Katastrofinė situacija Rusijos automobilių rinkoje: uždraudė kai kuriuos modelius, vairuotojai panikoje

Viktoras Baliulis
Paskelbta

Katastrofinė situacija Rusijos automobilių rinkoje: uždraudė kai kuriuos modelius, vairuotojai panikoje

Po to, kai didieji Vakarų automobilių gamintojai ėmė trauktis iš Rusijos rinkos, šalyje susidarė vakuumas, kurį itin greitai užpildė Kinijos kompanijos. Vairuotojai, verslai ir net valstybinės institucijos ieškojo alternatyvų, todėl ne vienas džiaugėsi nebrangiais ir greitai prieinamais sunkvežimiais iš Kinijos. 

Tačiau šis džiaugsmas, regis, buvo trumpalaikis. Naujausias Rusijos institucijų sprendimas dėl kelių kinų modelių uždraudimo atskleidė, kokia trapi iš tikrųjų gali būti ši partnerystė.

Sprendimas uždrausti kai kuriuos Kinijos sunkvežimius ne tik sukėlė nuostabą transporto sektoriuje, bet ir paskatino įvairias spekuliacijas – ar tai tikrai tik saugumo klausimas, ar už viso to slypi bandymas apsaugoti vietinę gamybą, kuri vis labiau stringa? 

Be to, sprendimas palietė dešimtis tūkstančių jau parduotų transporto priemonių, dabar jų savininkai laukia atsakymų dėl privalomų patikrinimų ir galimo remonto.

Tuo metu, kai Rusija vis dažniau atsigręžia į Kiniją kaip į strateginį prekybos partnerį, šis incidentas parodo, jog net ir glaudūs ekonominiai ryšiai gali turėti trūkumų, ypač kai susiduriama su realiomis saugumo rizikomis ir kokybės neatitikimais.

Kinijos sunkvežimių draudimas – ne tik apie stabdžius

Rusijos techninės priežiūros agentūra „Rosstandart“ šią savaitę oficialiai paskelbė draudimą importuoti į šalį penkis konkrečius kinų sunkvežimių modelius. Tarp jų patenka „Dongfeng DFH4180“, „Foton Auman BJ4189“, „FAW CA4182“, „FAW CA4250“ ir „Sitrak ZZHS“. 

Visi šie modeliai yra skirti sunkiam krovinių gabenimui ir iki šiol buvo populiarūs tarp Rusijos įmonių, ieškančių pigesnių alternatyvų.

Oficialiame pranešime teigiama, kad sprendimas priimtas dėl rimtų techninių trūkumų – prastai veikiantys stabdžiai, nesaugiai įmontuoti saugos diržai, neatitikimai triukšmo normoms ir privalomai įrangai. Tai – ne smulkmenos. 

Kelių saugumas šalyje jau seniai kelia susirūpinimą, o masinė prastai sukomplektuotų transporto priemonių apyvarta tik padidina riziką.

Gamybos suirutė namuose?

Tiesa, neoficialiai vis dažniau kalbama, kad šis draudimas gali būti ir žingsnis desperatiškai bandant gelbėti Rusijos vidaus sunkvežimių pramonę. Tokie gamintojai kaip „KAMAZ“, „GAZ“ ar „AvtoVAZ“ vis dažniau praneša apie smunkančią paklausą ir ribojamą gamybą. 

Kai kurios kompanijos jau pereina prie keturių darbo dienų savaitės, o tai aiškus signalas, kad ekonominė padėtis blogėja. Dar daugiau nerimo kelia tai, kad per pirmąjį 2025 metų pusmetį vien „FAW“, „Foton“, „Dongfeng“ ir „Sitrak“ markės užėmė daugiau nei 30 proc. naujų sunkvežimių rinkos šalyje. 

Vakarietiškų tiekėjų nebuvimas sukūrė sąlygas kinams įsitvirtinti, o tai vietiniams gamintojams kelia pavojų išlikti.

Kinijos gamintojai kaltinami apgaulėmis

Kaip praneša Rusijos žiniasklaida, yra įtarimų, kad kai kurie kinų gamintojai manipuliavo sertifikavimo procesais. Vietoje realiai naudojamų komponentų į sertifikavimo testus buvo siunčiami aukštesnės kokybės pavyzdžiai. 

Toks žingsnis gali reikšti sistemingą pirkėjų klaidinimą, o tai ne tik reputacinė, bet ir teisinė grėsmė. Visa tai išprovokavo „Rosstandart“ sprendimą ne tik stabdyti naujų modelių importą, bet ir pradėti plataus masto serviso kampaniją, maždaug 25–30 tūkst. jau parduotų sunkvežimių turės būti grąžinti tikrinimui arba taisymui. 

Tai, žinoma, didžiulis iššūkis tiek logistikos įmonėms, tiek platintojams.

Vartotojų pasitikėjimas prarastas

Sunku pasakyti, kaip ši situacija paveiks pirkėjų požiūrį į Kinijos sunkvežimius ateityje. Nors daugeliui svarbiausias kriterijus išlieka kaina, šis incidentas priminė, kad taupymas gali kainuoti daugiau, nei atrodo iš pradžių. 

Dar blogiau kai kyla pavojus žmonių sveikatai ir gyvybei. Tuo pat metu, kol Rusija siekia toliau glaudinti santykius su Pekinu, tokie epizodai atskleidžia rimtus spragos vietose, kur turėtų vyrauti pasitikėjimas, saugumas ir kontrolė. 

Klausimas, ar ši situacija taps pamoka, ar tik dar vienu įrašu naujienose, kol rinka judės toliau, lieka atviras.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas