Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Dirbtinis intelektas stabdo automobilių revoliuciją, gamintojai grasina trauktis dėl žalingų reglamentų
Automobiliai, kurie galvoja greičiau nei vairuotojai, jau seniai nebėra ateities pažadas. Tai realybė, važinėjanti mūsų keliais. Dirbtinis intelektas jau ne šiaip papildymas, jis tampa pagrindine ašimi, aplink kurią kuriamos šiuolaikinės transporto priemonės.
Gamintojai skuba išnaudoti visas DI suteikiamas galimybes, tačiau Europai grėsmę kelia ne technologijos, o pernelyg griežti reglamentai, galintys tapti rimtu stabdžiu inovacijoms.
Šiandieninis automobilis – tai ne tik plienas, ratai ir variklis, bet tikras kompiuteris ant ratų. Jame veikia dešimtys jutiklių, pagalbinės vairavimo sistemos, ryšio moduliai, o visi šie komponentai nuolat siunčia ir priima duomenis, bendrauja su debesų serveriais, analizuoja eismo situacijas.
Būtent dėl to vis garsiau skamba raginimai iš automobilių dalių gamintojų. Asociacijos CLEPA atstovai sako, kad jei nenorime likti pasaulinėse DI lenktynėse paskutiniai, būtina peržiūrėti taisykles.
Ko tikisi gamintojai iš Briuselio?
Gamintojams ypač svarbu, kad dirbtinio intelekto reglamentavimas būtų derinamas su jau veikiančiomis taisyklėmis, taip išvengtume dubliavimo ir painiavos. Kita aktuali tema - tai tarptautiniai standartai, be kurių kyla rizika, jog Europos gamintojai susidurs su kliūtimis eksportuodami savo technologijas.
Pramonė taip pat primena, kad būtent mažos ir vidutinės įmonės dažniausiai pasiūlo pačius netikėčiausius sprendimus, todėl taisyklės turi būti ne slenkstis, o pagalba.
Kol kalbame apie pokyčius, verta atkreipti dėmesį ir į duomenų srauto laisvę. Dirbtiniam intelektui reikia milžiniškų duomenų kiekių, tad bet koks apribojimas gali sulėtinti ar net sužlugdyti technologijų vystymą.
Dar vienas svarbus aspektas yra atsakomybės pasidalijimas. Gamintojai nenori būti priversti atsakyti už visą AI veikimą, jei jie tiekia tik atskiras dalis, o ne visą sistemą.
Ar Europa turi šansų?
Daugelis yra įsitikinę, kad jei šalis gebės tinkamai sujungti pramonės, IT sektoriaus ir mokslo pajėgumus, ji turi realų šansą tapti svarbiu centru dirbtiniu intelektu grįstai automobilių gamybai. Tačiau to nebus, jei naujos direktyvos liks tik popieriuje.
Vairuotojams visa tai skamba gal dar kaip tolima perspektyva, bet pokyčiai jau vyksta. Dirbtinis intelektas jau dabar veikia stabdymo sistemose, automatinio parkavimo sprendimuose, padeda taupyti degalus ir didina saugumą.
Kuo mažiau kliūčių susidurs kūrėjai, tuo greičiau šias naujoves pajusime visi, ne teorijose, o savo kasdienėje kelionėje į darbą ar atostogų maršrute.
Kova dėl ateities
Šiandien automobilių pasaulis keičiasi dvejopai. Iš vienos pusės verčia keistis klimato krizė, iš kitos – skaitmeninė revoliucija. Nors Kinija elektromobilių srityje kol kas lenkia Europą, dirbtinio intelekto srityje dar turime potencialo būti priekyje. Tik klausimas, ar išdrįsime jį išnaudoti?
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.