Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Artėjama prie naujos puslaidininkių krizės? Kinijos ir Europos konfliktas jau verčia uždaryti gamyklas
Automobilių gamintojas „Volkswagen“ sustabdė dviejų populiarių modelių „Golf“ ir „Tiguan“ gamybą. Bendrovė tikina, kad tai suplanuota gamybos pertrauka, neturinti nieko bendra su galimais elektronikos tiekimo sutrikimais.
Vis dėlto daugelis analitikų įžvelgia, kad priežastis gali būti daug gilesnė ir susijusi su nauju puslaidininkių tiekimo chaosu Europoje. Gamintojas informavo, kad gamybos linijos Vokietijoje turėtų atnaujinti darbą dar šią savaitę.
Tačiau kartu pripažino, kad atidžiai stebi situaciją po to, kai Nyderlandų valdžia perėmė vietinę kinų koncerno „Wingtech“ valdomos bendrovės „Nexperia“ filialo kontrolę. Būtent ši įmonė tiekia didelę dalį lustų automobilių pramonei.
Politinis konfliktas stabdo tiekimą
Spalio pradžioje Nyderlandų vyriausybė nusprendė perimti „Nexperia“ kontrolę, motyvuodama sprendimą „saugumo ir valdymo trūkumais“. Tikrasis tikslas yra sustabdyti strateginių technologijų nutekėjimą į Kiniją. Pekinas atsakė ribodamas „Nexperia“ komponentų eksportą į Europą, o tai iškart sukėlė nerimą automobilių gamintojams.
„Nexperia“ tiekia apie 40 proc. automobiliuose naudojamų procesorių, o net 70 proc. jos gamybos vyksta Kinijoje. Dėl to bet kokie prekybiniai apribojimai turi tiesioginį poveikį visai Europos pramonei. Ši situacija primena 2021-ųjų puslaidininkių krizę, kai tūkstančiai automobilių liko nebaigti, o klientai mėnesiais laukė užsakytų modelių.
Automobilių gamintojai skambina pavojaus varpais
Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) išreiškė rimtą susirūpinimą dėl galimų tiekimo sutrikimų. Jos vadovė Sigrid de Vries pabrėžė, kad čipų prieinamumas yra „tarpsektorinė problema, liečianti visus gamintojus ir tiekėjus“. Pasak jos, nors pramonė stengėsi diversifikuoti tiekimo grandines, visiškai išvengti rizikos neįmanoma.
„ACEA“ paragino Europos vyriausybes greitai rasti sprendimą, kad būtų išvengta naujo krizės protrūkio. Dabartinė padėtis rodo, kad bet koks geopolitinis konfliktas gali akimirksniu sustabdyti gamybą, nes šiuolaikiniai automobiliai turi iki trijų tūkstančių mikroschemų, atsakingų už viską, tai nuo energijos valdymo iki saugos sistemų.
Ar laukia naujas puslaidininkių chaosas?
Ekspertai įspėja, kad gamybos grandinės Europoje dar neatsigavo po ankstesnės krizės. Jeigu „Nexperia“ apribos tiekimą, pasekmės gali pasijusti jau kitą mėnesį. Tokios įmonės kaip „Renault“, „Stellantis“ ar „Volkswagen“ kol kas vengia komentarų, bet atvirai pripažįsta, kad stebi situaciją.
Kaip pažymi Automobilių dalių gamintojų asociacijos vadovas Tomaszas Bębėnas, automobilių pramonė įžengė į naują erą, kur geopolitika daro tokią pat įtaką kaip technologijos ar elektromobilumas.
Stabilumas tiekimo grandinėse tapo toks pat svarbus, kaip ir inovacijos, o kiekviena įtampa tarp valstybių gali sukelti dar vieną grandininę reakciją. Tokie įvykiai rodo, kad puslaidininkių krizė Europoje dar nesibaigė, ji tik pasikeitė forma ir tapo dalimi naujos geopolitinės realybės.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.