Naujausias britų išradimas stebina pasaulį: lengvesnis už kuprinę, galingesnis už „Lamborghini“

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Naujausias britų išradimas stebina pasaulį: lengvesnis už kuprinę, galingesnis už „Lamborghini“

Elektromobiliai ilgą laiką turėjo vieną didelį priešą, tai svorį. Sunkios baterijos, keli varikliai ir sudėtingos aušinimo sistemos padidindavo masę, todėl reikėdavo dar galingesnių baterijų, kad automobilis galėtų nuvažiuoti pakankamą atstumą. Taip susidarydavo užburtas ratas, kai siekiant daugiau galios viskas tik sunkėdavo.

Tačiau britų bendrovė „Yasa“ pristatė išskirtinį sprendimą. Ji sukūrė naujos kartos elektrinį variklį, kuris sveria mažiau nei pilna kuprinė, tačiau pasižymi daugiau nei tūkstančiu arklio galių. Šis pasiekimas atveria visiškai naujas galimybes elektromobilių pramonėje ir rodo, kad našumas gali būti derinamas su lengvumu.

Variklis, sveriantis vos 12,7 kilogramo, pasiekė net 750 kilovatų galią, tai prilygsta 1 005 arklio galioms. Toks rezultatas reiškia naują rekordinį galios tankį, tai net 59 kilovatus vienam kilogramui. Tai net 40 proc. daugiau nei ankstesnis „Yasa“ rekordas, pasiektas su didesniu ir sunkesniu modeliu.

Galia, pranokstanti superautomobilius

Skaičiai įspūdingi, bet kad būtų lengviau suvokti, „Tesla Model Y“ galinis variklis generuoja apie 200 kilovatų galios. Naujas „Yasa“ variklis yra beveik keturis kartus galingesnis. Net „Tesla Model 3 Performance“, turinti du variklius, nusileidžia šiam mažyčiui, bet itin galingam agregatui.

Svarbu ne tik maksimali, bet ir pastovi galia. „Yasa“ skelbia, kad variklis gali nuolat generuoti nuo 350 iki 400 kilovatų be perkaitimo, tai reiškia daugiau nei daugelio sportinių elektromobilių didžiausias galingumas. Tokie rodikliai keičia požiūrį į tai, ką galima pasiekti su itin kompaktišku elektriniu varikliu.

Lengvumas yra raktas į efektyvumą

Didžiausias šio variklio privalumas yra jo lengvumas. Mažesnis variklio svoris leidžia automobilio konstrukcijai tapti lengvesnei, todėl galima naudoti mažesnę bateriją, neprarandant važiavimo nuotolio. Tai mažina gamybos kaštus, trumpina įkrovimo laiką ir didina energijos naudojimo efektyvumą.

Bendrovės vadovas Jorgas Miska teigia, kad naujasis variklis paruoštas gamybai ir jo konstrukcijai nereikia retų ar brangių medžiagų. Tai reiškia, kad technologija gali būti greitai pritaikyta automobilių gamyboje. Pasak jo, triskart didesnis našumo tankis nei įprastų variklių leis „Yasa“ dar labiau praplėsti ribas.

Nuo superautomobilių iki kasdienybės

Kol kas šis variklis bus montuojamas tik aukščiausios klasės automobiliuose. Dabartiniai „Yasa“ varikliai jau naudojami hibridiniuose „Ferrari“ ir „Lamborghini“ modeliuose, o artėjantis „Mercedes-AMG“ elektromobilis turės net tris tokius variklius, generuojančius daugiau nei 1 300 arklio galių.

Vis dėlto istorija rodo, kad tokios technologijos anksčiau ar vėliau pasiekia ir paprastus vairuotojus. Kai gamyba taps pigesnė, šie itin lengvi varikliai galės būti montuojami į kasdienius elektromobilius, paversdami juos greitesniais, lengvesniais ir kur kas efektyvesniais nei bet kada anksčiau.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas