1.6 MPI variklio sėkmės paslaptis: kodėl šis atmosferinis motoras vis dar laikomas vienu patikimiausių?

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

1.6 MPI variklio sėkmės paslaptis: kodėl šis atmosferinis motoras vis dar laikomas vienu patikimiausių?

Variklis, pažymėtas gamintojo kodu G4FG, yra 1,6 litro benzininė atmosferinė jėgainė, kurią „Hyundai“ ir „Kia“ pradėjo naudoti nuo 2010 metų. Tai keturių cilindrų variklis su aliuminio bloku, dviguba fazių reguliavimo sistema „Dual CVVT“ ir įsiurbimo kolektoriumi „VIS“.

Šios technologijos padėjo suderinti paprastą priežiūrą su modernesniais sprendimais, kurie pagerino degimą ir sumažino išmetamų dujų kiekį. Variklis, pažymėtas gamintojo kodu G4FG, yra 1,6 litro benzininė atmosferinė jėgainė, kurią „Hyundai“ ir „Kia“ pradėjo naudoti nuo 2010 metų. 

Tai keturių cilindrų variklis su aliuminio bloku, dviguba fazių reguliavimo sistema „Dual CVVT“ ir įsiurbimo kolektoriumi „VIS“. Šios technologijos padėjo suderinti paprastą priežiūrą su modernesniais sprendimais, kurie pagerino degimą ir sumažino išmetamų dujų kiekį.

Šis variklis montuotas į daugelį populiarių modelių. Jį galima rasti „Kia Sportage“ ir „Hyundai Tucson“, taip pat „Kia Ceed“, „Rio“, „Hyundai Elantra“ ar „i30“. Vis dėlto būtent SUV klasės automobiliai labiausiai prisidėjo prie jo populiarumo, nes jie yra vieni perkamiausių rinkoje.

Pagal techninius duomenis 1.6 MPI pasiekia nuo 121 iki 132 arklio galių, o sukimo momentas svyruoja tarp 148 ir 158 niutonmetrų. Tokia galia suteikia pakankamą dinamiką kasdieniam važiavimui, nors greitam lenkimui ar spartesniam pagreitėjimui reikia aukštesnių variklio apsukų. 

Kartu tai padidina triukšmą ir degalų sąnaudas. Vis dėlto vairuotojai vertina šį variklį už sklandų ir prognozuojamą darbą, o „Dual CVVT“ ir „VIS“ sistemos padeda išlaikyti pusiausvyrą tarp ekonomiškumo ir patogumo.

Kalbant apie trūkumus, dažniausiai minima problema yra katalizatoriaus susidėvėjimas. Jo dalelės gali patekti į cilindrus, subraižyti jų sieneles ir padidinti alyvos sunaudojimą. Taip pat kai kuriuose automobiliuose su didesne rida pasitaiko, kad variklis pradeda deginti daugiau alyvos, ypač jei anksčiau buvo perkaitęs. Ankstesniuose modeliuose, gamintuose iki 2014 metų, pasitaikydavo problemų su paskirstymo grandine. 

Nors teoriškai ji laikyta „visam laikui“, praktiškai tekdavo ją tikrinti po 200 tūkstančių kilometrų. Naujose versijose ši problema buvo išspręsta. Kiti smulkūs nesklandumai yra vožtuvų dangtelio nesandarumai, variklio vibracija laisva eiga, nestabilios apsukos dėl užterštos sklendės, susidėvėjusios pagalvės ar generatoriaus diržo skleidžiami garsai.

Vienas iš didžiausių šio variklio privalumų yra nedidelės degalų sąnaudos. Mišriu režimu jos siekia apie 6 - 7 litrus šimtui kilometrų, mieste pakyla iki 8 - 9 litrų, o užmiestyje gali sumažėti net iki mažiau nei 6 litrų. 

Atsižvelgiant į tai, kad šis variklis nėra su turbina, o montuojamas į sunkesnius SUV automobilius, tokie rodikliai vertinami kaip labai geri. Priežiūra yra paprasta, tačiau labai svarbu laikytis rekomendacijų. Gamintojas nurodo, kad alyvą reikia keisti kas 15 tūkstančių kilometrų, bet daugelis specialistų pataria tai daryti dažniau, net kas 7,5 tūkstančio kilometrų. 

Taip variklis tarnauja ilgiau ir patikimiau. Įprasta naudoti 0W-30 arba 5W-30 alyvą. Be to, reikia reguliariai tikrinti vožtuvų tarpą, keisti uždegimo žvakes, filtrus, aušinimo skystį bei prižiūrėti paskirstymo grandinę.

Dauguma šių automobilių savininkų vertina variklį teigiamai. Jie giria jį už patikimumą, pakankamą galią kasdienai ir ekonomiškumą. Vairuotojai taip pat džiaugiasi, kad ši konstrukcija neturi sudėtingų komponentų, kurie kitose mašinose dažnai sukelia brangias problemas. 

Neigiami atsiliepimai dažniausiai susiję su alyvos deginimu ar katalizatoriaus gedimais, bet daugelis automobilių nuvažiuoja kelis šimtus tūkstančių kilometrų be rimtesnių bėdų.

Atsakant į klausimą, ar verta pirkti automobilį su šiuo varikliu, galima sakyti, kad tai vienas saugesnių pasirinkimų. „Kia Sportage“ ar „Hyundai Tucson“ su 1.6 MPI siūlo pakankamą galią, mažas sąnaudas ir prieinamą aptarnavimą. Nors ši konstrukcija turi keletą trūkumų, palyginti su sudėtingesniais turbobenzininiais varikliais, ji yra paprastesnė, patikimesnė ir labiau prognozuojama.

Dėl šių priežasčių 1.6 MPI išliko populiarus net ir po daugiau nei dešimtmečio. Tai variklis, kuris užsitarnavo gerą vardą tarp vairuotojų ir padėjo „Kia“ bei „Hyundai“ modeliams išlikti tarp perkamiausių automobilių savo klasėje.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas