Prisijunkite
Prisijunkite
Renkantis naudotą automobilį, šalies gyventojų akys dažniausiai krypsta į 2013–2016 metų modelius. Ekspertų vertinimu, tai laikotarpis, kai transporto priemonės jau pakankamai technologiškai modernios, tačiau jų kaina yra ženkliai nukritusi, o eksploatacijos išlaidos – santykinai mažos.
Kaip teigia šiuos duomenis pateikusios naudotų automobilių pardavimo bendrovės „Longo LT“ paruošimo centro vadovė Ugnė Debeikienė, tokie modeliai – aukso vidurys tarp kainos ir kokybės.
„Automobiliai dar nėra seni, bet jau ir nebe brangūs. Technologiškai jie vis dar šiuolaikiški, o vertė per 10 metų jau būna nemenkai sumažėjusi. Kitaip tariant, sumokate mažiau, bet vis dar gaunate daug“, – sako ji.
Svarbu ne tik kaina
Keičiantis pirkėjų prioritetams, vis daugiau dėmesio skiriama ne tik kainai, bet ir patikimumui, ekonomiškumui bei skaidriai automobilio istorijai.
„Dėl augančių eksploatacijos kaštų vis dažniau pasirenkami ne brangūs, o gerai išlaikyti modeliai. Vertinamos bazinės funkcijos – USB, kruizo kontrolė, o perteklines, dažnai gendančias elektronines sistemas pirkėjai linkę apeiti“, – pažymi U. Debeikienė.
Anot jos, šiuolaikinių vartotojų poreikius atitinka ir tokio amžiaus automobilių technologiniai sprendimai: multimedijos sistemos su Bluetooth ar USB jungtimis, LED apšvietimas, kruizo kontrolė, parkavimo sistemos, galiniai sensoriai ar kamera, klimato kontrolė, Start/Stop sistema.
„Ergonomiškas interjeras be perteklinės elektronikos – nesenstantis dizainas. Tai vertina vairuotojai, ieškantys paprastumo ir patikimumo. Moderni, bet neperkrauta išorė. Dizainas dar „šviežias“ – ypač tokių modelių kaip „Mazda 6“, „Škoda Octavia III“, „VW Passat B8“. Šie automobiliai atrodo solidžiai net ir šiandien“, – pabrėžia ekspertė.
Mažesnis nuvertėjimas
Anot pašnekovės, 10 metų amžiaus automobilių paklausa rinkoje vis dar nemaža. Nusprendus juos parduoti, ypač turint aiškią istoriją ir gerą būklę, galima rasti pirkėją be didelio vargo – ir nuvertėjimas būna mažesnis nei visiškai naujo automobilio.
„Tai amžius, kai automobilis dar nereikalauja didelių investicijų, tačiau kainuoja gerokai mažiau nei naujas. Jei buvo prižiūrėtas, eksploatacija nebus brangi, o važiuoti vis dar patogu. Ką jau kalbėti apie galimybę rinktis ypač pilnos komplektacijos automobilį“, – komentuoja U. Debeikienė.
5, 10 ar 15 metų?
Automobilio amžius turi didelės reikšmės – nuo kainos iki patikimumo. Pasak specialistės, 5 metų automobiliai brangesni, bet dažnai dar patikimi, su šiuolaikinėmis technologijomis ir mažesne gedimų rizika.
„10 metų – tai kainos ir kokybės balansas: šiek tiek daugiau priežiūros, bet dažnai dar patikimi, ekonomiški automobiliai. 15 metų – pigūs, bet su didele rizika: daugiau remontų, mažiau komforto ir didesnės eksploatacijos išlaidos. Trumpai tariant – kuo senesnis automobilis, tuo mažesnė įsigijimo kaina, bet didesni kompromisai patikimumo ir patogumo atžvilgiu“, – sako U. Debeikienė.
Rida ir techninė istorija – lemiami faktoriai
Įsigyjant 10 metų senumo automobilį, pirkėjai vis labiau domisi rida ir technine istorija. Tokie modeliai dažnai jau turi apie 200 tūkst. km ar daugiau, todėl svarbu įsitikinti, ar jie buvo tinkamai prižiūrėti.
„Tvarkinga serviso istorija sumažina baimę dėl paslėptų gedimų ar artėjančių brangių remontų. Pagrindinės pirkėjų rizikos – klastota rida, nežinomi remontai, variklio ar pavarų dėžės nusidėvėjimas. Dėl to skaidrumas tampa svarbesnis nei ideali išvaizda. Didėja sąmoningumas – vis daugiau pirkėjų tikrina ridos ir serviso istorijas, kreipiasi į servisus prieš sudarydami sandorį“, – tvirtina pašnekovė.
Anot jos, 10 metų senumo automobilius dar galima įsigyti ir su paskola – bankai jų amžių vertina kaip priimtiną, o tai dar viena priežastis, kodėl tokio amžiaus automobiliai yra favoritai.
Populiariausi modeliai – patikimi ir universalūs
Šioje amžiaus kategorijoje vairuotojai dažniausiai renkasi patikimus, ekonomiškus ir universalius modelius. Pasak ekspertės, tarp populiariausių – „Volkswagen Golf“, „Toyota Auris“, „Toyota Avensis“, „Škoda Octavia“, „Ford Focus“ ar „Toyota RAV4“.
„Taip pat domimasi dyzeliniais universalais su didesne bagažine ir mažomis sąnaudomis – tai ypač svarbu tiems, kurie dažnai važinėja užmiestyje. 10 metų automobiliai dažnai pasirenkami kaip antras šeimos automobilis – pavyzdžiui, kasdienėms kelionėms į darbą ar vežioti vaikus“, – sako ji.
Pasak U. Debeikienės, mažesnio biudžeto pirkėjams tokie modeliai neretai tampa ir pirmuoju pagrindiniu automobiliu – ypač jei transporto priemonė yra gerai prižiūrėta ir pasižymi maža eksploatacijos kaina.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti