Elektromobilių mada įgauna pagreitį: elektrinis „Hyundai Ioniq 6 N Line“ žada daugiau stiliaus nei galios

Pranešimas spaudai
Paskelbta

Elektromobilių mada įgauna pagreitį: elektrinis „Hyundai Ioniq 6 N Line“ žada daugiau stiliaus nei galios

Elektromobilių pasaulis keičiasi sparčiau, nei įkrovimo stotelėse sukasi kilovatvalandžių skaitikliai. Prieš dešimtmetį keliolika modelių siūliusi pasaulinė rinka išsiplėtė iki daugiau nei 500 skirtingų elektra varomų transporto priemonių, tad gamintojai dėl vairuotojų dėmesio konkuruoja kaip niekada atkakliai.

Ekspertai sutinka, kad vien praktiškumo ir moderniųjų technologijų, norint prisivilioti potencialų pirkėją, dabar nepakanka. Tam reikia ir papildomų kabliukų – kokie jie?

Automobilių gamintojai dažnai kuria keletą apdailos lygių, kad vartotojai galėtų rinktis norimą modelį ne tik pagal jo funkcionalumą, bet ir pagal savo skonį. Aukščiausi lygiai ne tik papildomai kainuoja, bet ir akivaizdžiai keičia automobilio charakterį, o kartais net ir vairavimo pojūtį.

Anksčiau ši tendencija buvo būdinga mašinoms su vidaus degimo varikliais, tačiau populiarėjant elektromobiliams panašių pokyčių galima pastebėti ir šiame segmente. Vienas iš šviežiausių pavyzdžių atkeliavo iš Pietų Korėjos: atnaujintą „Ioniq 6“ sedaną pristačiusi bendrovė „Hyundai“ parodė, kaip atrodys dar nematyta jo versija – „Ioniq 6 N Line“.

Tai nebus žymiojo korėjiečių N padalinio sportinis automobilis, kaip emocijas kutenantis „Hyundai Ioniq 5 N“. Tačiau „N Line“ versija gamintojams leido sukurti dar ryškesnį ir labiau iš minios išsiskiriantį elektromobilį, kuris yra lyg tarpinis variantas tarp beveik 700 AG galią generuojančio monstro „Ioniq 5 N“ ir tradicinio rafinuotesnio sedano.

Laidos „Autopilotas“ vedėjas Vytenis Kudarauskas sako, kad dalis vairuotojų nori efektingiau atrodančių, bet nebūtinai sportiškai suderintų automobilių, įskaitant ir elektromobilius.

„Tokie paketai gali patraukti kai kurių pirkėjų dėmesį. Tokios opcijos yra labiau privalumas nei trūkumas. Šie paketai labiau skirti įvaizdžiui, išraiškai, pačiam savininkui pasidžiaugti bei pasimėgauti išskirtinesne automobilio išvaizda“, – paaiškina žurnalistas.

Kol kas tokių pavyzdžių elektromobilių segmente dar nėra gausu, tačiau šia linkme juda ir daugiau gamintojų. „Volkswagen“ siūlo savo elektrinio krosoverio ID.4 efektingesnę GTX versiją – joje montuojamas papildomas elektros motoras, diegiama visų varančiųjų ratų sistema, naudojamos išraiškingos dizaino detalės.

„Tesla Model Y Performance“ gamintojai pasirūpino ne tik dizainu, bet ir realiu sportiniu funkcionalumu. Ši versija pasižymi ypač staigiu pagreičiu, raudonomis stabdžių apkabomis ir agresyvesne ratų dizaino estetika.

„Žmonės svajoja apie gerus, galingus automobilius, bet ne visuomet gali juos įpirkti ir ne visada sportiški modeliai yra racionalūs. „Audi RS4“ labai smagus, bet jei daug važinėji, sąnaudos bus žvėriškos. Be to, ne visi užkietėję vairuotojai, ne visiems reikia tiek daug arklių ar kietos, kratančios važiuoklės, bet jei nori gerai atrodyti, efektinga išvaizda veikia“, – priduria automobilių apžvalgininkas Egidijus Babelis.

Ar verta mokėti papildomai už stilių?

Vairuotojai dažnai klausia savęs, ar verta mokėti daugiau už dailesnę automobilio išvaizdą ir sportiškumo pojūtį, jei panašią techninę bazę dažniausiai turi ir baziniai modeliai? Atsakymas paprastas – jei automobilis tau yra ne tik transporto priemonė, bet ir asmenybės atspindys, papildoma investicija gali būti visiškai pagrįsta. Įspūdingesnis dizainas ir sportiški akcentai ne tik glosto akį, bet ir dažnai suteikia didesnį džiaugsmą vairuojant.

„Pavyzdžiui, emocijų gali sukelti papildomi, sportiškesni važiavimo režimai, kurie neretai yra viena iš tokių paketų sudedamųjų dalių. Tokie režimai kiek paaštrina ir variklį, todėl atrodo, kad riedama dinamiškiau. Širdį kutenančių pojūčių gali suteikti ir dirbtinis variklio garsas. Tai nėra tas pats, kas važiuoti su sportišku automobiliu, turinčiu vidaus degimo variklį, bet vis tiek galimybė elektromobiliui suteikti kiek svaigesnių įspūdžių“, – paaiškina V. Kudarauskas.

Pavyzdžiui, „Hyundai Ioniq 6 N Line“ pasirinkę vairuotojai gaus šiek tiek N padalinio prieskonių: veržlesnį savininko charakterį labiau atskleidžiantį ir kartu į didesnį viena įkrovą nuvažiuojamą atstumą orientuotą modelį. Jo skiriamieji ženklai: 20 colių ratai, tik „N Line“ apdailai būdingi buferiai, papildomi šoniniai aerodinaminiai elementai ir sportiškos salono detalės. Elektromobilyje taip pat įdiegta dvimatė parametrinių pikselių žibintų konstrukcija dar labiau pabrėžia šiam P. Korėjos gamintojui būdingą skaitmeninę estetiką.

„Žmonės trokšta geriausių dalykų ne vien dėl funkcijos, bet ir dėl noro gražiau gyventi. Tas pat taikytina ir automobiliams. Norime vairuoti markę, kuri asocijuojasi su kažkuo didingu, o automobiliuose tai yra sportiškumas, greitis, galia. Pagal tai renkamės modelius ir geidžiame, kad jie būtų kuo panašesni į svajonę. Kas po skardomis – niekas nemato, gal ir nelabai svarbu, bet bent jau išorė ir salono apdaila daug duoda“, – dėsto E. Babelis.

Perteikia emocinę žinutę

Rinkoje apstu įspūdingų elektromobilių, tačiau keli iš jų išsiskiria ypač ryškiai. 2023-aisiais „Hyundai Ioniq 6“ tapo Pasaulio metų automobiliu, o rinkimų komisijos nariai išskyrė jo itin aerodinamišką dizainą ir našumą. Tad „N Line“ apdaila dabar dar labiau pabrėžia stipriąsias modelio savybes.

„Tesla Model S Plaid“ yra rekordininkas tarp serijinių automobilių, nes pasižymi neįtikėtina dinamika ir puikiomis greičio charakteristikomis. O „Audi e-tron GT“ dizaino apdovanojimais įvertintas modelis sulaukė pagyrų už išraiškingą ir estetišką išvaizdą. Kiekvienas iš šių automobilių yra ne tik technologiškai pažangus, bet ir geba pritraukti žvilgsnius gatvėse bei perteikti stiprią emocinę žinutę.

Gebėjimas tai padaryti yra labai svarbus, nes mašinų pasaulis tampa vis panašesnis į madų podiumą – pastebima kiekviena detalė, o stilingiausi modeliai sukuria ypatingą ryšį su savo savininkais. Ir nors efektyvumas yra pagrindinė elektromobilių savybė, ne mažiau svarbu, kad automobilis atspindėtų ir asmenybės dalį.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas