Prisijunkite
Pranešimas spaudai
Paskelbta
Prisijunkite
Pranešimas spaudai
Paskelbta
Utenos bei aplinkiniuose rajonuose išmaniuosius skaitiklius diegiantys „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) inžinieriai sako, kad vienas iš naujos kartos apskaitos prietaisų privalumų yra tai, kad jie daugelį klausimų leidžia išspręsti nuotoliu.
O ESO klientai, jiems įdiegus išmaniuosius skaitiklius, dažniausiai džiaugiasi, kad nebereikės deklaruoti rodmenų. Kai kuriems klientams deklaravimas rankiniu būdu – ne tik papildomas rūpestis, bet ir išlaidos, jei reikia važiuoti iki kito būsto nurašinėti rodmenų.
„Išmanieji skaitikliai leidžia klientams pamiršti elektros suvartojimo deklaravimą, bet tai tik vienas iš naujos kartos apskaitos prietaisų privalumų. Jie suteikia galimybę daugelį veiksmų atlikti nuotoliniu būdu, o sutrikus elektros tiekimui – greičiau nustatyti priežastį ir atnaujinti tiekimą.
Klientui paskambinus į ESO, konsultantai dažniausiai iš karto gali pasakyti, ar sutrikimas yra jo vidaus tinkle, ar ESO pusėje. Jeigu problema skirstomajame tinkle, į vietą išsiunčiamas inžinierius, kuris atlieka reikiamus remonto darbus“, – sako ESO atstovė Rasa Juodkienė.
Iš viso Utenos regione išmanieji elektros skaitikliai įdiegti jau daugiau kaip 54 tūkst. arba 52 proc. klientų. Utenos rajono savivaldybėje įdiegta per 14 tūkst., Visagine – 9 tūkst. Anykščių ir Molėtų rajonų savivaldybėse – daugiau kaip po 8 tūkst. išmaniųjų skaitiklių. Rokiškio rajone išmaniuosius skaitiklius turi daugiau kaip 9 tūkst. klientų.
Bereikalingos išlaidos dėl deklaravimo
Rokiškyje dirbantis ESO inžinierius Rolandas Jakštonis sako, jog įdiegus naujos apskaitos prietaisus klientai labiausiai vertina tai, kad nebereikia kas mėnesį deklaruoti faktinių suvartotos elektros energijos rodmenų. Tam tikrais atvejais žmonėms deklaravimas reiškia ne tik rūpesčius, bet ir papildomas išlaidas.
„Pavyzdžiui, jei žmogus turi antrą būstą užmiestyje, jam deklaravimas sukelia nemažai rūpesčių, nes reikia važinėti, nurašinėti duomenis, deginti kurą. Su išmaniuoju skaitikliu to nebereikia daryti, todėl taip ne tik patogiau, bet ir išvengiama bereikalingų išlaidų“, – pasakoja R. Jakštonis.
Utenoje išmaniuosius skaitiklius diegiantis ESO inžinierius Evaldas Lekavičius pažymi, kad išmanieji skaitikliai į daugelį klientams kylančių klausimų leidžia atsakyti nuotoliu. Taip taupomas klientų laikas ir ESO resursai.
„Kartais žmonės skundžiasi, kad skaitiklis per daug „prisuka“. Pakalbi su klientu, duodi jam „namų darbų“, kad jis vieną dieną tam tikrą valandą išjungtų vieną prietaisą, kitą dieną – kitą. Dažniausiai kelių dienų pakanka nustatyti, kuris prietaisas suvartoja daug elektros, dažniausiai tai būna „pamiršti“ arba sugedę vandens ar paprasti šildytuvai“, – pasakoja inžinierius E. Lekavičius.
Lietuvoje diegiami išmanieji skaitikliai suvartojimo duomenis fiksuoja 15 minučių intervalu. Jau kitą dieną prisijungę prie ESO savitarnos klientai juos gali matyti pasirinktais pjūviais: 15 minučių, valandos, dienos ar mėnesio laikotarpiu. Pasižymėjus, kuriuo metu ir kurie prietaisai buvo įjungti, jau kitą dieną galima tiksliai matyti, kiek energijos jie suvartojo.
Nori atsisakyti, bet persigalvoja
Aukštaitijos regione dirbantys inžinieriai pastebi, kad išmaniųjų skaitiklių diegimo pradžioje kai kurie klientai į naujus prietaisus žiūrėjo su nepasitikėjimu, dabar tokių atvejų – vienetai.
„Prieš kelerius metus, kai tik pradėjome diegti išmaniuosius skaitiklius, buvo sunkiau. Dabar žmonės dažniausiai džiaugiasi, laukia skaitiklio, nes kaimynai jau turi. Tada mato, kaip jiems patogu, kai nebereikia deklaruoti“, – sako inžinierius E. Lekavičius.
ESO inžinierius R. Jakštonis prisimena atvejus, kai kartais žmonės, atėjus eilei pas juos diegti išmanųjį skaitiklį, prietaiso atsisako, o po kelių dienų patys užregistruoja ESO savitarnoje prašymą pakeitimui.
„Būna, kad vieną dieną atsisako, bet apsigalvoja ir gauname pranešimą, kad tame objekte užregistruotas prašymas įdiegti. Nuvažiuojame, įdiegiame, viskas gerai. Matyt, pasitaria su artimaisiais, kurie jau turi skaitiklius, ir jie pataria įdiegti“, – sako inžinierius.
ESO diegia vienus moderniausių skaitiklių ES
ESO diegia vienus moderniausių skaitiklių Europos Sąjungoje, kurie elektros energijos suvartojimą fiksuoja 15 min. intervalu, o šiuos duomenis klientai savitarnoje gali matyti jau kitą dieną. Pagal šiuos parametrus Lietuva yra tarp pirmaujančių Europos valstybių.
„Žinodami tikslų suvartojimą 15 minučių intervalu, ESO klientai gali atsekti, kurie prietaisai suvartoja daugiausiai elektros, įvertinti, ar jie nėra sugedę, tai dažna netikėtai išaugusio suvartojimo priežastis“, – sako R. Juodkienė.
Iš viso šalyje išmanieji skaitikliai įdiegti daugiau nei 1,2 mln. iš maždaug 1,9 mln. ESO klientų. Išmaniuosius skaitiklius ESO pradėjo diegti 2022 m. vasarą, šiuo metu skaitikliai keičiami daugiau nei 1000 kilovatvalandžių per metus suvartojantiems klientams.
ESO primena, kad skaitikliai klientams keičiami nemokamai. Apie planuojamą keitimą klientai informuojami telefonu, SMS žinute arba elektroniniu paštu, jei kontaktai yra pateikti ESO savitarnoje. Jei skaitiklis montuojamas ne kliento būsto viduje, jo dalyvavimas nėra būtinas.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti