bet ir kasdieniu pagalbininku sprendžiant buities ir asmeninio gyvenimo klausimus, rašoma komunikacijos ir GEO agentūros „More“ pranešime žiniasklaidai.
„ChatGPT“ bent kartą per savaitę naudoja net 700 mln. žmonių visame pasaulyje, kurie kasdien išsiunčia apie 2,5 mlrd. žinučių. Net apie 52 proc. „ChatGPT“ naudotojų yra moterys, nors dar 2024 m. pradžioje jos sudarė vos apie 37 proc. visų šio DI asistento naudotojų. Be to, net pusė visų „ChatGPT“ užklausų priklauso vartotojams iki 26 m., tad galima net neabejoti, kad Z kartos atstovai yra aktyviausi DI naudotojai.
Tyrėjai išskyrė tris pagrindines sritis, kuriose DI asistentai naudojami dažniausiai. Bendrai jos sudaro beveik 80 proc. visų vartotojų pokalbių.
„Tai, kad žmonės vis aktyviau naudoja DI informacijos ar patarimų paieškai – signalas, kad dirbtinis intelektas tapo neatsiejama kasdienybės dalimi. Žmonės juo pasitiki planuodami atostogas, ieškodami receptų ar prašydami patarimo – lygiai taip pat, kaip anksčiau naudodavosi „Google“ paieška. Verslas, kuris tai supras ir išnaudos pirmas, laimės“, – teigia Erik Murin, agentūros „More“ vadovas.
Įdomu tai, kad aukštąjį išsilavinimą turintys ir profesionaliose srityse dirbantys vartotojai yra labiau linkę naudoti „ChatGPT“ darbui. Tačiau net ir jie dažniau renkasi DI kaip patarėją sprendimams priimti, o ne kaip užduočių vykdytoją. Su rašymu susijusios užduotys sudaro net 40 proc. visų su darbu pokalbių, tačiau, kaip minėta, dažniausiai tai – pagalba tobulinant jau parengtą medžiagą.
Kaip laimėti DI eroje: patarimai turinio kūrėjams
Tyrime pristatoma vartotojų ketinimų klasifikacija: „klausimas“ (angl. Asking), kai siekiama gauti informacijos sprendimui priimti, ir „darymas“ (angl. Doing), kai prašoma atlikti konkrečią užduotį. „OpenAI“ surinkti duomenys rodo, kad „klausimų“ dalis sparčiai auga. Be to, „ChatGPT“ užduodami klausimai tampa vis ilgesni, sudėtingesni ir labiau pritaikyti individualioms situacijoms.
„Didžiausia klaida – kurti turinį robotams, pamirštant, kad galutinis vartotojas yra žmogus, kuris ieško sprendimų. Šis „ChatGPT“ tyrimas patvirtina, kad DI asistentams vertingiausias tas turinys, kuris padeda atsakyti į klausimą „ką man daryti?“. Todėl laimi ne sausi faktų rinkiniai, o praktiniai gidai, palyginimai ir aiškios instrukcijos, vedančios vartotoją sprendimo link“, – pabrėžia E. Murin.
GEO (angl. Generative Engine Optimization) specialisto teigimu, tyrimo įžvalgos suteikia aiškias gaires komunikacijos, SEO ir kitiems turinį kuriantiems specialistams, kaip pritaikyti savo turinį DI erai:
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti