Elektromobilių ateitis be kompromisų: „Mercedes-AMG“ koncepcija įrodė, kad greitis ir ištvermė gali eiti išvien

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Elektromobilių ateitis be kompromisų: „Mercedes-AMG“ koncepcija įrodė, kad greitis ir ištvermė gali eiti išvien

Vienos dažniausių kritikos strėlių, tenkančių elektromobiliams, yra nukreiptos į jų nuvažiuojamą atstumą bei įkrovimo laiką. Ilgesnės kelionės dažnai atrodo sudėtingos, reikalaujančios kruopštaus planavimo ir ilgų sustojimų.

Tačiau „Mercedes-AMG“ savo naujuoju koncepciniu modeliu „GT XX“ parodė, kad ateitis gali atrodyti visai kitaip. Ryškiai oranžinis „Mercedes-AMG GT XX“ vien per 24 valandas įveikė 5479 kilometrus. Tai net 1518 kilometrų daugiau už ankstesnį rekordą, kurį buvo pasiekęs „XPeng P7“. 

Automobilis beveik visą laiką judėjo 299 kilometrų per valandą greičiu, stabteldamas tik itin greitam įkrovimui. Šis pasiekimas tapo įspūdingu įrodymu, kad elektromobiliai gali būti ne tik ekologiški, bet ir nepaprastai pajėgūs.

Rekordas nesibaigė vien para. Komanda su dviem identiškais „GT XX“ elektromobiliais trasoje išbuvo beveik aštuonias dienas. Per šį laiką jie oficialiai nuvažiavo tiek, kiek sudaro Žemės pusiaujo ilgis, tai 40 075 kilometrus. Tai padaryta per 7 dienas, 13 valandų, 24 minutes ir 7 sekundes. Abi mašinos finišavo vos su dviejų ratų skirtumu, o tai dar labiau patvirtino rezultato patikimumą.

Galutinis iššūkis buvo įveikti daugiau nei 25 tūkstančius mylių. Šį etapą komanda baigė per 7 dienas, 14 valandų, 9 minutes ir 52 sekundes. Per visą laiką buvo užfiksuoti net 25 nauji elektromobilių ištvermės rekordai.

Technologijos, slypinčios už pasiekimo

Sėkmės raktas buvo ne tik vairuotojų ištvermė, bet ir inovatyvi technologija. „GT XX“ varomas trimis aliejumi aušinamais „Yasa“ elektros varikliais, kurių bendra galia viršija 1360 arklio galių. Du iš jų sumontuoti gale, todėl automobilis išlaiko sportiniams modeliams būdingą galinių varomųjų ratų charakterį. Trečiasis variklis priekyje įsijungia, kai prireikia papildomos traukos ar galios.

Baterija taip pat išskirtinė. Ji sukurta naudojant naujos chemijos cilindrinius elementus, kuriuose derinamas nikelis, kobaltas, manganas ir aliuminis. Sistema paremta 800 voltų architektūra, kuri užtikrina greitą energijos perdavimą. Didžiausias privalumas, tai unikali aušinimo technologija. Vietoje tradicinio skysčio naudojamas specialus nelaidus aliejus, kuris tiesiogiai aušina kiekvieną iš 3000 baterijos elementų. Tai padėjo išvengti perkaitimo tiek įkraunant net 850 kilovatų galia, tiek važiuojant didžiuliu greičiu ilgą laiką.

Įkrovimo galimybės, tai naujas standartas

Vienas įspūdingiausių „GT XX“ privalumų yra įkrovimo sistema. Šis automobilis gali priimti net 850 kilovatų galingą įkrovimą. Šiuolaikiniai greitieji įkrovikliai dažniausiai pasiekia 350 kilovatų, tad skirtumas daugiau nei dvigubas. Tokia galia leidžia vos per penkias minutes papildyti energijos tiek, kad būtų galima nuvažiuoti beveik 400 kilometrų.

Kad automobilis trasoje judėtų be perstojo, prie vairo keitėsi net 17 vairuotojų, tarp jų ir „Formulės 1“ žvaigždė Džordžas Raselas. Kiekvienas vairavo po dvi valandas, leisdamas automobiliui nepertraukiamai siekti rekordų.

Žvilgsnis į ateitį

Nors „GT XX“ šiuo metu dar yra tik koncepcinis modelis, jis aiškiai rodo kryptį, kuria juda „Mercedes-AMG“. Nėra abejonių, kad dalis šių technologijų netrukus pasieks ir serijinius automobilius. Žinoma, pradžioje tokios galimybės bus skirtos tik brangesniems modeliams, tačiau laikui bėgant greito įkrovimo standartai taps prieinami vis platesnei rinkai.

Šis rekordas aiškiai parodė, kad elektromobilių ateitis nebūtinai reiškia kompromisus. Greitas įkrovimas, didelis nuvažiuojamas atstumas ir sportinio automobilio dinamika gali sutilpti viename modelyje. Tad ilgi sustojimai degalinėse ar įkrovimo stotelėse gali greitai tapti praeitimi.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas