Prisijunkite
Prisijunkite
Ar įmonės amžius lemia jos patikimumą? Intuityviai norisi sakyti, kad ilgesni veiklos metai tiesiogiai koreliuoja su kokybe, tačiau žvelgiant į automobilių ir motociklų pasaulį tampa vis aiškiau, jog senas – nebūtinai kokybiškas, o naujas gali būti labai geras. Kita vertus, kuris gamintojas yra naujas? Šis klausimas vis dažniau iškyla kalbant apie transporto priemones.
Rinkoje gausu daugiau nei šimtą metų skaičiuojančių transporto bendrovių – štai „Opel“ ar BMW gamina tiek automobilius, tiek motociklus. Taip pat rinkoje kuo puikiausiai įsitvirtinę ir šiek tiek jaunesni gamintojai – tiek „Lexus“, tiek „CFMoto“ šiemet skaičiuoja jau 36 veiklos metus ir abu garsėja puikiais gaminiais. Kita vertus, yra ir ryškiai sublyksėjusių, tačiau tiek akcijų rinkose, tiek žmonių atmintyje blėstančių ambicingų firmų, pavyzdžiui, amerikiečių „Rivian“ ar „Lucid“.
Tiesa, pastarieji irgi pasižymi puikiais produktais, tačiau pačių įmonių nestabilumas gali kelti abejonių naujiems pirkėjams. Tad lieka klausimas, kada gamintojas tampa pripažintu rinkos žaidėju ir kada jų produkciją jau galima ir patiems pirkti, ir draugui rekomenduoti.
„Nemanau, kad naujoko sampratą reikia sieti amžiumi. Jis ilgai gali būti naujokas, kol išmoks gaminti gerus produktus ir taps norma rinkoje. Kai japonai į Europą ar JAV ėjo, jie buvo jau ganėtinai subrendę gamintojai, tik toje rinkoje nauji, nematyti. Sakyčiau, kai naujokų produktai nebestebina gatvėje, supranti, kodėl žmonės perka juos, tada gal jie ir nebėra naujokai?“ – samprotauja apžvalgininkas, „Lietuvos metų automobilio“ konkurso komisijos narys Egidijus Babelis.
Pašnekovas pasakoja, kad įvairiausi technologiniai startuoliai dažnai būna vadinami naujokais, kai susilaukia dėmesio, tačiau neretai prieš pasiekdami žinomumą jie daug metų veikė, klydo, mokėsi ir dar prieš išpopuliarėdami ilgai tobulino savo produktus. Panaši, pavyzdžiui, „CFMoto“ istorija – šeimos įkurta bendrovė veiklą pradėjo nuo variklių elementų gamybos ir ilgainiui išaugo iki motociklų ir keturračių gamintojos. Dabar ji yra viena lyderių ir bendradarbiauja su didžiausiais pasaulyje motociklų kūrėjais, tokiais kaip KTM ar „Yamaha“.
Skirtingi būdai įsitvirtinti rinkoje
E. Babelis pasakoja, kad tyrinėdamas tendencijas mato kelis būdus, kaip naujos įmonės ateina į rinką. Pašnekovo teigimu, tam, kad gamintojas atkreiptų vartotojų dėmesį, jis turi sudrebinti nusistovėjusią rinką ir pateikti kažką naujo, naudingesnio.
„Pirmasis „Lexus LS“ važiavo kaip S klasės mersedesas, turėjo daugiau technologijų, o kainavo perpus pigiau. Ir dar – negedo. Jis nustatė naujus standartus, greit tapo populiarus JAV, dėl šio modelio „Mercedes-Benz“ net pradėjo 6 cilindrų motorus į S klasę montuoti ir pigiau pardavinėti“, – konkretų pavyzdį pateikia automobilių rinkos žinovas.
O štai vienos didžiausių elektromobilių bendrovių „Tesla“ privalumas, anot E. Babelio, buvo būtent patirties neturėjimas. Šiuo atveju senieji gamintojai baterijas bandė sumontuoti ant turimų platformų ir elektros sistemą gamino pagal senus įpročius bei know-how, nes taip visa gamyba, tiekimo grandinės ir t. t. buvo sudėliotos, buvo labai sunku ir brangu keistis.
„Amerikiečiai sudrumstė rinką, nes pradėjo nuo balto lapo ir pagamino gerą prietaisą. Nesakau, kad pirmieji automobiliai buvo labai geri, bet kiti elektromobiliai iki dabar jų nepaveja, nes amerikiečiai viską darė kitaip, iš naujo, ir dėl to įsitvirtino rinkoje“, – tikina pašnekovas.
Neturi inovacijų? Ne bėda
E. Babelio teigimu, net ir neturint išskirtinių inovacijų, rinką galima pavergti nuosekliu darbu ir kokybiškais produktais. Tokių sėkmės istorijų transporto rinkoje galima rasti pažvelgus į korėjietiškus automobilius – juk prieš penkiolika ar net dešimt metų retas galėjo pagalvoti apie „Kia“ ar „Hyundai“ kaip kasdienį pasirinkimą, o dabar tai vieni geriausiai parduodamų modelių mūsų rinkoje.
Keturračių ir motociklų rinkoje tokios strategijos pavyzdys yra „CFMoto“ – jie jau ne vienerius metus fiksuoja geriausius pardavimo rodiklius Lietuvoje ir lenkia iki tol karaliavusius „Yamaha“ ar „Polaris“, kurie, beje, taip pat pasižymi puikia kokybe.
„Jie yra pirmaujantys keturračių gamintojai, bet, manau, jie išgarsėjo ne kaip „Tesla“ ar „Lexus“, o kaip korėjiečiai ir japonai su savo automobiliais, t. y. įsitvirtino rinkoje per laiką: pasiūlė pigiau kainuojantį produktą, augant pardavimo mastui ir apyvartai investavo pajamas ir po truputį tobulino savo gaminius. Dabar „CFMoto“ pasiekė tą stadiją, kai niekuo nenusileidžia rinkos lyderiams, o jų prekės kainuoja vis vien gerokai pigiau.
Be to, pradėjo taikyti gerą rinkodarą, nes gi žmonės ne tik prietaisą perka, kalbant apie transporto priemones, bet ir kažkokią svajonę, emociją. Šis gamintojas nieko revoliucingo nepristatė, bet ir lyderiais per naktį netapo. Tiesiog teisingai tobulėjo“, – pasakoja E. Babelis.
Kada naujas jau nebenaujas?
Vardindamas naujų ir senų įmonių privalumus bei trūkumus žinovas sako, kad senosios įprastai pasižymi aukšta kokybe, patvarumu, turi puikius dizainerius ir – dažniausiai – plačias modelių gamas.
O mažesni gamintojai yra lankstesni, todėl gali greičiau prisitaikyti prie rinkos naujovių, pasiūlyti technologinių inovacijų. Taip pat jaunesni, o kartu ir mažesni gamintojai gali daugiau eksperimentuoti, greičiau keisti modelių gamą, nes mažą gamybos liniją lengviau perkonstruoti nei didelę.
„Bet nemanau, kad ta taisyklė, jog senesnis yra geresnis, galioja šiais laikais. Technologijos dabar lengvai prieinamos, galvočiau, didžiausias klausimas gali būti patikimumas. Nes gal ne veltui senieji gamintojai pataupo apdailos medžiagoms ar ekranams ir dėmesį skiria laidynų izoliavimui ar kitiems niuansams, apie kuriuos naujas gamintojas tiesiog nepagalvoja.
Kaip atskirti? Pažiūrėti, kas gatvėse važinėja, pasidomėti savininkų komentarais. Su nauju gamintoju tegu rizikuoja technologijų ir naujovių mėgėjai. Jei norisi gero daikto ir ramaus gyvenimo su juo, naujokai gali kelti klausimų. Mano galva, reikia bent 5 metų pažiūrėti, kaip jie gyvena mūsų klimato sąlygomis. Per tiek laiko pirmieji klientai jau bus pažinę tą prekių ženklą ir, jei atsiliepimai geri, matyt, galima rinktis“, – apibendrina E. Babelis.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti