Prisijunkite
Prisijunkite
Technologijų bendrovė HMD netikėtai paskelbė, kad stabdo savo komercinę veiklą Jungtinėse Amerikos Valstijose. Iki šiol įmonė aktyviai bandė įsitvirtinti šioje konkurencingoje rinkoje, kurdama specialias produktų versijas.
Kinijos bendrovė neseniai paskelbė apie išskirtinį „Barbie Phone“ su 4G ryšiu, o taip pat ir įvairius biudžetinius telefonus su „Snapdragon“ procesoriais vietoj pigesnių „UniSoC“ lustų. Tačiau dabar situacija pasikeitė.
Pranešama, jog HMD visiškai nutraukia savo įrenginių pardavimą JAV. Nuo šiol vienintelis bendrovės veiklos aspektas šioje šalyje bus ribotas – tai garantinis jau anksčiau įsigytų telefonų aptarnavimas.
Tai reiškia, kad esami klientai nebus palikti likimo valiai, tačiau apie naujus produktus ar plėtrą kalbėti nebeverta.
Kodėl HMD pasitraukė?
Oficialus bendrovės komentaras, nors ir aptakus, nurodo pagrindinę priežastį.
„Kaip ir daugelis globalių verslų, HMD veikia sudėtingomis geopolitinėmis ir ekonominėmis sąlygomis.“
Nors iš pirmo žvilgsnio tai skamba kaip diplomatiškas atsakymas, jis suteikė erdvės įvairioms interpretacijoms.
Technologijų apžvalgininkai JAV nemano, kad geopolitiniai aspektai yra vienintelė ar net svarbiausia priežastis. Dalis analitikų kaip pagrindinį veiksnį įvardija Donaldo Trumpo pradėtą ir vis dar JAV politiką veikiančią tarifų strategiją, kuri kėlė sunkumų užsienio gamintojams patekti į rinką palankiomis sąlygomis.
Neaiškios taisyklės, griežta muitų politika, didelis priklausomumas nuo vietinių operatorių – visa tai galėjo lemti, kad HMD tiesiog nebenorėjo žaisti šiame aikštyne.
Galbūt rinkai HMD ir nereikėjo
Kita vertus, technologijų rinkos realijos gali būti dar paprastesnės. Nepaisant pastangų kurti specifinius modelius, HMD išmanieji telefonai JAV niekada netapo nei populiarūs, nei pastebimi.
Remiantis „Counterpoint Research“ ataskaitomis, praėjusių metų pabaigoje HMD net nebuvo tarp šešių didžiausių telefonų gamintojų Amerikoje.
Bendrovė pralaimėjo ne tik tokiems milžinams kaip „Samsung“, „Apple“ ar „Motorola“, bet ir mažiau žinomoms bendrovėms, tokioms kaip „TCL“ ar „Cricket“, kurių rinkos dalis tesiekia vos apie 1 proc.
Tai reiškia, kad HMD net neturėjo pakankamo pagrindo toliau plėsti ar palaikyti savo produktų portfelio JAV. Kitaip tariant, net jei geopolitinės ir ekonominės aplinkybės būtų buvusios palankesnės, labai tikėtina, kad vartotojų susidomėjimas ir toliau būtų buvęs minimalus.
HMD ir toliau aktyviai veikia kitose pasaulio rinkose, įskaitant Europą, kur kai kurie jos modeliai vis dar perkami kaip pigesnė alternatyva brangiems flagmanams.
Taip pat bendrovė neseniai paskelbė apie savo ketinimus stiprinti gamybą Indijoje, o tai rodo strateginį perorientavimą į sparčiai augančias, bet mažiau prisotintas rinkas.
Pasitraukimas iš JAV gali būti laikinas atsitraukimas ar visam laikui užtrenktos durys – tai parodys ateitis. Visgi akivaizdu viena - HMD žengė žingsnį atgal ten, kur užsikabinti buvo ypač sunku net su vietos pritaikytais produktais.
Kai konkurentai siūlo daugiau, greičiau, pigiau ir su didesne reklamine galia, net ir žinomas vardas, kaip „Nokia“ paveldėtojas, tampa nebe pranašumu, o tik nuoroda į praeitį.
Todėl HMD sprendimas neatrodo nei keistas, nei be pagrindo, tai buvo žingsnis, kurio tikriausiai reikėjo jau seniai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti