Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
„Cherry“ pristato elektromobilių bateriją, kuri gali pakeisti viską, vienu įkrovimu įveiks net 1300 kilometrus
Kinijos automobilių gamintojas „Chery“ paskelbė apie technologinį proveržį, galintį iš esmės pakeisti elektromobilių rinką. Bendrovė pristatė pirmąją savo sukurtą kietojo kūno bateriją, kurios energijos tankis siekia net 600 Wh/kg. Šis pasiekimas atveria kelią elektromobiliams, galintiems įveikti daugiau nei tūkstantį kilometrų vienu įkrovimu.
Naujoji baterija teoriškai leidžia nuvažiuoti iki 1 500 kilometrų, o realiomis sąlygomis apie 1 300 kilometrų. Tai reikštų, kad elektromobilis galėtų nuvykti iš Los Andželo į San Franciską ir grįžti atgal be jokio įkrovimo. Toks pasiekimas gali panaikinti pagrindinį pirkėjų nerimą, tai ribotą atstumą.
„Chery“ taip pat pabrėžia išskirtinį naujos technologijos saugumą. Baterijos ląstelės išlaikė itin griežtus bandymus, tai jos buvo praduriamos vinimis ir gręžiamos grąžtu, tačiau neužsidegė ir net neišskyrė dūmų. Tokie rezultatai įrodo, kad kietojo kūno technologija gali būti ne tik efektyvesnė, bet ir saugesnė už tradicines ličio jonų baterijas.
Naujos technologijos esmė
„Chery Solid-State Battery Research Institute“ komanda sukūrė bateriją, kurioje naudojamas in-situ (vietoje vykstantis procesas, kai medžiaga susiformuoja ten, kur bus naudojama) polimerizuotas kietas elektrolitas ir ličio turtingas mangano katodas. Šis derinys leidžia pasiekti didelį energijos tankį bei stabilumą. Būtent ši technologija gali tapti ateities energijos kaupimo standartu.
Bendrovė planuoja pradėti bandomąją gamybą 2026 metais, o serijinę 2027-aisiais. Tokiu būdu „Chery“ siekia aplenkti konkurentus BYD ir CATL, kurie taip pat ruošiasi pristatyti savo kietojo kūno baterijas. Kova dėl technologinės lyderystės tarp Kinijos gamintojų įgauna pagreitį.
Kietojo kūno baterijos revoliucija
Ši technologija žymi naują etapą elektromobilių istorijoje. Kietojo kūno baterijos žada ne tik didesnį nuvažiuojamą atstumą, bet ir greitesnį įkrovimą bei ilgesnį tarnavimo laiką. Svarbiausia, jos eliminuoja gaisro riziką, nes vietoj degių skysčių naudojamas tvirtas elektrolitas.
Rinkos analitikai prognozuoja, kad iki 2030 metų kietojo kūno baterijos sudarys daugiau nei dešimtadalį pasaulinės baterijų rinkos. Šio sektoriaus vertė gali viršyti 29 mlrd. eurų, o gamybos apimtys pasiekti 614 GWh. Tai rodo, jog rinka pasirengusi spartiems pokyčiams.
„Chery“ augimas ir investicijos
Pastaraisiais metais „Chery“ demonstruoja įspūdingus rezultatus. 2025 metų rugsėjį įmonė eksportavo daugiau nei 137 tūkstančius automobilių, o tai 26 proc. daugiau nei pernai. Jau penktą mėnesį iš eilės eksportas viršija 100 tūkst. vienetų ribą.
Pirmąjį 2025 metų pusmetį „Chery“ pajamos siekė 16,65 mlrd. eurų, tai yra 26,3 proc. augimas. Po sėkmingo pirminio viešo akcijų siūlymo (IPO) Honkonge bendrovė 35 proc. surinktų lėšų skyrė automobilių tyrimams ir dar 25 proc. naujos kartos technologijoms, tarp jų ir kietojo kūno baterijoms.
Kainos iššūkis ir ateities perspektyvos
Nepaisant pažangos, pagrindinė kliūtis išlieka didelė gamybos kaina. Šiuo metu kietojo kūno baterijos gamyba kainuoja beveik tris kartus brangiau nei įprastos ličio jonų technologijos. Pagrindinės priežastys, tai brangios žaliavos ir sudėtingas gamybos procesas.
Vis dėlto „Chery“ tikisi, kad masinė gamyba ir technologijų tobulinimas leis šias išlaidas sumažinti. Jei planai pavyks, elektromobiliai su 1 300 kilometrų nuvažiuojamu atstumu taps realybe, o kietojo kūno baterijos nauju žingsniu į švaresnę, efektyvesnę ir saugesnę automobilių ateitį.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.