JAV elektromobilių milžinės griūtis Europoje: E.Musko valdoma kompanija fiksuoja katastrofiškus rezultatus

Viktoras Baliulis , 2025-05-28, 14:55
0
JAV elektromobilių milžinės griūtis Europoje: E.Musko valdoma kompanija fiksuoja katastrofiškus rezultatus

Nors vis daugiau Europos vairuotojų renkasi elektromobilius, viena garsiausių šios rinkos žaidėjų „Tesla“ susiduria su akivaizdžiu stabdžiu. Elektromobilių populiarumas auga milžinišku tempu, bet JAV bendrovė šiuo metu yra tarsi svečias, kurio niekas nelaukia. 

Naujausi skaičiai rodo itin liūdną vaizdą. Pranešama, kad balandį visoje Europos Sąjungoje, taip pat EEE ir Jungtinėje Karalystėje, buvo parduota vos 7 261 „Tesla“ elektriniai automobiliai. Tai net 49 proc. mažiau nei tą patį laikotarpį pernai.

Pirmieji keturi šių metų mėnesiai taip pat nedžiugina, o bendras pardavimų kritimas Europoje siekia 38,8 proc. Lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, tai ryškus nuosmukis, ypač turint omenyje, kad per tą patį laikotarpį bendra elektromobilių rinka Europoje išaugo net 26,4 proc. 

Vien balandį augimas siekė 34,1 proc. Kol kiti gamintojai mėgaujasi sėkme, „Tesla“ atrodo tarsi liko stovėti vietoje ir dar prieš srovę.

Didieji gamintojai, tokie kaip „Volkswagen“, „Renault“, BMW ar net Kinijos SAIC, vieningai fiksuoja augančius pardavimus. Tuo tarpu JAV elektromobilių milžinės nuosmukis tik išryškėja. Europos pirkėjai neatsisako elektromobilių, jie tiesiog vis dažniau renkasi alternatyvas. 

Duomenys iš gegužės leidžia spėti, kad „Tesla“ antrasis ketvirtis nebus geresnis, jis vos pasistūmėjo palyginus su silpnu pirmuoju, ir ženkliai atsilieka nuo rezultato, kurį bendrovė pasiekė 2024 metų tuo pačiu metu.

„Tesla“ paaiškino silpnus pirmojo ketvirčio skaičius tuo, kad buvo vykdoma „Model Y“ modelio atnaujinimo fazė. Tačiau šis argumentas praranda svorį, nes net ir prasidėjus antrojo ketvirčio prekybai, kai naujoji „Model Y“ versija jau pasiekė klientus, augimo nematyti. 

Kad pritrauktų daugiau pirkėjų, bendrovė daugelyje Europos šalių siūlo ryškias nuolaidas ir paskatas. Tai pats savaime signalas, kai prekė geidžiama, jos kainų mažinti nereikia. Tai rodo, kad problema gali slypėti ne gamyboje, o paklausoje.

Nukritusius pardavimus bandyti paaiškinti tik „Tesla Model Y“ perėjimu būtų pernelyg supaprastintas atsakymas. Vis dažniau pirštu baksnojama į įvaizdžio problemą, kuri kyla dėl paties „Tesla“ generalinio direktoriaus Elono Musko. 

Jo vieši pasisakymai ir veiksmai vis dažniau laikomi veiksniu, atbaidančiu dalį Europos pirkėjų. Tokia prielaida stiprėja, ypač kai rinkos rezultatai rodo kritimą, o ankstesnės gamybos priežastys jau nebelaikomos pakankamomis.

Kova dėl dėmesio Europos elektromobilių rinkoje tampa vis aršesnė. Vartotojai turi daug daugiau pasirinkimo, seniai įsitvirtinę gamintojai siūlo modernias elektrines versijas, o kinų prekės ženklai agresyviai veržiasi į rinką su konkurencingomis kainomis ir technologijomis. 

Tokios sąlygos reiškia, kad „Tesla“ nebegali būti savaime suprantamas pirmasis pasirinkimas. Beveik 50 proc. kritimą kompensuoti nebus lengva. 

Klausimas, ar „Tesla“ turi naują planą, kuris padėtų atkurti pasitikėjimą Europos rinkoje, kol kas lieka atviras. Tačiau aišku viena – sėkmei šioje konkurencingoje rinkoje nebeužtenka vien vardo. Reikia kryptingo darbo, įvaizdžio valdymo ir supratimo, kad senoji šlovė – ne amžina valiuta.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas