Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Milijonines sumas uždirba iš nieko: mažos žaidimų studijos talžo net ir milijardines korporacijas
Žaidimų industrijoje prasideda laikotarpis, kai kurti milžiniškas ir itin brangias žaidimų produkcijos tampa mažiau prasminga. Mažieji kūrėjai tampa judresni, greičiau reaguoja į bendruomenės nuotaikas ir gali drąsiai eksperimentuoti. Jie geba išleisti žaidimą per kelis mėnesius ir, jei jis sudomina žaidėjus, tuoj pat imasi jį plėsti.
Dar prieš dešimtmetį vyravo aiški taisyklė, kad kuo didesnė studija, kuo didesnis biudžetas ir kuo ilgesnis gamybos ciklas, tuo didesnė tikimybė sukurti hitą. Žaidimai AAA (didelio biudžeto žaidimai) buvo tarsi „holivudiniai“ blokbusteriai, įspūdingi ir glotnūs, o jų premjeros laukta ištisus metus. Tuo metu indie (maži nepriklausomi kūrėjai) projektai dažnai asocijavosi su pikseline grafika ir mažomis ambicijomis.
Šiandien situacija apsivertė aukštyn kojomis. Nedideli kolektyvai geba sukurti žaidimus, kurie premjeros dieną pritraukia šimtus tūkstančių žmonių, o didžiosios korporacijos klimpsta savo pačių sudėtinguose procesuose. Žaidėjams vis sunkiau mylėti kūrinius, kuriuose kartais neveikia niekas, išskyrus realiais pinigais paremtą žaidimo parduotuvę.
Naujos eros simboliai ir staigūs indie hitai
Vienu ryškiausių sėkmingo indie judėjimo simbolių galima laikyti „Valheim“, kurį sukūrė vos keli kūrėjai iš studijos „Iron Gate“. Nedidelis biuras, stipri idėja ir ilgas atsidavimo laikotarpis virto hitu, kuris tobulai pataikė į žaidėjų lūkesčius. Be milžiniškų analizės departamentų ir be kosminių biudžetų jie sukūrė pasaulį, prie kurio žmonės grįžta jau penktus metus.
„Valheim“ premjera įvyko 2021 metais, tačiau žaidimas išlieka aktyvus kasdien. Vien „Steam“ platformoje jį kasdien žaidžia per trisdešimt tūkstančių žmonių. Daugeliui AAA projektų tai yra nepasiekiamas rezultatas vos po kelių mėnesių nuo išleidimo, kai jų pasauliai jau būna ištuštėję.
Pastaraisiais mėnesiais pasirodė visa banga mažų kooperacinių hitų, sukurtų neįtikėtinai greitai. Vienas jų, „Peak“, sukurtas vos per keturias savaites, o vėliau tik patobulintas. Kitą, „RV There Yet“, kūrėjai užbaigė per aštuonias savaites, o kasdien jį žaidžia dešimtys tūkstančių žmonių. Tai skaičiai, kurių AAA industrija pasiekti nesugeba.
AAA industrijos problemos ir indie tikrumo banga
Kitoje barikadų pusėje stovi industrijos gigantai, kurių projektai kainuoja šimtus milijonų ir kuriami metų metus. Dažnai šie kūriniai debiutuoja su didžiuliais lūkesčiais, o žaidėjai gauna neišbaigtą ir problemų kupiną žaidimą. Kritimai kadrų, tušti pasauliai, nutrūkę siužetai ir turinio šalinimas siekiant vėliau parduoti jį kaip papildomą paketą, visa tai tampa vis dažnesne realybe.
Ne vienas AAA žaidimas pasirodo esąs kolosas ant molinių kojų. Žaidėjai pradeda jausti nusivylimą, o pažadai nebeteikia jokio pasitikėjimo. Tiesa, indie projektai taip pat gali būti neišbaigti ar iki galo nepoliruoti. Tačiau šiuo atveju žaidėjai supranta, kad tai yra natūralaus kūrybinio proceso dalis.
Indie kūriniai yra kuriami iš meilės žaidimams, o ne dėl tikslų investuotojams ar rinkodaros skyriams. Kūrėjai dažnai tiesiai pasako, kad naujas funkcijas diegs tik tada, jei to nori bendruomenė. Tuo metu AAA projektams reikia daugybės patvirtinimų keliuose padaliniuose. Šis paprastumas ir nuoširdumas daro indie segmentą tokį patrauklų.
Kodėl indie renesansas tęsis?
Indie žaidimai yra greiti, drąsūs ir nuoširdūs. Jie gali būti keisti, rizikingi ar net šiek tiek absurdiški, bet būtent tai žaidėjams patinka. Tuo metu gigantai vis dar kuria projektus, kuriems reikia pusės dešimtmečio, o pasaulis per tą laiką jau spėja pasikeisti.
Technologijos keičiasi, žaidėjų įpročiai kinta, platformos transformuojasi. Kai AAA kūrinys pagaliau pasiekia finišą, auditorija dažnai būna perėjusi prie naujų įspūdžių. Todėl vis daugiau žaidėjų renkasi indie, kurie nuolat žavi netikėtumu ir naujumu.
AAA žanras išliks, nes dalis tokių žaidimų tikrai yra verti ilgo laukimo. Tačiau per lėtas kūrimo tempas ir saugūs sprendimai verčia juos prarasti pirmenybę žaidėjų sąrašuose. Rinka aiškiai rodo, kad lankstūs kūrėjai šiandien nugali didžiąsias kūrybines mašinas.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.