Kodėl prieš kylant lėktuve staiga pritemdomos šviesos? Šis atsakymas nustebins net dažnus keliautojus

Lina Snarskienė , 2025-06-19, 19:54 (atnaujinta 2025-06-19, 20:11)
0
Kodėl prieš kylant lėktuve staiga pritemdomos šviesos? Šis atsakymas nustebins net dažnus keliautojus

Įlipate į lėktuvą, prisisegate saugos diržą, o netrukus pastebite – šviesos salone pritemdomos. Jei skrydis vakarinis ar naktinis, šis pokytis atrodo natūralus. Bet net ir dieną, kylant ar leidžiantis, salone apšvietimas tampa tylesnis, tarsi specialiai kuriama rami atmosfera

Dalis keleivių vis dar įsitikinę – tai ženklas, kad kažkas negerai. Bet realybėje tikrai visai priešingai.

Šis apšvietimo pokytis nėra atsitiktinis ir neturi nieko bendro su pavojumi ar panika. Tai yra apgalvotas veiksmas, kuris padeda pasiruošti nenumatytiems atvejams. Ir visai ne tam, kad išgąsdintų keleivius.

Kodėl būtent šis tylus gestas gali tapti lemiamu, jei kas nors nutiktų lėktuvui kylant ar leidžiantis. Tai nėra vien apie šviesas, o apie pasiruošimą, saugumą ir net psichologinį nusiteikimą.

Kodėl šviesos pritemdomos?

Aviacijos taisyklės rodo: daugiausia avarinių situacijų įvyksta būtent kylant ir leidžiantis. Tai momentai, kai lėktuvas yra mažiausiai stabilus, o įgula – maksimaliai susitelkusi. Tokiu metu kiekvienas veiksmas skaičiuojamas – taip pat ir salono apšvietimas.

Pritemdytos šviesos leidžia keleivių akims prisitaikyti prie tamsos. Jei netikėtai pradingtų elektra ar reikėtų skubiai evakuotis – akys jau būtų pasiruošusios. Tokiu būdu matomi švytintys avariniai ženklai, grindų juostos ar išėjimų nuorodos. 

Orientacija tampa greitesnė, veiksmai tikslesni ir tai gali reikšti skirtumą tarp sėkmingos evakuacijos ir chaoso. Taip pat, pritemdymas leidžia įgulai geriau matyti, kas vyksta už lango. 

Tai svarbu esant bet kokiam įtartinam reiškiniui – dūmams, sparno deformacijai ar kitam trikdžiui. Viskas skirta tam, kad netikėtumų atveju būtų išvengta papildomo sąmyšio.

Energetinis sprendimas, kuris turi prasmę

Pritemdyti šviesą taip pat ir mažesnis elektros energijos sunaudojimas. Dideliuose lėktuvuose, ypač pakilimo metu, kiekvienas papildomas energijos šaltinis sukuria papildomą apkrovą. Todėl net ir toks iš pažiūros nereikšmingas veiksmas kaip šviesos pritemdymas padeda išlaikyti sistemos stabilumą.

Kuo mažesnis elektros naudojimas – tuo efektyviau veikia visi kiti sistemos komponentai. O tai yra ne tik degalų taupymas, bet ir sumažinta įrangos perkaitimo ar gedimo rizika. Vadinasi, mažiau streso techninei komandai, daugiau saugumo keleiviams.

Ramybė salone 

Skrydis dažnai tampa įtemptu momentu net tiems, kurie keliauja dažnai. O naktį – tai dar ir klausimas apie poilsį. Prigesintos šviesos veikia raminančiai, padeda sumažinti nerimą, o taip pat skatina keleivius ilsėtis, o ne blaškytis.

Ramesnė aplinka lemia ir efektyvesnę reakciją netikėtose situacijose. Kai visi jaučiasi saugiau, elgiasi apgalvotai, nekelia panikos – tai labai svarbu tiek įgulai, tiek kitiems keleiviams. Todėl šis, atrodytų smulkus dalykas, yra labai svarbi bendros skrydžio saugos dalis.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas