Prisijunkite
Pranešimas spaudai
Paskelbta
Prisijunkite
Pranešimas spaudai
Paskelbta
„Mercedes-Benz“ nuosekliai tobulina pažangias vairuotojo pagalbos sistemas ir automatizuoto vairavimo funkcijas. Nuo 2025 m. liepos pabaigos bendrovė naudoja klientų automobilių jutiklių ir vaizdo duomenis ir jais apmoko savo sistemas, kad dar tiksliau atpažintų įvairius eismo dalyvius ir netipines situacijas realiame eisme. Tikslas – didinti kelių eismo saugumą visiems ir dar labiau priartėti prie „Vision Zero“ siekio – iki 2050 m. Europos Sąjungoje pasiekti nulį žūčių keliuose.
Duomenys renkami tik gavus transporto priemonės savininko sutikimą. Bendrovė taip pat užtikrina skaidrią informaciją apie procedūrą, duomenų naudojimą ir tvarkymą.
„Mūsų vizija aiški – kelių eismas turi būti saugus visiems. Tam būtini aukštos kokybės duomenys. Vairavimo pagalbos sistemos ir automatizuotos funkcijos gali patikimai reaguoti tik tada, jei jos apmokytos naudojant realistiškus ir įvairius duomenis. Ateityje šis mokymas bus grindžiamas klientų automobilių duomenimis.
Mūsų duomenų apsaugos standartai tokie pat aukšti kaip ir saugumo. Klientai bei visi eismo dalyviai gali tuo pasikliauti – tai nuolatinį ryšį palaikančio automatizuoto vairavimo įgyvendinimo pagrindas“, – pabrėžia „Mercedes-Benz“ valdybos narė, atsakinga už integralumą, valdymą ir tvarumą, Renata Jungo Brüngger.
Duomenų įvairovė – raktas į saugumą
Augantis eismo sudėtingumas kelia didelius reikalavimus pagalbos vairuotojui ir automatizavimo sistemoms. Kuo realistiškiau jos apmokytos, tuo saugiau ir patikimiau veikia kasdienėse situacijose.
Iki šiol „Mercedes-Benz“ rėmėsi bandomųjų automobilių surinktais duomenimis visame pasaulyje. Norint patikimai atpažinti visų tipų eismo dalyvius ir situacijas, būtina turėti įvairių realaus eismo duomenų.
Įtraukus klientų automobilių duomenis, sistemos dar geriau reaguos į retesnius eismo dalyvius – vaikus, pėsčiuosius, dviratininkus, riboto judumo asmenis. Mokymo duomenyse taip pat bus užfiksuotos netipinės situacijos: laikini eismo nukreipimai, išnyrantys dviračių takai, neįprastas kitų eismo dalyvių elgesys.
Tokie duomenys padeda nustatyti potencialias eismo rizikas. Tai reiškia, kad galima pagerinti ne tik automobilių saugumą, bet ir užbėgti už akių pavojingoms situacijoms, pritaikant eismo organizavimą ar infrastruktūrą. Nuolat gaunama informacija naudojama vairavimo pagalbos sistemoms tobulinti ir įdiegiama per programinės įrangos atnaujinimus.
Dėmesys duomenų apsaugai
„Mercedes-Benz“ itin daug dėmesio skiria duomenų apsaugai ir saugumui. Bendrovė vadovaujasi principais „Privacy by Design“ („Duomenų sauga – kertinis sistemų elementas“) ir „Privacy by Default“ („Duomenų sauga pagal nutylėjimą“) – duomenų apsauga bei IT saugumas integruojami jau nuo produkto kūrimo pradžios.
Klientų automobilių duomenys saugomi tik laikinai – pagal vietą arba įvykį, pavyzdžiui, staigaus stabdymo metu. Tik atrinkti duomenys perduodami į „Mercedes-Benz“ serverius, kur jie dažniausiai anonimizuojami ir atskiriami nuo transporto priemonės identifikavimo informacijos.
Klientai patys sprendžia, ar suteikti prieigą prie savo automobilio duomenų, ir gali bet kada šį sprendimą atšaukti. Eismo dalyviai, patekę į vaizdo įrašus, turi teisę kreiptis į „Mercedes-Benz“, nurodyti laiką ir vietą bei prašyti ištrinti bet kokius įrašus.
Skaitmeninis pasitikėjimas – tvaraus mobilumo dalis
Ateities mobilumą formuos skaitmeninės technologijos ir paslaugos. Skaitmeninis pasitikėjimas – esminė tvarios įmonės veiklos dalis „Mercedes-Benz“ strategijoje. Įmonės tikslas – kurti ir stiprinti klientų bei kitų suinteresuotųjų šalių pasitikėjimą „Mercedes-Benz“ ir atsakingu skaitmeninių inovacijų naudojimu.
Bendrovė taiko tarpdisciplininį požiūrį – nuo pat pradžių bendradarbiauja inžinerijos, teisės, etikos ir atitikties ekspertai, kad techninės naujovės būtų diegiamos atsakingai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti