Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Automobiliai su dujomis muša rekordus: to Europoje dar nėra buvę, lietuviai žinojo jau labai seniai
Nors automobilių mados nuolat kinta, daugumos vairuotojų poreikiai išlieka gana pastovūs. Žmonės ieško patikimumo ir mažų eksploatacijos sąnaudų. Ir nors šiandien daug dėmesio sulaukia elektromobiliai, pigiausiai važiuoti leidžia ne tik jie.
Vis daugiau naujų automobilių pirkėjų Europoje, ypač dėka „Dacia“ ir „Renault“ grupės, atranda tai, ką lietuviai ir lenkai žino jau seniai, LPG, arba suskystintų naftos dujų, naudą. Šiuo metu net trys automobiliai iš populiariausių dešimtuko Europoje turi gamykliškai sumontuotą dujų įrangą.
Nors pagal pardavimus šie modeliai dar neprilygsta sparčiai augančiam elektromobilių sektoriui, tačiau eksploatacijos kaina vis dar yra didelis LPG pranašumas. Pirmąją vietą pagal pardavimus šių metų pirmoje pusėje užėmė „Dacia Sandero“, kurios buvo užregistruota net 128 842 vienetai. Antroje vietoje yra jos „vyresnysis brolis“ „Renault Clio“ su 122 489 registracijomis. Trečioje pozicijoje atsidūrė „Peugeot 208“ su 109 146 parduotais automobiliais.
Europa susidomi LPG, nes visi nori važinėti pigiau
Remiantis analitikų duomenimis, daugiau nei pusė visų pirkėjų, įsigijusių naują „Dacia Sandero“, pasirinko modelį su gamykline dujų įranga. Toks sprendimas buvo priimtas net 51 procento pirkėjų, tai yra daugiau nei 65 tūkstančiai automobilių. „Renault Clio“ atveju tokią versiją pasirinko 17 procentų klientų, tai sudarė daugiau nei 20 tūkstančių automobilių.
Dar vienas dujomis varomas modelis, esantis tarp dešimties populiariausių Europoje, yra „Dacia Duster“. Šis rumuniškas visureigis per pusmetį buvo registruotas daugiau nei 97 tūkstančius kartų, o 34 procentai iš jų buvo su LPG įranga.
Lietuvoje taip pat didėja susidomėjimas LPG, ypač kalbant apie naujus automobilius. Šių metų pirmą pusmetį Lietuvoje buvo užregistruota daugiau nei 9 200 naujų automobilių su gamyklinėmis dujų sistemomis.
Realių skaičių gali būti dar daugiau, nes kai kurie automobilių prekeiviai siūlo papildomai įrengti LPG sistemą prieš automobilio pristatymą pirkėjui. Kai kurių prekės ženklų atveju, tokių kaip „Baic“ ar „KGM“, klientai priversti laukti montavimo paslaugos iki kelių savaičių.
LPG pigesnis už benziną ir dyzeliną, bet ne visada pigesnis už elektrą
Pagal šių metų pirmojo ketvirčio duomenis, 100 kilometrų kelionė su LPG varomu vidutinės klasės miesto visureigiu kainavo vidutiniškai 8,9 euro. Tuo tarpu tie patys 100 kilometrų benzinu kainavo 9,16 euro, dyzelinu 7,75 euro, o CNG net 9,8 euro. Naudojant elektromobilį ir viešąsias įkrovimo stoteles, 100 kilometrų kainuoja vidutiniškai 9,5 euro. Tačiau įkraunant elektromobilį namuose, ši kaina sumažėja iki 4 euro.
Tai reiškia, kad važiuoti LPG vis dar yra labai ekonomiška, ypač tiems, kurie neturi galimybės namuose įkrauti elektromobilio. Todėl nenuostabu, kad LPG Europoje vėl atsiduria dėmesio centre. Dujinė įranga leidžia važiuoti pigiai, patikimai ir be didelių kompromisų ir tai vis dar yra labai svarbu daugeliui vairuotojų.
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.