Įspėjimai Europos Sąjungai atkeliauja ir iš Vokietijos, ragina atidėti vidaus degimo variklių draudimą

Pranešimas spaudai
Paskelbta

Įspėjimai Europos Sąjungai atkeliauja ir iš Vokietijos, ragina atidėti vidaus degimo variklių draudimą

Vokietijos kancleris Friedrichas Merzas paragino Europos Sąjungą atsisakyti 2035 m. numatytos datos, nuo kurios įsigaliotų faktinis vidaus degimo variklių draudimas naujuose lengvuosiuose automobiliuose, ir siūlo sunkumų patiriančiai pramonei suteikti lankstesnį kelią siekiant klimato neutralumo, rašo „Bloomberg“.

Didžiausios Europoje automobilių gamintojos – Vokietijos – vadovo pasisakymas laikomas griežčiausiu iki šiol. Jis nuskambėjo tuo metu, kai ES lyderiai rengiasi diskusijoms dėl naujo, ambicingesnio 2040 m. klimato tikslo. 

Žaliosios pertvarkos sparta ir jos poveikis pramonei atsidūrė pačiame Bendrijos politinės darbotvarkės viršuje, nes ES susiduria su lėtu ekonomikos augimu, būtinybe didinti gynybos išlaidas ir augančia prekybos konfliktų rizika.

Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, 2025 m. sausio–rugpjūčio mėn. naujų automobilių registracijos ES beveik nesiskyrė nuo atitinkamo 2024-ųjų laikotarpio (-0,1 proc.). 

Elektra varomų modelių rinkos dalis per metus ūgtelėjo nuo 12,6 iki 15,8 proc., tačiau didžiausią paklausą vis dar išlaiko hibridiniai automobiliai (34,7 proc.). Tuo pat metu benzininių ir dyzelinių modelių bendra paklausa sumenko nuo 47,6 proc. iki 37,5 proc.

Didieji gamintojai vis tiek aktyviai investuoja į elektromobilius ir pristato naujus modelius su pažangiausiomis technologijomis bei prieinamesne kainodara. „Mercedes-Benz“ jau siūlo elektrinį CLA sedaną, dalyje rinkų kainuojantį nuo mažiau nei 50 000 eurų ir galintį viena įkrova nuvažiuoti iki 792 km – daugiausia savo segmente. Modelyje įdiegta naujos kartos MB.OS operacinė sistema, pirmą kartą integruojanti dviejų – „Google“ ir „Microsoft“ – prekių ženklų dirbtinio intelekto įrankius.

Netolimoje ateityje pasirodys rugsėjį Miuncheno parodoje pristatytas tomis pačiomis technologijomis paremtas elektrinis GLC visureigis. Netrukus savo naujausių elektromobilių technologijų gamą pristatys BMW, o „Volkswagen Group“ bei „Stellantis“ siūlys platesnę ekonominės klasės elektromobilių pasiūlą.

F. Merzas savo pasiūlymą ketina pristatyti spalio 1 d. Kopenhagoje vyksiančiame neformaliame ES lyderių susitikime. Po jo, spalio pabaigoje, Briuselyje įvyks įprastinis ketvirtinis posėdis.

Priminsime, kad 2023 m. pradžioje ES priėmė sprendimą nuo 2035 m. uždrausti naujų benzininių ir dyzelinių lengvųjų automobilių prekybą. Jei taisyklės nebus pakeistos, gamintojai turės per artimiausią dešimtmetį visiškai pereiti prie netaršių pavarų.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas