Seimas svarstys siūlymą atidėti elektroninės kelių apmokestinimo sistemos įgyvendinimo Lietuvoje datą

Pranešimas spaudai
Paskelbta

Seimas svarstys siūlymą atidėti elektroninės kelių apmokestinimo sistemos įgyvendinimo Lietuvoje datą

Seimas svarstys Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pakeitimus, kuriais siūloma atidėti nuostatų, susijusių su elektroninės kelių rinkliavos paslaugomis (etolingo paslaugos) Lietuvoje, įsigaliojimą.

Šiuo metu galiojančiame įstatyme įtvirtinta, kad elektroninės kelių rinkliavos paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje turi būti teikiamos nuo 2026 m. sausio 1 d. Siūloma šį terminą atidėti metams, iki 2027 m. sausio 1 d.

Siūlymas teikiamas atsižvelgiant į tai, kad iki šiol AB „Via Lietuva“ nėra baigusi viešojo pirkimo procedūros, kuriomis siekiama parinkti elektroninės kelių rinkliavos sistemos diegimo nuomos pagrindu paslaugos teikėją, tačiau net ir sėkmingai užbaigus pirkimą, būsimam paslaugos teikėjui bus reikalingas pakankamas laikotarpis pačios sistemos diegimui, testavimui ir integracijai Siekiant užtikrinti sklandų, patikimą ir kokybišką naujosios sistemos veikimą nuo pat jos paleidimo pradžios, būtina numatyti realistišką pasirengimo terminą“, – pristatydamas siūlymus sakė susisiekimo ministras Juras Taminskas.

Lydimuoju Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisų projektu Nr. XVP-858 siūloma nustatyti, kad valstybinės reikšmės keliams nuo 2026 m. būtų skiriama 52,7 proc., o vietinės reikšmės keliams – 47,3 proc. Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų (šiuo metu galiojančiame teisės akte įtvirtinti atitinkamai 57 proc. ir 43 proc. Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų).

„Pakeitimas užtikrins tolygesnį Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų paskirstymą tarp skirtingos reikšmės kelių tinklų, atsižvelgiant į savivaldybių kelių infrastruktūros poreikius ir jų svarbą vietinė vietos susisiekimo sistemai, finansavimo balansas leis savivaldybėms efektyviau prižiūrėti bei atnaujinti vietinės reikšmės kelius, taip gerinant kasdienes gyventojų susisiekimo sąlygas ir prisidedant prie bendros gyvenimo kokybės didinimo regionuose“, –  sakė susisiekimo ministras.

Kelių priežiūros įstatymo pataisų projektui Nr. XVP-856 ir lydimiesiems teisės aktams pateikimo pritarė 88, prieš balsavo vienas, susilaikė 27 Seimo nariai.

Pagrindiniu svarstyti šiuos klausimus paskirtas Biudžeto ir finansų komitetas. Projektus Seimo posėdyje numatoma svarstyti lapkričio 18 d.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas