Padangų mitai, kuriais vis dar tiki dauguma vairuotojų, tai gali kainuoti ne tik pinigus, bet ir gyvybę

Paskelbė Lina Snarskienė
Paskelbta

Padangų mitai, kuriais vis dar tiki dauguma vairuotojų, tai gali kainuoti ne tik pinigus, bet ir gyvybę

Atėjus sezoninių padangų keitimo metui, daugelis vairuotojų pradeda vėl ir vėl sukti tas pačias kalbas: ar universalios padangos tikrai tokio blogos, ar reikia keisti visas keturias, ar užtenka dviejų, ar svarbus pagaminimo metus rodantis skaičius šone. 

Tai, ką pasako kaimynas ar ką prieš dešimt metų sakė serviso meistras, vairuotojai priima kaip faktą, nors automobilių ir saugumo technologijos jau seniai pasikeitusios. Problema ta, kad daugelis šių mitų nėra tiesiog juokingi – jie gali būti pavojingi. 

Netinkamai priimti sprendimai lemia blogesnį sukibimą, ilgesnį stabdymo kelią ir didesnę avarijos riziką. Ir jei dar prieš penkiolika metų kai kurie įpročiai buvo bent iš dalies pateisinami, šiandien jie tiesiog trukdo pasirinkti tinkamai. Jei ir jūs vis dar abejojate, kada keisti padangas – metas atsikratyti senų įsitikinimų.

Mitas: universalios padangos tinka viskam 

Tai vienas dažniausių ir tuo pačiu labiausiai klaidinančių mitų. Universalios padangos dažnai pristatomos kaip kompromisas – neva nebus geriausia nei vasarą, nei žiemą, bet tiks abiem sezonams. Iš tiesų, toks pasirinkimas dažniausiai tinka tik tiems, kurie per metus nuvažiuoja labai mažai kilometrų ir retai susiduria su ekstremaliomis sąlygomis.

Jei žiemą tenka važiuoti per apsnigtus kelius, o vasarą – intensyviai keliauti magistralėmis, universalios padangos praras savo efektyvumą. Jos nebus pakankamai minkštos šaltyje ir per minkštos karštyje, tad sukibimas, stabdymas ir net degalų sąnaudos bus neoptimalios. 

Mitas: užtenka pakeisti tik dvi padangas

Vairuotojai dažnai vadovaujasi logika, kad jei padangos dėvisi nevienodai, tai užtenka pakeisti tik tas, kurios labiausiai nudilusios. Deja, tai pavojingas sprendimas, ypač kai keičiamos tik priekinės ar tik galinės. Skirtingo protektoriaus gylio ir skirtingo amžiaus padangos lemia nevienodą sukibimą, o tai gali sukelti netikėtus slydimus posūkiuose ar stabdymo metu.

Saugiausias pasirinkimas – visada keisti visas keturias padangas vienu metu. Jei tai per brangu, bent jau užtikrinkite, kad abi ašies padangos būtų vienodos: tiek protektoriumi, tiek gamintoju, tiek nusidėvėjimu. Tik tuomet galite tikėtis stabilios vairavimo dinamikos, ypač šlapiame ar slidžiame kelyje.

Mitas: padangos amžius nesvarbus, svarbu, kiek protektoriaus liko

Šis įsitikinimas ypač populiarus tarp tų, kurie perka naudotas padangas. Iš pirmo žvilgsnio jos atrodo gerai – protektoriaus dar yra, įtrūkimų nesimato, kaina patraukli. Tačiau padangos sensta ne tik dėvintis – guma kietėja, praranda elastingumą, tampa trapesnė. Net jei jos buvo mažai naudotos, bet pagamintos prieš 7-8 metus, jų savybės stipriai suprastėjusios.

Nuo pagaminimo datos skaičiuojami penkeri metai – tai terminas, iki kurio padanga laikoma tinkama intensyviam naudojimui. Vėliau – tik tuo atveju, jei laikyta idealiomis sąlygomis. Taigi, jei matote pigiai siūlomas, bet senas padangas, net jei jos dar gerai atrodo, – geriau nesusigundyti.

Mitas: premium padangos nevertos, nes ir pigios laiko gerai

Dar vienas iš paplitusių įsitikinimų – kad visi gamintojai gamina tą patį, tik skirtingais pavadinimais. Tiesa ta, kad skirtumas tarp pigių ir brangių padangų dažniausiai pasireiškia ne kasdienėmis sąlygomis, o avarinių situacijų metu. Kai reikia staigiai sustoti per lietų arba netikėtai apvažiuoti kliūtį – tada ir paaiškėja, ką reiškia papildomi 20 eurų už padangą.

Premium segmentas dažnai turi naujesnes gumos mišinių technologijas, geresnį sukibimą, trumpesnį stabdymo kelią ir didesnį atsparumą dėvėjimuisi. Taip, jos brangesnės. Tačiau jei važinėjate daug, intensyviai ir jums svarbu ne tik tai, kaip atrodo padanga, bet ir kaip ji veikia, – verta investuoti.

Mitas: žieminių padangų keisti nebūtina, kol dar neperžengė 3 mm

Pagal įstatymą žieminė padanga turi turėti bent 3 mm protektoriaus. Tačiau tai – tik minimali riba, kuri neapibrėžia saugumo. Realioje situacijoje padanga su 3 mm žiemą dažnai nesugeba pakankamai sugriebti sniego ar ledo, o stabdymo kelias gali būti dvigubai ilgesnis nei su naujomis.

Todėl ekspertai rekomenduoja keisti žiemines padangas jau tada, kai protektoriaus gylis siekia 4-5 mm. Ypač jei važinėjate daug ar dažnai susiduriate su sunkiomis oro sąlygomis. Kuo giliau protektorius – tuo geriau padanga valdo sniegą, purvą ir kitus slidžius paviršius.

Ar patiko šis įrašas?
 

Rašau apie sodininkystę, gamtą ir gyvenimą. Tai temos, kurios man artimos širdžiai ir šaknims. Tikiu, kad augalai moko mus kantrybės, cikliškumo ir ryšio su pasauliu, todėl savo tekstais stengiuosi ne tik dalintis žiniomis, bet ir įkvėpti gyventi lėčiau, sąmoningiau, arčiau žemės.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas