Prisijunkite
Pranešimas spaudai
Paskelbta
Prisijunkite
Pranešimas spaudai
Paskelbta
Tyli ir tvari kelionė iš Klaipėdos į Palangą elektriniu autobusu – jau pajūrio realybė. Elektrifikuoti savo transporto parką keleivių vežimo autobusais bendrovę TOKS paskatino Lietuvos miestų poreikis keisti miestiečių naudojimosi viešuoju transportu patirtį iš esmės, į gatves išleidžiant tylius ir netaršius autobusus.
Elektrobusų aptarnavimui kuriama ir nauja infrastruktūra, užtikrinanti galimybę įsikrauti autobusus ir specialiai įrengtame, ir viešajame tinkle. Šiuo atveju greito elektromobilių įkrovimo tinklas „Ignitis ON“ pajūrio elektriniams autobusams visada pakeliui.
Kaip pastebi Eimantas Balta, „Ignitis ON“ tinklą valdančios energetikos sprendimų bendrovė „Ignitis“ elektrinio mobilumo departamento vadovas, verslas vis dažniau elektrifikuoja savo automobilių parką. Tai lemia nemažai priežasčių: taip galima gerokai sutaupyti, gerėja įvaizdis klientų akyse, o visa tai galiausiai prisideda prie konkurencinio pranašumo.
Naudoti elektra varomas transporto priemones taip pat skatina galimybė jas patogiai ir greitai įkrauti – vien „Ignitis ON“ bendrai Baltijos šalyse yra įrengę virš 1500 įkrovimo prieigų. Iš jų apie 1200 – greitojo įkrovimo.
„Lietuva – regiono lyderė pagal elektromobilių skaičių, tad kartu su skaičiaus augimu sparčiai vystoma infrastruktūra. Kad būtų patogiau keliauti, „Ignitis ON“ greito ir itin greito elektromobilių įkrovimo prieigos įrengiamos šalia pagrindinių kelių, kavinių ir prekybos vietų. Šiuo metu Lietuvoje didžiausias atstumas tarp mūsų tinklo įkrovimo stotelių neviršija 50 kilometrų. Taigi, visada esame pakeliui, ką įvertina ir verslo įmonės“, – tendencijas apžvelgia E. Balta.
Naujovė – be įtakos kainai
„Tolimojo keleivinio transporto kompanija“ (TOKS), keleivius visoje Lietuvoje ir į artimojo užsienio šalis vežanti bei Vilniaus ir Panevėžio stotis valdanti bendrovė, turi beveik 150 autobusų, iš kurių jau 50 elektrinių. Pastarieji atsirado šiemet, kai TOKS laimėjo konkursą pajūryje. Šiuo metu mėlynieji elektriniai autobusiukai aptarnauja pagrindinius mažųjų autobusų maršrutus Klaipėdoje ir regione, važiuoja į Palangos miestą bei šalia jo esantį oro uostą.
„Klaipėdoje mes bendradarbiaujame su vietos bendrove „Ridvija“, kurios vairuotojai dirba nemažoje dalyje maršrutų. Kurti įkrovimo infrastruktūrą ir organizuoti elektrinių autobusų judėjimą mieste mums yra įdomi ir nauja patirtis, todėl esame dėkingi visiems partneriams, tarp jų ir „Ignitis“, padėjusiems šį projektą paleisti į gyvenimą. Dar daugiau – ši paslauga klaipėdiečiams nė kiek nepabrango, o jūros mėlynumo autobusiukai jau tapo vienu iš miesto simbolių“, – pažymi TOKS Klaipėdos padalinio vadovas Rimantas Gintilas.
TOKS elektriniai autobusai visiškai įkraunami per maždaug 6 valandas. Dažniausiai jie įkraunami naktį, kai elektros energija pigiausia. Tam Klaipėdos padalinio teritorijoje įrengti keturi Suomijos gamintojo „Kempower“ moduliai, kurių bendra galia siekia 800 kW ir vienu metu leidžia įkrauti 32 transporto priemones. Dienos metu, per vairuotojų poilsio pertraukas, autobusų baterijos prireikus įkraunamos greituoju režimu per maždaug valandą.
Ateityje – dar daugiau naujovių
Tačiau ilgiausiems maršrutams aptarnauti TOKS Klaipėdoje turimos infrastruktūros nepakanka – bendrovė pasinaudojo galimybe įsikrauti greito elektromobilių įkrovimo tinkle „Ignitis ON“. Kaip sako Rimantas Gintilas, planuojant maršrutus po Klaipėdos rajoną, greito energijos papildymo poreikis atsiranda maršruto viduryje, tuomet autobusų baterijos „Ignitis ON“ stotelėse kraunamos apie pusvalandį.
„Esu tikras, kad viešojo transporto sistemos transformacija Lietuvos miestuose neišvengiama, paskui Klaipėdą suskubs žengti ir kiti miestai. Ir šiame procese svarbu nepamiršti, kad kartu su naujo tipo transporto priemonėmis miestuose turi atsirasti ir subalansuota įkrovimo infrastruktūra, kurios plėtra yra neišvengiama: prireiks ir specializuotų įkrovimo depų, ir užtikrintos galimybės naudotis viešąja įkrovimo infrastruktūra, turės didėti įkrovimo galia ir diegiamos išmanios galios dalijimosi sistemos. Dėl siekio dirbti tvariai ir besikeičiančios reguliacinės aplinkos mes nuosekliai didinsime elektrinių autobusų dalį. Tikimės, kad viešasis įkrovimo stotelių tinklas palaipsniui bus ir toliau lanksčiai pritaikomas komerciniam transportui“, – sako TOKS Klaipėdos padalinio vadovas.
E. Balta priduria, kad „Ignitis ON“ nuolat siekia pagerinti sąlygas verslo klientams – siūlomos specialios kainos ir nuolaidos, tiekiama tik žalioji elektros energija. Artimiausiuose planuose numatyti sunkiajam transportui pritaikyti įkrovimo parkai. Vienas tokių – kelyje A1 vystomas naujas įkrovimo parkas, kuriame sunkiajam transportui bus specialiai pritaikytos galingos 400 kW itin greito įkrovimo vietos.
„Transporto elektrifikavimo naudas ir tinklo plėtros suteikiamą patogumą verslai vis dažniau įvertina, ką rodo sparčiai augantis įkrautos energijos kiekis. Praėjusiais metais vien „Ignitis ON“ tinkle buvo įsikrauta 4,6 GWh elektros energijos, o šiemet šis skaičius pasiektas vos per pusmetį. Lietuvoje augimas siekė 2, o Baltijos šalyse – net 2,5 karto. Tai dar labiau motyvuoja plėsti ir pritaikyti mūsų tinklą verslui“, – akcentuoja „Ignitis ON“ atstovas.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti