Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Dauguma vairuotojų daro šią klaidą su padangomis: vienas neteisingas sprendimas gali baigtis griovyje
Kasmet, kai artėja žiema, daugelis vairuotojų klausia to paties, tai kur montuoti geresnes žiemines padangas, ar priekyje ar gale automobilio. Klausimas ypač svarbus tada, kai dalis padangų jau labiau nusidėvėjusios.
Nors iš pirmo žvilgsnio atsakymas gali atrodyti paprastas, iš tiesų daug kas vis dar daro klaidą, o net kai kurie meistrai kartais rekomenduoja neteisingai. Tiesa yra tokia, kad automobilio saugumas priklauso ne nuo to, kuri ašis turi daugiau sukibimo važiuojant tiesiai, bet nuo to, kuri geriau laiko automobilį posūkiuose ir ekstremaliose situacijose.
Dėl to klausimas, kur montuoti mažiau dėvėtas padangas, yra ne tik techninis, bet ir susijęs su eismo saugumu. Tyrimai ir praktika parodė, kad nors priekinės padangos atlieka svarbiausius darbus, pavyzdžiui, stabdo, suka ir perduoda varančiąją jėgą, vis dėlto lemiamą reikšmę stabilumui turi galinės padangos. Dėl to teisingas pasirinkimas yra vienas, tai geresnes padangas dėti gale.
Kodėl svarbu montuoti geresnes padangas gale?
Nesvarbu, ar automobilis turi priekinį, galinį ar visų varomų ratų pavarą, mažiau dėvėtos padangos visada turi būti gale. Toks pasirinkimas sumažina riziką prarasti automobilio stabilumą ir padeda išvengti vadinamojo pervažiuojamo slydimo, kai galinė dalis slysta į šoną.
Jei priekinių padangų sukibimas bus geresnis nei galinių, automobilio galas gali „pabėgti“ posūkyje. Tada vairuotojui tampa sunku suvaldyti slydimą, o transporto priemonė gali apsisukti aplink savo ašį. Kai priekis slysta, situaciją dar galima suvaldyti, tai tiesiog sumažinti greitį arba lengvai stabdyti. Tačiau kai slysta galas, net patyręs vairuotojas dažnai nebegali išvengti avarijos.
Dažniausios vairuotojų klaidos ir fizikos dėsniai
Dauguma lengvųjų automobilių turi priekinį varomąjį tiltą, todėl priekinės padangos natūraliai dėvisi greičiau. Jos atlieka kelias funkcijas vienu metu, tai suka, perduoda varančiąją jėgą ir stabdo. Tai skatina vairuotojus manyti, kad geresnes padangas reikia montuoti priekyje. Tačiau toks sprendimas tik sustiprina disbalansą tarp ašių ir padidina riziką slysti.
Fizikos dėsniai paprasti, tai automobilis praranda stabilumą nuo ašies, kuri turi mažiau sukibimo. Todėl jei galinės padangos blogesnės, slydimas prasideda būtent nuo jų. Dėl to gamintojai ir saugumo organizacijos vieningai pataria visada montuoti naujesnes arba mažiau nusidėvėjusias padangas gale.
Ką daryti, jei padangos dėvisi netolygiai?
Padangų būklę reikėtų tikrinti reguliariai, ypač kai skirtumas tarp priekinių ir galinių padangų gylio tampa akivaizdus. Priežastys gali būti įvairios, tai netinkamas slėgis, išsibalansavusi važiuoklė, neteisingas ratų suvedimas ar tiesiog agresyvus vairavimo stilius.
Jei pastebima, kad priekinės padangos dėvisi greičiau, verta keisti jas vietomis su galinėmis kas kelis tūkstančius kilometrų. Toks paprastas veiksmas padeda tolygiau paskirstyti dėvėjimąsi ir pailginti padangų tarnavimo laiką.
Kada metas keisti žiemines padangas?
Pagal įstatymus minimalus protektoriaus gylis žieminėms padangoms yra 3 milimetrai, tačiau praktiškai žieminė padanga praranda efektyvumą, kai protektorius sumažėja iki 4 milimetrų. Tuomet ji nebesugeba tinkamai išstumti vandens ir sniego. Jei padangos dėvisi nevienodai, geresnes visada montuokite gale, tai paprastas sprendimas, galintis išgelbėti nuo slydimo ar avarijos.
Geresnės padangos gale reiškia didesnį stabilumą, trumpesnį stabdymo kelią ir mažesnę avarijų riziką. Nors tai gali atrodyti neintuityviai, būtent toks pasirinkimas yra teisingas ir saugiausias kiekvienam vairuotojui.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.