Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Technologijos pakilusios iš pelenų: nuo telefonų iki elektrinių automobilių
Inovatyvios technologijos neretai vartotojų būna sunkiai priimamos. Dažnai taip nutinka todėl, kad kartu su nauju išradimu nesukuriamos tinkamos infrastruktūros patogiam technologijos naudojimui. Tokiu atveju net ir pačios geriausios inovacijos gali nugrimzti užmarštin. Kita vertus, užmirštos technologijos gali būti tobulinamos ir taip atgimti naujam gyvenimui bei vėl užkariauti vartotojų širdis. Štai penkios inovacijos, kurios po ilgos tylos atsinaujino ir vėl grįžta į inovacijų rinkos viršūnes.
1. „Microsoft“ telefonai: nesėkmės neatbaidė
Prasidėjus išmaniųjų telefonų bumui, rinkai savąjį pristatė ir kompanija „Microsoft“. Tai buvo visiems puikiai pažįstamas, tačiau rinkoje taip ir neįsitvirtinęs „Windows Phone“. Mažėjant šio įrenginio pardavimams, kompanija jėgas sujungė su „Nokia“ – rinkai pristatyti „Nokia Lumia“ telefonai turėjo „Windows“ operacinę sistemą ir buvo laikomi rimtais konkurentais „Android“ ir „iOS“ telefonams. Vis tik ir šie prietaisai nesusilaukė didžiulio susidomėjimo. Paskutiniai „Microsoft“ išleisti telefonai buvo „Lumia 950“ ir „950 XL“ – atrodė, kad „Microsoft“ istorija telefonų rinkoje baigėsi.
Nepaisant nesėkmių, šiemet,
po ilgos tylos, bendrovė nustebino pasaulį, pristatydama naują savo telefoną
„Microsoft Surface Duo“. Savo išvaizda įrenginys primena mažesnę kompiuterio
„Surface Neo“ versiją. Telefonas neturi rinkoje jau matyto sulankstomo ekrano,
tačiau iš pirmo žvilgsnio primena tokį ekraną turinčius. Įrenginyje yra 360
laipsnių vyris, leidžiantis naudoti abu telefono ekranus atskirai. Kai telefono
nenaudosite, jį galėsite sulenkti kaip nešiojamą kompiuterį, kad abu ekranai
liktų viduje ir būtų apsaugoti nuo išorinių pažeidimų. Ekranai pagaminti iš
stiklo, todėl jis turėtų būti ir patogesnis, ir tvirtesnis už rinkoje esančius
lankstomus telefonus.
Dar įdomiau – telefonas
turi vieno pagrindinių kompanijos konkurentų – „Google“ – sukurtą operacinę
sistemą „Android“. Toks sprendimas ypač keistas, žinant, jog „Microsoft“,
pirmiausia, yra programinės įrangos kūrėjas ir savo kelią telefonų rinkoje
pradėjo kaip atsvara „Android“ telefonams.
Vartotojams kyla įvairių klausimų,
bet vieną žinome tikrai – stebime netikėtą ir kiek keistą istorinės
technologijos sugrįžimą.
2. 3D technologija: pažįstama tiek, kad net neįdomi
3D yra vaizdo forma,
veikianti iliuzijos principu – ekrane sukuriamas gelmės efektas, todėl atrodo,
kad ekrane rodoma medžiaga įgauna trečią dimensiją. Dėl šios priežasties
žiūrovas jaučiasi tarsi į vaizdą žiūrėtų ne iš šono, bet pats dalyvautų įvykių
sūkuryje.
Ši technologija dabar
visiems puikiai pažįstama, tačiau yra patyrusi ne vieną nuopuolį ir sugrįžimą.
3D ištakos slypi dar XX a. pradžioje. Vėliau, po kelių populiarumo tarpsnių
6-ajame ir 9-ajme dešimtmetyje, ji atėjo ir iki mūsų laikų bei populiarėjant 3D
filmams įsitvirtino vartotojų sąmonėje.
Įdomu tai, kad
technologija tapo tiek įprasta ir lengvai prieinama, kad vartotojams nebekėlė ypatingo
žavesio. Dėl šios priežasties tam tikra prasme dabar galime matyti dar vieną 3D
vaizdo populiarumo nuopuolį ar bent jau stagnaciją – tokios formos vaizdu jau
nieko nebenustebinsime. Viena tokios situacijos priežasčių – vaizdo gelmės
epizodiškumas ir netikrumas. Žiūrint 3D filmus tik kai kurios vaizdo detalės
atrodo lyg tikros, kai kurių mūsų akys net nepastebi, nes į ekraną pro akinius
žiūrime ne tuo kampu – visa tai neleidžia iki galo įsilieti į ekrane rodomas
patirtis. O būtent toks ir buvo šios technologijos kūrimo tikslas.
Kita vertus, dabar galime
mėgautis dar naujesne vaizdo pateikimo forma – virtualia realybe. VR akinių
pagalba galime ne tik epizodiškai patirti vaizdo gelmę, bet visiškai pasinerti
į kompiuterių sukurtą aplinką. Šią technologiją galima vertinti kaip atskirą
inovaciją arba kaip 3D technologijos tąsą. Antruoju atveju galima teigti, kad
matome dar vieną 3D atgimimą – virtuali realybė ypač išpopuliarėjo
pastaraisiais metais, nes tapo lengvai prieinama vartotojams, atsirado daugiau šiai
technologijai pritaikyto kokybiško turinio.
3. Rašaliniai spausdintuvai: sėkmingas sugrįžimas į rinką
Praėjusio amžiaus
aštuntajame dešimtmetyje Gary Starkweatheris, dirbęs vienoje spausdintuvų
gamykloje, sugalvojo spausdinimui naudoti ne rašalines, bet lazerines galvas. Ši
technologija įsitvirtino rinkoje ir į paraštes kuriam laikui nustūmė iki tol
itin populiariais laikytus rašalinius spausdintuvus.
Laikui bėgant, rašalinio
spausdinimo technologija buvo tobulinama, sprendžiant vartotojams iki tol į akis
labiausiai kritusias problemas – džiūvantį rašalą, spausdinimo brangumą, lėtumą.
Visi šie trūkumai buvo pašalinti ir dabar rinkai pristatyti naujosios
technologijos rašaliniai spausdintuvai.
Spausdintuvų gamintojas
„Epson“ sukūrė „Micro Piezo“ technologiją – čia spausdinimo galvutės mechaniniu
slėgiu išstumia rašalo lašelius, kai pjezoelektriniai elementai spausdinimo
galvutėse susitraukia reaguodami į veikiančią įtampą. Tai prietaisams leidžia
veikti efektyviai, todėl šie išmeta mažiau CO2 ir sunaudoja mažesnį kiekį
elektros energijos. O tai ženkliai prisideda ir prie šios technologijos
tvarumo, kuris šiemet tapo ypatingai svarbia tema. Be to, šiandien plinta ir
rašalinių spausdintuvų „inkjet“ technologija – jos dėka rašaliniai
spausdintuvai net iki 3,5 karto greitesni ir reikalauja iki 98 proc. mažiau
vartotojo įsitraukimo nei lazeriniai spausdintuvai. Taip pat tokie rašaliniai
spausdintuvai sunaudoja ir iki 96 proc. mažiau energijos už analogiškus
lazerinius spausdintuvus ar kopijavimo aparatus.
Visa tai reiškia, kad
kokybiškai spausdinę, tačiau nedidelių trūkumų turėję rašaliniai spausdintuvai
dabar gerokai modernesni ir tobulesni, todėl ir pranašesni už savo konkurentus
– lazerinius spausdintuvus. Dėl šios technologijos našumo, kokybės ir pigumo verslui
nebelieka nieko kito, kaip tik imti ir naudoti rašalinius spausdintuvus ir
prisidėti prie jų atgimimo naujai populiarumo erai.
4. Išmanieji rašikliai: iki šiol nepastebimai egzistavo visada
Išmanieji rašikliai naudojami
nuo tada, kai atsirado interaktyvūs, lietimui jautrūs ekranai. Juose mygtukus
spausti ir funkcijas aktyvuoti buvo galima ne tik įrenginio mygtukais ar
pirštais, bet ir išmaniuoju rašikliu. Smailus ir smulkus rašiklio galas
leisdavo tiksliau valdyti ekraną, jame ranka piešti objektus ar ranka rašyti
žodžius.
Technologija ramiai gyvavo, bet niekaip neišpopuliarėjo net po revoliucionieriaus Steve‘o Jobso pristatyto „Apple Pencil“. Tokios situacijos priežastys slypi rašiklių funkcionalume. Tobulėjant technologijoms, vartotojas turėjo vis daugiau galimybių skirtingais būdais valdyti įvairiausias įrenginių funkcijas, tačiau rašiklių funkcionalumas nekito. Kaip ir anksčiau, jie buvo skirti tik tam, kad ekraną būtų galima valdyti ne pirštu.
Šiemet situacija pasikeitė.
Po įvairių bandymų tobulinti technologiją naujus rinkos standartus nustatė telefonas
„Samsung Galaxy Note 10“. Visi „Note“ serijos telefonai turėjo išmanųjį
rašiklį, tačiau šio modelio rašiklis savyje derina savo pirmtakų gerąsias
savybes ir gerokai išplėstą funkcionalumą. „S Pen“ atpažįsta iki 4096 skirtingų
spaudimo stiprumo lygių, leidžia piešiniais papildyti filmuojamą vaizdą, telefoną
valdyti nuotoliniu būdu, net 40 metrų atstumu nuo įrenginio.
Su tokiomis savybės ši įrenginys
tapo gerokai patrauklesnis vartotojams, todėl gali būti naudojamas dažniau.
Taip ilgus metus gyvavęs blankus išradimas atgijo naujam gyvenimui.
5. Elektromobiliai: inovacijų rinkos veteranai
Atrodo, kad tai pastarųjų
kelių metų projektas, tvarumo kontekste susilaukęs neįtikėtinos sėkmės. Dabar elektromobiliai
mūsų akyse yra ne prabangūs išradimai iš ateities, bet kasdien plačiai
naudojamos ir visiems prieinamos transporto priemonės. Iš tikrųjų, bandymų
sukurti elektra varomus automobilius buvo ir anksčiau. Pirmosios tokio tipo
transporto priemonės gatvėse riedėjo jau XIX amžiuje, todėl iki mūsų dienų ši
technologija spėjo ir sužibėti, ir tapti užmiršta, ir vėl prisikelti.
Pirmuoju komerciškai sėkmingu
moderniosios eros automobiliu laikomas 1996 m. kompanijos „General Motors“
pristatytas „EV1“. Jis buvo skirtas tik kai kurių Amerikos valstijų rinkoms, o
įsigyti jį buvo galima tik tam tikromis lizingo sąlygomis. Antraip, „General
Motors“ automobilį laikė kompanijai nuostolinga preke. Nepaisant bendrovės
bandymų kurti kainodaros schemas ir vartotojų prašymų, „EV1“ pripažintas nepelningu
ir 2002 m. jo gamyba buvo sustabdyta.
Per beveik du dešimtmečius
technologija įvairių automobilių gamintojų buvo atidžiai tobulinama. Dėl vis
augančio dėmesio tvaraus vartojimo didinimui tai tapo prioritetine kompanijų
veiklos sritimi. Būtent todėl šiandien galime džiaugtis elektrinių automobilių
atgimimu. Žinomiausi prekės ženklai leidžia ir elektrinius mašinų modelius, kai
kurie gamintojai planuoja nustoti gaminti kuru varomus automobilius, o „Teslos“
elektromobiliai laikomi prabangos ženklu. Dar daugiau, elektromobiliai nebėra
tik žaislas išrinktiesiems, jie plačiai naudojami visuomenėje. Tai rodo, kad technologija
pakilo iš pelenų, įsitvirtino rinkoje ir vienareikšmiškai pasiekė savo „aukso
amžių“.
Bilis.lt portalo įkūrėjas ir vadovas. Apie technologijas rašau jau daugiau nei dešimt metų, o taip pat stebiu pasaulio aktualijas. Rašymas yra mano didžiausias pomėgis, kurį prieš penkerius metus pavyko paversti ir pragyvenimo šaltiniu.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti