Brangiausias parduotas automobilis istorijoje: atskleista, kodėl šis „Mercedes“ yra brangesnis už lėktuvą

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Brangiausias parduotas automobilis istorijoje: atskleista, kodėl šis „Mercedes“ yra brangesnis už lėktuvą

Automobilių istorijoje yra nedaug tokių įvykių, kurie vienu metu sujungtų prabangą, istoriją ir kilnią idėją. Vienas jų yra legendinio „Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé“ pardavimas aukcione, surengtame 2022 metų gegužės 5 dieną.

Šio automobilio kaina tiesiog neįtikėtina, tai privatus kolekcionierius sumokėjo 135 mln. eurų, todėl jis tapo brangiausiu automobiliu pasaulyje. Sandoris ne tik pagerino visus ankstesnius rekordus, bet ir nustelbė ankstesnį lyderį „Ferrari 250 GTO“ iš 1962 metų, kuris ilgą laiką laikytas automobilių rinkos karaliumi. 

Naujasis rekordas įėjo į istoriją ne vien dėl sumos, bet ir dėl priežasties, dėl kurios šis automobilis buvo parduotas. Visos gautos lėšos skirtos globalinei stipendijų programai, kuri remia talentingus jaunuolius visame pasaulyje.

Retenybė, kurios gatvėje nepamatysi

Šis unikalus „Mercedes“ modelis pagamintas 1955 metais ir egzistuoja tik du tokie egzemplioriai. Vienas dabar priklauso privačiam kolekcionieriui, o kitas vis dar saugomas „Mercedes-Benz“ muziejuje Stutgarte. 

Tai dar labiau padidina jo išskirtinumą, nes kiekvienas šio automobilio elementas buvo sukurtas rankomis ir su kruopščiu inžineriniu tikslumu. Įmonės vadovas Ola Kalenius aiškino, kad sprendimas parduoti vieną iš dviejų tokių automobilių buvo sudėtingas, bet pagrįstas kilnia idėja. 

Pardavimas turėjo „didesnę prasmę nei vien tik sandoris“, tai buvo investicija į švietimą ir ateities talentus. Toks sprendimas sulaukė pagarbos visame pasaulyje, o „Mercedes-Benz“ dar kartą parodė, kad istorinis paveldas gali prisidėti prie teigiamų pokyčių visuomenėje.

Ikona, įkūnijanti greitį ir eleganciją

Modelis „300 SLR Uhlenhaut“ buvo pavadintas savo kūrėjo, inžinieriaus Rudolfo Uhlenhauto garbei. Jis sukurtas remiantis „Mercedes W196 R Grand Prix“ lenktyniniu automobiliu, kuriuo legendinis Juanas Manuelis Fangio tapo „Formulės 1“ pasaulio čempionu.

Automobilis turėjo 3 litrų aštuonių cilindrų variklį, galėjusį pasiekti 299 km/h greitį, tai buvo neįtikėtina techninė galia penktojo dešimtmečio viduryje. Jo garsiosios „Gullwing“ durys, atsidarančios į viršų, tapo dizaino simboliu, o rafinuota linijų estetika iki šiol žavi kolekcionierius ir automobilių entuziastus visame pasaulyje.

Šis automobilis laikomas ne tik greičio simboliu, bet ir technologinės bei estetinės tobulumo sintezės įsikūnijimu. Jo derinys tarp sportiškumo ir elegancijos pavertė jį „automobilių Mona Liza“, kuri išlieka siekiamybė kiekvienam automobilių istorijos mylėtojui.

Daugiau nei prabanga, tai istorijos dalis

„Mercedes 300 SLR Uhlenhaut“ nėra tik automobilis. Tai meno kūrinys, technologinis paveldas ir vertybė, sujungusi praeitį, dabartį ir ateitį. Jo rekordine kaina buvo atkreiptas dėmesys į tai, kad net prabanga gali tarnauti geriems darbams.

Šis sandoris įrodė, kad automobilių pasaulis gali būti ne tik apie greitį ir prestižą, bet ir apie žmoniškumą bei atsakomybę. Ir nors šio modelio tikriausiai niekada nepamatysime gatvėje, jo istorija amžiams liks vienu ryškiausių puslapių pasaulinėje automobilių kultūroje.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas