Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Didelis žingsnis į švaresnį transportą: Lenkijoje pradėjo kursuoti pirmasis vandeniliu varomas traukinys
Lenkijoje prasidėjo nauja geležinkelių era – šalyje pirmą kartą keleivius reguliariais maršrutais veža traukinys, varomas vandeniliu. Tai svarbus įvykis, rodantis siekį mažinti taršą ir investuoti į ateities transporto technologijas.
Po sėkmingų bandomųjų važiavimų rugpjūtį, modernusis SM42-6Dn modelio traukinys, sukurtas gamykloje Bydgoščiuje, nuo trečiadienio išriedėjo į reguliarius reisus. Jis kursuoja vaizdingu maršrutu pietvakarių Lenkijoje – iš Jelenia Guros į Karpačą, netoli Čekijos sienos.
Traukinį eksploatuoja regioninė geležinkelių bendrovė „Koleje Dolnoslaskie“. Pirmasis oficialus reisas pajudėjo iš Jelenia Guros stoties 11 val. 33 min. ir vos po pusvalandžio pasiekė Karpačą. Tokia kelionė – ne tik patogi keleiviams, bet ir svarbus simbolinis žingsnis link ekologiškesnės transporto sistemos.
Technologija be taršos
Šis traukinys veikia naudodamas vandenilio kuro elementus ir baterijas. Tokia technologija leidžia atsisakyti dyzelino bei kartu suteikia pigesnę alternatyvą naujų elektrifikacijos linijų tiesimui. Vandenilio energija laikoma viena perspektyviausių ateities krypčių, nes važiuojant išmetama tik vandens garai.
Nors traukinys jau veža keleivius, bandymai nesibaigia. Artimiausios papildomos kelionės numatytos rugsėjo 4 ir 7 dienomis – jas vykdys kiti Vakarų Lenkijos geležinkelio operatoriai. Tokiu būdu bus tikrinama, kaip traukinys prisitaiko prie skirtingų maršrutų ir sąlygų.
Pristatymas tarptautiniuose renginiuose
Naujasis vandenilio traukinys taip pat taps vienu iš pagrindinių akcentų svarbiuose transporto ir ekonomikos renginiuose. Jis bus pristatytas kasmetiniame Ekonomikos forume Karpače, o vėliau – Pomeranijos intermodalinio transporto kongrese. Tokia vieša demonstracija rodo, kad Lenkija nori aktyviai įsitraukti į tarptautines diskusijas apie darnų judumą.
Lenkijos valdžia ir pramonė tikisi, kad šis projektas taps pradžia platesniam vandenilio technologijų taikymui geležinkeliuose. Regioninė valdžia jau dabar skatina tokių sprendimų kūrimą, nes tai ne tik modernizuoja transportą, bet ir prisideda prie klimato kaitos stabdymo.
Vandeniliu varomas traukinys simbolizuoja kryptį, kuria juda Europa – link švaresnių, tylesnių ir efektyvesnių kelionių. Jei bandymai pasiteisins, ateityje tokių traukinių maršrutai galėtų plėstis ir tapti kasdienybe daugybėje Lenkijos regionų.
Rašau apie sodininkystę, gamtą ir gyvenimą. Tai temos, kurios man artimos širdžiai ir šaknims. Tikiu, kad augalai moko mus kantrybės, cikliškumo ir ryšio su pasauliu, todėl savo tekstais stengiuosi ne tik dalintis žiniomis, bet ir įkvėpti gyventi lėčiau, sąmoningiau, arčiau žemės.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti