Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Paslaptinga balta masė ant alyvos kamštelio: mechanikai pasakė, kada turėtumėt sunerimti ir ką daryti
Atidarius variklio alyvos dangtelį ir pamačius baltą, į majonezą panašią masę, dauguma vairuotojų išsigąsta. Toks vaizdas primena rimtą variklio gedimą, tačiau ne visada priežastis būna pavojinga.
Mechanikai ramina, kad toks reiškinys kartais atsiranda dėl visiškai paprastų priežasčių, susijusių su temperatūros skirtumais ar trumpomis kelionėmis. Tokie balti ar gelsvi nuosėdų pėdsakai po automobilio variklio dangčiu gali atrodyti grėsmingai.
Tačiau tai nebūtinai reiškia, kad variklis sugadintas ar reikalingas brangus remontas. Alyvos kamštelyje susidariusi klampi medžiaga kartais yra tiesiog kondensacijos pasekmė. Šis reiškinys pasitaiko dažnai, ypač šaltuoju metų laiku, kai variklis nepasiekia darbinės temperatūros.
Pasak mechaniko su ilgamete patirtimi, baltos masės atsiradimą lemia alyvos ir vandens ar aušinimo skysčio susimaišymas. Tokia emulsija formuojasi tada, kai dėl temperatūros ir slėgio skirtumų variklio viduje kondensuojasi garai. Įprastomis sąlygomis šios medžiagos nesimaišo, tačiau kai variklis veikia netolygiai, ant dangtelio gali atsirasti baltas tepalinis sluoksnis.
Kada reikėtų sunerimti?
Jeigu kartu su šiuo reiškiniu pastebite, kad aušinimo skysčio lygis krenta arba iš duslintuvo ima veržtis balti dūmai, tai jau signalas, kad gali būti pažeista variklio galvutės tarpinė. Tokiu atveju būtina kuo greičiau kreiptis į servisą. Tęsiant kelionę su tokiu defektu, kyla pavojus visiškai sugadinti variklį.
Vis dėlto daugeliu atvejų priežastys būna paprastesnės. Dažnai baltas sluoksnis atsiranda, kai automobilis eksploatuojamas tik trumpais atstumais. Variklis tiesiog nespėja įkaisti tiek, kad vandens garai išgaruotų. Kitas galimas veiksnys, tai netinkamai veikiantis termostatas, dėl kurio variklis nepasiekia reikiamos temperatūros.
Kaip išvengti problemos?
Kad išvengtumėte šios baltos emulsijos susidarymo, rekomenduojama reguliariai keisti variklio alyvą. Senas tepalas praranda savo savybes ir skatina nuosėdų formavimąsi. Taip pat verta bent kartą per savaitę išvažiuoti į ilgesnę kelionę, kad variklis pasiektų optimalią temperatūrą ir išgarintų drėgmę.
Jeigu tokia masė atsiranda tik rudenį ar žiemą, dažniausiai tai nėra rimtas signalas. Tai natūrali reakcija į aplinkos sąlygas. Tačiau jei ji išlieka visus metus ar kartu mažėja aušinimo skysčio kiekis, reikia nedelsti ir kreiptis į specialistus. Reguliari priežiūra ir dėmesys smulkiems pokyčiams padeda išvengti didelių išlaidų bei prailgina variklio tarnavimo laiką.
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.