JAV kariuomenė perka „Tesla“ elektromobilius: įsigijo du „Cybertruck“ modelis, tačiau neketina jais važinėti

Paskelbė Lukas Snarskis
Paskelbta

JAV kariuomenė perka „Tesla“ elektromobilius: įsigijo du „Cybertruck“ modelis, tačiau neketina jais važinėti

JAV Oro pajėgų planai įsigyti du „Tesla Cybertruck“ elektrinius automobilius sulaukė nemažai dėmesio ne tik gynybos, bet ir automobilių pramonės entuziastų gretose. Neįprasta tai, kad šie Elono Musko bendrovės sukurti elektromobiliai nebus naudojami kasdieniam transportui ar patruliavimui. 

Pranešama, kad jie taps poligono taikiniais, skirtais raketų ir kitų ginklų bandymams bei karių mokymams. Tokia praktika JAV kariuomenei nėra naujiena. Įvairių tipų transporto priemonės dažnai perkamos būtent tam, kad būtų galima tikroviškai įvertinti ginklų efektyvumą.

Šis sprendimas sukėlė klausimų dėl tokio pasirinkimo logikos. Oro pajėgų atstovai teigia, kad „Cybertruck“ modelio konstrukcija ir elektrinė pavara suteikia jam specifinių savybių, galinčių būti aktualių būsimuose konfliktuose. 

Vis dėlto kai kurie ekspertai abejoja, ar tokia prielaida yra pagrįsta, nes reali tikimybė mūšio lauke susidurti su tokiais automobiliais šiuo metu atrodo nedidelė.

Nepaisant diskusijų, projektas yra dalis didesnės JAV ginkluotųjų pajėgų programos, kurios tikslas – užtikrinti, kad kariuomenė būtų pasirengusi įvairiems scenarijams, net ir tiems, kurie šiandien atrodo mažai tikėtini.

Kodėl pasirinktas „Cybertruck“?

Oro pajėgų bandymų centras (AFTC) aiškina, kad tokio pasirinkimo priežastis yra unikalios transporto priemonės savybės. Pasak jų, dėl nerūdijančio plieno kėbulo ir kampuotos formos elektromobilis gali geriau atlaikyti tam tikrus smūgius, o elektrinė pavara suteikia kitokių dinaminių savybių nei įprasti degalais varomi automobiliai.

Portalas „Thedrive“ pastebi, kad realybėje „Cybertruck“ šiuo metu gaminamas ir parduodamas masiškai tik JAV ir Meksikoje.

Net ir po CNN paviešintų nuotraukų, kuriose užfiksuotas Čečėnijos lyderio Ramzano Kadyrovo „Cybertruck“ su pritvirtintu kulkosvaidžiu, tikimybė tokį automobilį pamatyti mūšio lauke išlieka labai maža. 

Žurnalistai net ironizuoja, kad tą patį efektą būtų galima pasiekti tiesiog pritvirtinus kelias plienines plokštes prie golfo vežimėlio ar priekabos.

Panaudojimas poligone

„Cybertruck“ modelis bus vienas iš 33 įvairių transporto priemonių, daugiausia įprastų sedanų, pikapų ir visureigių, kurios bus nugabentos į „White Sands“ raketų poligoną Naujojoje Meksikoje. Šiuo atveju išskirtinai nurodyta ne tik automobilio markė, bet ir konkretus modelis. 

Automobilių techninė būklė nėra itin svarbi, jie tiesiog turi būti tinkami vilkimui paskui kitą transporto priemonę. Visi šie automobiliai taps taikiniais valdomoms raketoms, leidžiamoms iš didelio atstumo. 

Šie bandymai vykdomi pagal „Standoff Precision Munition“ (SOPGM) programą, kuri apima tokias sistemas kaip „AGM-114 Hellfire“, „AGM-176 Griffin“ bei lazeriu valdomas bombas „GBU-39/B“. 

Ši amunicija sukurta itin tiksliai naikinti transporto priemones ir kitus antžeminius taikinius.

„Tesla“ verslo iššūkiai

E. Muskas, valdantis JAV automobilių bendrovę „Tesla“, per savo karjerą ne kartą atsidūrė politinių diskusijų centre. JAV prezidento rinkimų metu jis rėmė Donaldą Trumpą, o po šio pergalės kurį laiką su juo bendradarbiavo. 

Vis dėlto jų keliai greitai išsiskyrė, o šis konfliktas, anot kai kurių analitikų, galėjo paveikti ir „Tesla“ verslo rezultatus.

2025 metais įmonė antrą ketvirtį iš eilės užfiksavo pajamų kritimą. Liepos mėnesį pardavimai Jungtinėje Karalystėje smuko 60 proc., o Vokietijoje – 55,1 proc., lyginant su tuo pačiu mėnesiu prieš metus. Šiuos duomenis paskelbė Europos automobilių gamintojų asociacija.

Be „Tesla“ valdymo, E. Muskas vadovauja raketų gamybos bendrovei „SpaceX“, jam priklauso socialinės medijos platforma „X“ ir dirbtinio intelekto bendrovė „xAI“. 

Tokia veiklų įvairovė leidžia jam išlaikyti įtaką įvairiuose sektoriuose, tačiau kartu kelia klausimų dėl jo gebėjimo skirti pakankamai dėmesio kiekvienam verslui.

Ar patiko šis įrašas?
 

Lukas Snarskis


Projekto vadovas

Bilis.lt portalo įkūrėjas ir vadovas. Apie technologijas rašau jau daugiau nei dešimt metų, o taip pat stebiu pasaulio aktualijas. Rašymas yra mano didžiausias pomėgis, kurį prieš penkerius metus pavyko paversti ir pragyvenimo šaltiniu.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas