Žadėjo revoliuciją, o gavosi šnipštas: „Tesla Cybertruck“ pardavimų griūtis stebina net analitikus

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Žadėjo revoliuciją, o gavosi šnipštas: „Tesla Cybertruck“ pardavimų griūtis stebina net analitikus

Po įspūdingo debiuto ir didelio susidomėjimo „Tesla Cybertruck“ šiemet patiria sunkumus. Nors 2025 m. per pirmuosius devynis mėnesius buvo parduota daugiau nei 16 tūkst. šių futuristinių pikapų, tai gerokai mažiau, nei tikėjosi bendrovė.

Palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2024 m., kai buvo parduota beveik 26 tūkst. vienetų, pardavimai sumažėjo net 38 proc. Pirmasis metų ketvirtis dar atrodė neblogai, „Tesla“ pristatė 6 406 automobilius. 

Tačiau antrąjį ketvirtį pardavimai smuko iki 4 306 vienetų, o trečiasis ketvirtis, nors ir parodė menką atsigavimą iki 5 385 automobilių, vis tiek buvo 62,6 proc. silpnesnis nei tuo pačiu metu pernai, kai buvo parduota 14 416 vienetų. Vidutiniškai „Tesla“ šiemet parduoda apie 59 „Cybertruck“ automobilius per dieną.

Nišinis modelis „Tesla“ pasiūloje

Vertinant visą „Tesla“ elektrinių automobilių asortimentą, „Cybertruck“ užima tik mažą dalį. Pagrindinė įmonės sėkmė remiasi ne į šį modelį, o į „Model Y“, kuris jau parduotas daugiau kaip 265 tūkst. kartų šiais metais. Tai vienas populiariausių elektromobilių pasaulyje, užimantis daugiau nei ketvirtadalį visos rinkos.

Kitas populiarus modelis yra „Model 3“, kurio parduota daugiau kaip 155 tūkst. vienetų. Tuo tarpu prabangesni „Model S“ ir „Model X“ pasiekė atitinkamai 4 509 ir 10 306 vienetus. Lyginant su šiais skaičiais, „Cybertruck“ su savo 16 097 pardavimais atrodo kaip nišinis produktas, o ne masinės rinkos sėkmės istorija, kokios „Tesla“ tikėjosi.

Dėl ko „Cybertruck“ praranda populiarumą?

„Cybertruck“ dalis elektromobilių rinkoje sumažėjo nuo 1,5 iki 1,2 proc. Skaičius atrodo nedidelis, tačiau jis rodo, kad rinka sparčiai plečiasi, o šis modelis su ja nespėja. Nors nerūdijančio plieno korpusas ir išskirtinis dizainas vis dar traukia dėmesį, daugelis pirkėjų abejoja, ar tai praktiškas pasirinkimas, ypač kai rinkoje daugėja patrauklių alternatyvų. 

Kai „Cybertruck“ buvo pristatytas, tai buvo vienintelis elektromobilis-pikapas horizonte. Tačiau dėl ilgo laukimo pirmieji rinkoje pasirodė konkurentai, tai „Rivian R1T“ ir „Ford F-150 Lightning“. Šie modeliai siūlo tradiciškesnį dizainą ir labiau atitinka plačios auditorijos poreikius.

Ekonominės sąlygos taip pat neprisideda prie pardavimų. Didėjančios paskolų palūkanos verčia žmones atsargiau vertinti brangius pirkinius. Daugeliui potencialių klientų unikalus, bet brangus „Cybertruck“ atrodo kaip perteklinė prabanga. 

Silpnesnis vartotojų pasitikėjimas ir mažesnis noras išlaidauti daro šį neįprastą modelį dar sunkiau parduodamą. Šiuo metu atrodo, kad tai, kas „Cybertruck“ padarė išskirtiniu, tai drąsus dizainas ir futuristinis įvaizdis tapo ir pagrindine jo problema. Kol kiti gamintojai siūlo praktiškesnius sprendimus, „Tesla“ teks ieškoti naujų būdų, kaip išlaikyti susidomėjimą šiuo kadaise revoliuciniu automobiliu.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas