Dvi virvės vietoj techninės pagalbos? Tarp vairuotojų populiarėja itin pavojingas triukas, to geriau nedaryti

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Dvi virvės vietoj techninės pagalbos? Tarp vairuotojų populiarėja itin pavojingas triukas, to geriau nedaryti

Internetas mėgsta paprastus sprendimus, ypač tuos, kurie žada sutaupyti laiko ir pinigų. Pastarosiomis savaitėmis išpopuliarėjo patarimas, kaip esą ištraukti automobilį iš griovio naudojant tik dvi virves. 

Idėja skamba patraukliai, pigiau ir greičiau nei kviesti techninę pagalbą. Tačiau specialistai įspėja, kad toks „triukas“ gali baigtis brangiai ir pavojingai. Įsivaizduokime situaciją, tai žiemos rytas, slidus kelias, automobilis slysteli ir atsiduria griovyje. 

Daugelis vairuotojų skambina techninei pagalbai, nors paslauga gali kainuoti kelis šimtus ar net tūkstančius eurų. Todėl internete plintantis „naujas būtinas automobilio aksesuaras“, tai dvi virvės, turinčios pakeisti tralą, atrodo kaip stebuklingas sprendimas. Deja, tai klaidinantis ir pavojingas mitas.

Ekspertai aiškina, kad tokie „lifehackai“ dažnai atrodo logiški tik iš pirmo žvilgsnio. Automobilio išlaisvinimas dviem virvėmis gali pažeisti stabdžių sistemą, ABS jutiklius ar pakabos dalis, todėl vietoj sutaupymo laukia brangus remontas.

Kaip veikia klaidingas metodas?

Internete išpopuliarėjęs vaizdo įrašas, sulaukęs milijonų peržiūrų, siūlo virves perverti per automobilio ratų stebules. Tokiu būdu, neva, sukuriama papildoma trauka, leidžianti automobiliui išvažiuoti iš griovio. Iš pirmo žvilgsnio tai atrodo protinga, minimalios išlaidos ir greitas sprendimas.

Tačiau technikai perspėja: toks bandymas gali baigtis labai blogai. Ratų viduje eina stabdžių vamzdeliai ir ABS jutikliai, kuriuos besisukantys ratai su virve gali tiesiog nutraukti. Kartais žala nepastebima iš karto, bet vėliau gali sukelti rimtus gedimus ar net avariją.

Be to, kai kurių automobilių, ypač hibridinių ar elektrinių sistema jautri priverstiniam ratų judėjimui. Netinkamas veiksmas gali sukelti įtampos generavimą ir pažeisti elektros sistemą. Tokiu atveju remontas kainuos kelis kartus daugiau nei įprastas ištraukimas su technine pagalba.

Saugūs būdai išvengti brangių klaidų

Jei automobilis įstrigo, pirmiausia reikia pasirūpinti saugumu, tai įjungti avarinius žibintus, išlaipinti keleivius ir, jei įmanoma, sumažinti automobilio svorį. Po to galima pabandyti švelniai pajudinti automobilį, nenaudojant per didelės jėgos. Padėti gali žvyras, kartonas ar net automobilio kilimėliai po varančiais ratais.

Kai kada veiksminga šiek tiek sumažinti oro slėgį padangose, kad padidėtų jų kontaktas su paviršiumi, tai pagerina sukibimą ant sniego ar purvo. Vis dėlto, jei šios priemonės nepadeda, geriausia kviesti profesionalią techninę pagalbą.

Ištempimo paslaugos kaina atrodo nedidelė, jei ją palyginsime su galimomis išlaidomis dėl sugadintų stabdžių ar pakabos. Be to, daugelis vairuotojų turi draudimo pagalbos paslaugą, įtrauktą į civilinės atsakomybės arba kasko draudimą, todėl pagalba dažnai nieko nekainuoja.

Specialistai taip pat pabrėžia, kad internete matomi vaizdo įrašai dažnai kuriami dirbtinio intelekto pagalba, todėl jie atrodo įtikinamai, bet neturi nieko bendro su realybe. Verta prisiminti paprastą taisyklę: jei kažkas atrodo per gerai, kad būtų tiesa, greičiausiai taip ir yra. Geriau išleisti šiek tiek daugiau už profesionalią pagalbą, nei vėliau apgailestauti dėl sugadinto automobilio ar pavojaus savo saugumui.

Temos: Eismas
Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas