Jau 10 metų Lietuvoje pirmauja tie patys automobiliai, bet šis vienas žaidėjas ketina mesti rimti iššūkį

Pranešimas spaudai
Paskelbta

Jau 10 metų Lietuvoje pirmauja tie patys automobiliai, bet šis vienas žaidėjas ketina mesti rimti iššūkį

Mažiau technikoje nusimanantys ar ja besidomintys vairuotojai neretai renkasi tuos automobilius, kuriuos dažniau mato gatvėse, ar tokius, kokius turi kaimynas – tai atrodo logiškas ir saugus sprendimas. Tai viena iš priežasčių, kodėl naujų automobilių rinkoje jau daugelį metų dominuoja tos pačios markės ir tie patys modeliai. Tačiau gal verta rinktis ne tik „pirmuosius patiekalus“, o plačiau pavartyti meniu? Ar mažiau populiarūs gamintojai gali pasiūlyti ką nors įdomaus?

Stebint Lietuvos naujų automobilių rinką matyti, kad perkamiausiųjų dešimtukas keičiasi labai lėtai: kai kurie modeliai jame įsitvirtinę jau dešimtmetį. Į jį įsibrauna tik viena kita naujiena – ir tai tik iš populiariausių gamintojų.

Pavyzdžiui, 2024 m. Lietuvoje perkamiausias naujas automobilis buvo „Toyota Corolla“, antroje vietoje – „Toyota RAV4“, trečioje – „Škoda Octavia“. Lygiai tokia pati tvarka išliko ir 2023 m., o „Corolla“ ir „Škoda“ pirmavo ir 2022-aisiais. Tiek pernai, tiek užpernai ketvirtoje vietoje buvo „Kia Sportage“. Tarp nuolatinių dešimtuko svečių – ir „Volkswagen Tiguan“. Šių metų pardavimo duomenys rodo, kad tendencijos nesikeičia.

Atmetus verslo atstovus dominančius sedanus, privatūs pirkėjai dažniausiai renkasi vidutinės klasės krosoverius. Tačiau populiarėja ir kita kryptis – pikapai. Jų pasiūla Lietuvoje gerokai mažesnė nei krosoverių, bet pirkėjai čia taip pat linkę suktis apie kelis vardus – „Toyota Hilux“, „Ford Ranger“ ir „Isuzu D-Max“. Nors rinkoje yra ir kitų modelių, dauguma jų lieka antrame ar trečiame pasirinkimo plane.

„Manau, kad kai kurie automobiliai tampa populiariausiais dėl dviejų priežasčių. Pirma – jie tikrai geri, arba kažkada tokie buvo. Antra – geras produktas užsitarnauja vardą, o tada pardavimas sukasi iš inercijos. Žmonės nė nebando kitų analogų, nors tarp jų kartais yra tikrai įdomių ir dėmesio vertų modelių“, – aiškina automobilių apžvalgininkas Justas Lengvinas.

Mažiau populiarūs – ieško išskirtinumų

Pikapų segmente, be jau minėtų automobilių, galima sutikti ir „Volkswagen Amarok“ ar „KGM Musso“. Anksčiau Lietuvoje buvo prekiaujama ir „Mitsubishi L200“, „Nissan Navara“, „Renault Alaskan“ bei „Mercedes-Benz X“, tačiau šie modeliai pasitraukė iš rinkos. Naujausias žaidėjas – elektrinis „KGM Musso EV“. Pastarasis Lietuvoje dar tik pradeda savo kelią, tačiau iš pirmųjų vertinimų matyti, kad gamintojas siekia išsiskirti įranga, technologijomis ir elektrinės pavaros galimybėmis.

„Kai bandome daug automobilių, galiu pasakyti: labiausiai stebina tie, iš kurių mažiausiai tikiesi. Visuose automobiliuose randame modernias technologijas – didžiosios jų dalies reikalauja teisiniai reguliavimai. Be to, pas tuos gamintojus, kurie nėra pirmasis pirkėjo pasirinkimas, dažniausiai galima rasti gerokai daugiau įrangos. Jie neriasi iš kailio norėdami įtikti potencialiems klientams, todėl toje nišoje dažnai galima gauti daugiau automobilio už tą patį eurą“, – kalba J. Lengvinas.

Vienas tokių pavyzdžių – Pietų Korėjos gamintojo KGM (anksčiau „SsangYong“) debiutas elektrinių pikapų rinkoje su „Musso EV“. Ant elektrinio SUV „Torres EVX“ platformos sukurtas modelis išsiskiria šiuolaikišku, tvirtu, darbui pritaikytu dizainu ir netradiciniu įrangos komplektavimu – visos technologijos siūlomos standartinėje versijoje, be papildomai apmokamų paketų.

Todėl elektrinis pikapas parduodamas tik vienos komplektacijos, kurioje yra automatiniai LED žibintai, 12,3 colio įstrižainės centrinis ekranas ir tokio pat dydžio skaitmeninis prietaisų skydelis, belaidis telefono įkroviklis, „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ palaikymas, elektra valdomos, šildomos bei ventiliuojamos priekinės sėdynės – tai, ko konkurentai pikapų segmente dažnai net nesiūlo.

Kompromisai neišvengiami – svarbu juos įvertinti

Kol laukiama pirmųjų „Musso EV“ pasirodymo gatvėse, dėmesį traukia kitos jo savybės, kurios turėtų leisti išsiskirti tiek elektromobilių, tiek ir pikapų rinkoje. Viena jų – gamintojo suteikiama išskirtinai ilga 7 metų arba 150 tūkst. km garantija. Traukos baterijai ji siekia net 10 metų arba 1 mln. km. Kadangi tokius automobilius dažniausiai renkasi verslo atstovai, šis rodiklis – itin svarbus „darbiniams arkliams“.

Be to, iki 50 tūkst. eurų kainuojančius elektromobilius įsigyjančios įmonės gali pretenduoti ne tik į 4 tūkst. eurų subsidiją, bet ir į PVM atskaitą. Lietuvoje „Musso EV“ kainuoja 48 990 eurų už versiją su dviem elektros motorais, varančiais visus ratus, kurių bendra galia – 304 kW, o sukimo momentas – 636 Nm. 80,6 kWh baterija leidžia nuvažiuoti iki 379 km, nors pikapo aerodinamika dėl kėbulo formos toli gražu nėra optimali.

O kaip atrodo elektra varomo pikapo trūkumai? Plika akimi nesunku pastebėti, kad jis pasižymi kiek kuklesnėmis darbinėmis savybėmis palyginus su dyzelinu varomais konkurentais.

Pavyzdžiui, „Musso EV“ keliamoji galia – 500 kg, o velkamos priekabos svoris – iki 1800 kg. Dyzelinis „Musso“ gali vilkti iki 3500 kg, tiek pat – ir „Toyota Hilux“ bei „Isuzu D-Max“. „Hilux“ gali pervežti 1000, o „D-Max“ – iki 1065 kg. Be to, elektrinio pikapo prošvaisa labiau primena tradicinius vidutinio dydžio SUV automobilius – 18,1 cm, kai dyzelinio „Musso“ ši reikšmė siekia 22 cm, o „D-Max“ – net 24 cm.

Tad debiutanto „Musso EV“ stiprybės – gausus modernių komforto ir saugos technologijų paketas bei ilgalaikė garantija. Specialisto vertinimu, tokia pasiūla tik išplečia pasirinkimo galimybes ir leidžia kiekvienam pirkėjui rasti jo lūkesčius atitinkantį modelį.

„Nemokamų pietų nebūna. Aš vis dėlto linkęs siūlyti žmonėms paragauti ne tik pirmųjų meniu patiekalų, bet ir daugiau. Verta praplėsti akiratį ir išbandyti daugiau automobilių renkantis, nes šiandieninėje sparčiai besikeičiančioje rinkoje galima rasti nemažai netikėtumų“, – apibendrina J. Lengvinas.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas