Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
„Ferrari“ ruošia įspūdingą elektromobilį: „Elettrica“ gali pakeisti viską, ką žinome apie superautomobilius
Italų automobilių gamintojas žengia į elektrinių automobilių rinką su visiškai nauju požiūriu į aukštąją galią. Šis modelis, kol kas vadinamas „Ferrari Elettrica“, nebus tik esamo modelio elektrinė versija – tai visiškai nauja konstrukcija, skirta ekstremaliems pasirodymams.
„Elettrica“ turėtų pasiekti apie 1000 arklio galių ir virš 500 km WLTP nuotolio, taip pat turės keturis variklius, keturių ratų vairavimą ir aktyvią pakabą, leidžiančią preciziškai valdyti kiekvieną ratą atskirai.
Bent kol kas neskelbiama, kaip automobilis atrodys, bet daug kalbama apie formą, kuri galėtų priminti shooting brake tipo modelį arba elegantišką universalą.
Pagrindinės techninės charakteristikos
Pasak oficialių duomenų ir ankstyvųjų patikrinimų Maraneloje, „Elettrica“ gabens labai pažangią prototipų architektūrą:
Keturi elektriniai varikliai – daugiau nei 1000 AG
800 V sistema, palaikanti greitą įkrovimą
Keturių ratų vairavimas ir aktyvi pakaba be stabilizatorių
Galimybė pilnai atsijungti priekinį variklį – idealios sąlygos driftui
Visa tai paverčia „Elettrica“ techniškai pažangiausiu „Ferrari“ istorijoje – pirmuoju modeliu, kuris turės visiškai aktyvų valdymą ant visų ratų („full active corners“).
Kur stovi „Bentley“, „Lamborghini“ ir konkurentai?
Daug prabangiųjų markių per pastaruosius mėnesius sulėtino elektra varomų modelių plėtrą dėl silpnesnės paklausos ir didelių gamybos iššūkių. Tačiau „Ferrari“, nusprendusi neskubėti į kompromisus, eina savo keliu.
Tiesa, kyla klausimų: ar tokia technologijų jungtis, ko gero, brangi, atiteks klientui iš tikrųjų? Ar pirkėjai superautomobilių pasaulyje pasiruošę priimti elektrinę galią, lydimą kitokio garso, kitokių pojūčių? „Ferrari“ tikisi, kad taip.
Automobilio klasė – tiesioginė galia ar grand tourer?
Žinovai pastebi, kad nors „Elettrica“ atidžiai susieta su modeliu „GTC4Lusso“, ji nepanaši į tradicinį sportinį automobilį. „Ferrari“, nenorėdamas, kad jis būtų suvokiamas kaip SUV, vis vien naudos keturias dureles ir pozicionuos jį labiau kaip „grand tourer“ klasės modelį.
Kitą vertus, tai reiškia, kad mechanikos fanatikai gali nusivilti – daugiau svorio dėl baterijų, kitokios dinamiko savybės. Bet gamintojas tikina, kad viskas kuriama taip, kad vairavimas išliktų „Ferrari“ – linksmas, aštrus ir įtraukiančio charakterio.
Kai technologijos įgauna balsą
Vienas iš įdomiausių sprendimų – „Elettrica“ garsas. Gamintojas neketina naudoti sintetinių garso efektų. Vietoje to, jie planuoja sustiprinti motorų sukeliamus vibracijų signalus naudojant jutiklius ir algoritmus, kad sukurti gyvą juos apibūdinantį garsą, lyg gitaros stygą. Ar tai taps naująja „Ferrari“ aistra – dar paaiškės.
Taip pat įdomu, kad valdymui gamintojas naudos savo sukurtą sprendimą, kuris leidžia vairuoti su virtualiomis pavaromis. Nors tai nėra tradicinės pavaros, jos keičia regeneracinio stabdymo intensyvumą ir formuoja dinamiką.
Iššūkiai ir laukimas
Kol kas nelabai aišku, kada „Elettrica“ bus parduodamas, kokia bus kaina ir kiek bus prieinamų vienetų. Gamintojas skelbia, kad paleidimas vyks trimis etapais, bet tai dar nereiškia, kad kiti pirkėjai gaus automobilį tuoj pat.
Vienas iš esminių iššūkių – svoris. Nepaisant lengvinimo priemonių ir tankių baterijų, automobilis vis tiek bus sunkesnis dėl didelės 122 kWh baterijų talpos. Nors tai garantuoja didelį nuotolį, tai taip pat reiškia kompromisus kelyje.
Visgi, kompanija rimtai žvelgia į šį žingsnį – jie ne pirko technologijas, jie jas kuria. „Elettrica“ yra ne tik bandymo modelis, bet ir ilgalaikės įsipareigojimo elektrifikacijai ženklas.
Verdiktas? Kitaip sakant – naujas „Ferrari“ kalibras
„Ferrari Elettrica“ nebus tradicinis automobilis. Tai ne tik elektromobilis, o bandymas pakeisti požiūrį į galią, garsą ir pramogą automobiliuose. Jei jis pasieks tuos pažadus – su keturiais varikliais, aktyvia pakaba ir inovatyviu valdymu – pasaulis gali išvysti naują superautomobilių paradigmą.
Kol kas lieka tik laukti, kol jis tapo realybe – pamatyti, kaip šis elektrinis demonas elgsis kelyje, ką jaus vairuotojas ir ar pirkėjai išdrįs pakeisti tradiciją dėl progreso.
Rašau apie sodininkystę, gamtą ir gyvenimą. Tai temos, kurios man artimos širdžiai ir šaknims. Tikiu, kad augalai moko mus kantrybės, cikliškumo ir ryšio su pasauliu, todėl savo tekstais stengiuosi ne tik dalintis žiniomis, bet ir įkvėpti gyventi lėčiau, sąmoningiau, arčiau žemės.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.