Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Lietuva ketina suduoti galingą smūgį visai automobilių rinkai: vairuotojai priversti mokėti gerokai per daug
Konkurencijos taryba pradėjo tyrimą, kuris turėtų prasklaidyti ne vieno naujo automobilio savininko abejones.
Įstaiga siekia išsiaiškinti, ar Lietuvoje veikiančios automobilių atstovybės nepažeidžia konkurencijos taisyklių, ribodamos klientų pasirinkimo laisvę, ypač tais atvejais, kai kalbama apie techninės priežiūros ar remonto darbus garantijos laikotarpiu.
Daugelis vairuotojų iki šiol yra įsitikinę - jei nori, kad garantija galiotų, automobilį būtina prižiūrėti tik oficialiuose servisuose. Tačiau tai nėra visiškai tiesa, tokią praktiką Europos Sąjungos konkurencijos taisyklės laiko neteisėta.
Skirtumas tarp kainų oficialiuose ir nepriklausomuose servisuose gali siekti tris ar net keturis kartus, tad vairuotojai dažnai permoka vien iš baimės netekti garantijos.
Kaip nurodoma oficialiame Konkurencijos tarybos pranešime, gamintojo atstovai negali reikalauti, kad klientai automobilius aptarnautų tik jų tinkluose, jei tai nėra būtina garantijos sąlyga.
Tokia praktika gali būti laikoma konkurencijos ribojimu.
ES taisyklės - pasirinkimo teisė negali būti ribojama
Pagal Europos Sąjungos taisykles, automobilių gamintojai negali atsisakyti garantijos vien dėl to, kad automobilis buvo remontuotas ne jų autorizuotame servise.
Jei gamintojo dokumentuose įrašyta, kad garantija galios tik tuomet, kai automobilio priežiūra bus atliekama oficialiame servise, tokia nuostata gali būti laikoma pažeidimu. Vairuotojai turi teisę rinktis bet kurį patikimą servisą, kuris laikosi gamintojo reikalavimų ir gali tai įrodyti dokumentais.
Pasak Konkurencijos tarybos Draudžiamų susitarimų tyrimo grupės vadovo Daumanto Grikinio, klientai neprivalo mokėti daugiau vien tam, kad jų garantija liktų galioti.
Jei darbai atliekami kokybiškai, laikantis gamintojo rekomendacijų, ir yra pateikti tai patvirtinantys dokumentai – garantijos galiojimas turi būti užtikrintas.
Kokie dokumentai būtini?
Tam, kad garantija liktų galioti net ir po remonto nepriklausomame servise, automobilio savininkas turi pateikti įrodymus – dokumentus, kuriuose matyti atliktų darbų apimtis, data, serviso kontaktai.
Taip pat svarbu, kad būtų aiškiai pažymėta, jog automobilis buvo garantinis, o darbai atlikti laikantis konkretaus gamintojo reikalavimų.
Jei tokie dokumentai pateikti, gamintojo atstovai neturi jokio pagrindo atsisakyti garantinių įsipareigojimų. Tačiau būtent dėl šio punkto kyla daugiausiai nesusipratimų, kai kurie gamintojai ar jų atstovai stengiasi skleisti priešingą informaciją, o tai ir paskatino Konkurencijos tarybą pradėti tyrimą.
Ką planuoja institucija?
Konkurencijos taryba jau kreipėsi į keletą automobilių atstovybių ir paprašė pateikti išsamią informaciją apie tai, kokias sąlygas jos kelia pirkėjams.
Po šių duomenų analizės bus sprendžiama, ar reikalingos papildomos priemonės, pavyzdžiui, įpareigojimai keisti nesąžiningas sąlygas ar skirti sankcijas.
Tikimasi, kad po tyrimo Lietuvos vairuotojams bus sudarytos sąlygos laisviau pasirinkti servisą, pagal kainą, patogumą ir pasitikėjimą, o ne priverstinį įpareigojimą. Tai itin aktualu dabartinėje ekonominėje situacijoje, kai kiekvienas papildomas šimtas eurų servise gali tapti nemenku finansiniu iššūkiu.
Ką numato ES dokumentai?
Variklinių transporto priemonių bendrosios išimties reglamentas labai aiškiai apibrėžia, garantija negali būti atimta vien dėl to, kad priežiūra ar remontas atlikti kitoje, nepriklausomoje įmonėje. Taip pat nėra draudžiama naudoti neoriginalias, bet kokybiškas atsargines dalis.
Toks reguliavimas sukurtas tam, kad rinkoje būtų užtikrinta sąžininga konkurencija, o vartotojas galėtų rinktis paslaugas laisvai, nebijodamas netekti įsigytos transporto priemonės apsaugos.
Konkurencija grįžta – vairuotojai laimi
Šis tyrimas gali tapti reikšmingu precedentu ne tik Lietuvoje, bet ir platesniame kontekste. Jei Konkurencijos taryba patvirtins, kad kai kurios atstovybės vis dar taiko diskriminacines sąlygas, tai reikš svarbų poslinkį, verslams teks prisitaikyti, o vartotojai galės džiaugtis didesne pasirinkimo laisve.
Šiuo metu svarbiausia yra sąmoningumas. Automobilio savininkai turėtų žinoti savo teises, rinktis paslaugas atsakingai ir saugoti dokumentus. O institucijos turi užtikrinti, kad šios teisės būtų ginamos.
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.