Prisijunkite
Prisijunkite
Atrodytų, kad vokiečiai turėtų būti pirmieji, kurie rinktųsi ekologiškesnius sprendimus transportui. Vis dėlto realybė šiek tiek kitokia. Net ir po 15 metų degalinių asortimente didelė dalis vairuotojų vis dar nepasitiki E10 benzinu.
Lietuvoje tai tapo kasdienybe jau daugiau nei metus, bet Vokietijoje šis kuras vertinamas itin atsargiai. Ką tai reiškia keliaujantiems lietuviams? Tiesą sakant, gana nemažai, nes žinodami, kas tinka jų automobiliui, vairuotojai gali sutaupyti kelis ar net keliolika eurų kiekvieno pilno bako metu.
Tačiau kartu reikia būti atsargiems, nes ne visi automobiliai toleruoja šį kurą. E10 – tai benzinas, kuriame yra 10 proc. bioetanolio. Pastarasis gaminamas iš įvairios biomasybės, žemės ūkio atliekų, maisto pramonės likučių ar specialiai auginamų augalų, pavyzdžiui, bulvių ar grūdų.
Iki 2011 metų Vokietijos degalinėse buvo leidžiama tik 5 proc. bioetanolio turintis kuras (E5), o dabar abu variantai prieinami. Nepaisant ilgalaikės pasiūlos, E10 pasitikėjimo nesusilaukė.
Remiantis ADAC duomenimis, šiais metais E10 naudoja vos 28 proc. Vokietijos vairuotojų. Kitaip tariant, daugiau nei du trečdaliai renkasi brangesnį, bet jiems saugesnį variantą – E5. Ir vis dėlto, E10 dažniausiai yra apie 6 euro centus pigesnis, tad keliaujantys lietuviai gali sutaupyti, jei jų automobilis tai leidžia.
Kada verta rizikuoti, o kada geriau susimokėti brangiau?
Vienkartinis E10 užpylimas varikliui dažniausiai nepakenks, tačiau reguliarus šio kuro naudojimas netinkamiems varikliams gali baigtis nemaloniai. Bioetanolis yra linkęs jungtis su vandeniu, o tai ilgainiui pažeidžia kuro sistemą, ypač jei joje daug aliuminio detalių.
Didžiausia rizika tenka automobiliams su pirmaisiais tiesioginio įpurškimo varikliais, čia minimi „Volkswagen“ FSI ir TFSI varikliai, „Mitsubishi“ GDI bei senesni „Mercedes-Benz“ CGI modeliai. Esant dideliam slėgiui, etanolis greitina kuro sistemos nusidėvėjimą.
Todėl svarbu prieš užpilant kurą pažvelgti į bako dangtelį. Dažniausiai ten pažymėta, ar galima naudoti E10. Jei nėra aišku, verta atsiversti automobilio instrukciją, nurodymus dėl kuro rūšies rasite ten. Jei E10 yra suderinamas, galima drąsiai naudoti ir šį, ir E5 kurą pakaitomis.
LPG ir E10: ar tai geras derinys?
Automobilių su dujomis (LPG) savininkai turi būti dar atsargesni. Jei benzinas naudojamas tik startui ar avariniam režimui, geriau rinktis E5 – E10 gali dėl ilgo stovėjimo bake reaguoti su kondensatu ar kitomis medžiagomis.
Visgi šiuolaikinės LPG sistemos, kur benzinas naudojamas reguliariai, dažniausiai nesusiduria su problemomis naudojant ir E10.
Ir dar vienas praktinis patarimas. Niekada nevažinėkite nuolat ant rezervinio kuro. Ant bako dugno kaupiasi nešvarumai, rūdys, nuosėdos, kurios įtrauktos į kuro sistemą gali užkimšti filtrą, pažeisti siurblį ar net sugadinti variklį.
Tad jei artimiausiu metu keliausite į Vokietiją automobiliu – verta pasidomėti, ar jūsų automobilis draugiškas E10. Tai gali padėti ne tik sutaupyti, bet ir išvengti brangiai kainuojančių problemų kelyje.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti